Transformarea acului în spadă: Cum a trecut broderia de la un hobby al femeilor casnice la o formă de artă radicală şi provocatoare?

Înapoi la articol
inapoi 12/12 inainte
Antonia Iordache, curatorul MARe (Muzeul de Artă Recentă): „Popularitatea broderiei ca mediu de exprimare pentru artiştii contemporani a crescut simţitor în ultimele decenii, cu precădere în arta feminină şi feministă. Dincolo de caracterul experimental al artei contemporane, care invită artiştii la necontenite inovaţii în privinţa manierei de lucru, în cazul broderiei este vorba despre recuperarea - adesea polarizată politic - a unei tehnici de lucru manual tradiţionale, general atribuită femeilor, asociată unui tip de orânduire socială patriarhal.“

Antonia Iordache, curatorul MARe (Muzeul de Artă Recentă): „Popularitatea broderiei ca mediu de exprimare pentru artiştii contemporani a crescut simţitor în ultimele decenii, cu precădere în arta feminină şi feministă. Dincolo de caracterul experimental al artei contemporane, care invită artiştii la necontenite inovaţii în privinţa manierei de lucru, în cazul broderiei este vorba despre recuperarea - adesea polarizată politic - a unei tehnici de lucru manual tradiţionale, general atribuită femeilor, asociată unui tip de orânduire socială patriarhal.“