Style

Primăvara şi-a intrat deja în drepturi, dar designerii din capitalele modei şi-au prezentat deja colecţiile de toamnă-iarnă 18/19. Ce se poartă? Un hint: Animal print-ul este nemuritor

04 mai 2018 442 afişări de Cristina Roşca
Din aceeaşi categorie
Moda a fost dintotdeauna un domeniu al viitorului, un sector unde colecţiile se pregătesc cu ani în avans. Pe scurt, designerii sunt un fel de magicieni, din peniţa lor rezultând creaţii ce devin rapid, odată lansate, un „must-have“. Puţine domenii reuşesc să trezească pasiunii la fel de mistuitoare. Deşi acum primăvara şi-a intrat deja în drepturi, designerii din capitalele modei şi-au prezentat deja colecţiile de toamnă-iarnă 18/19, colecţii pe care le gândiseră cu mult timp în avans. Ce se poartă?

 

Animal print-ul rămâne la fel de actual şi în acest sezon, imprimeurile variate fiind asortate atât între ele, cât şi cu piese uni. Pentru curajoşi. Se poartă şi pielea, multă, neagră, colorată, pe jachete sau rochii, pe fuste sau bluze. Capele, argintiul şi tweed-ul sunt alte elemente comune de pe podiumurie de la Paris, Milano, New York sau Londra.

„Pentru mine, Parisul a fost despre designeri care nu au ieşit foarte mult din zona lor de confort, care nu au simţit nevoia să inoveze. Cred că este o tendinţă firească, de adaptare la piaţă“, spune Andreea Altay, una dintre cele două acţionare ale multibrandului Victoria 46 din mallul Băneasa Shopping City, dar şi din alte malluri din provincie.

Printre trenduri ea a regăsit „nostalgia pentru revoluţie“ a celor de la Miu Miu şi puterea romantismului în cazul casei Valentino. A impresionat-o Chanel, care a avut una dintre cele mai frumoase colecţii din ultimii ani, crede ea. De fiecare dată, prezentările casei de modă pariziene sunt adevărate poveşti, fie că au loc într-o cascadă, într-un supermarket fictiv sau la capătul celălalt al lumii. Acum show-ul a avut loc într-o pădure.

„Show-ul în sine, cu acei copaci aduşi din  Normandia, i-au reamintit lui Karl Lagerfeld de-signerul casei - n.red.) de perioada petrecută în Hamburg“, spune Andreea Altay. Colecţia de toamnă/iarnă a avut ca piese centrale jachetele, paltoanele, trenciurile din tweed cu aplicaţii din sclipici, lurex sau lame. „Întregul show cred că mi-a trezit un sentiment  de melancolie.“ Brandul preferat al Andreei Altay nu este Chanel, ci un alt nume parizian cu greutate şi istorie, Saint Laurent, care în show-ul de toamnă-iarnă 2018 a mers all black, pariind pe ţinute feminine şi îndrăzneţe. „Un show ce a avut loc vizavi de Turnul Eiffel, inspirat fiind din colecţia rusească a coutureier-ului Yves Saint Laurent, însă cu un aer parizian.“

Paris este pentru mulţi oraşul modei, chic fiind poate cuvântul care surprinde cel mai bine esenţa capitalei Franţei. Aici sunt acasă şi unele dintre cele mai cunoscute şi apreciate case de modă din lume, careul de aşi fiind format din Chanel, Saint Laurent, Dior şi Louis Vuitton. Unii ar putea spune că Lanvin, Givenchy şi Celine merită şi ele (şi nu degeaba) un loc în top. Cu greu însă pot fi detronate unele nume, iar Louis Vuitton este unul dintre ele. Pentru colecţia de toamnă-iarnă casa de modă a creat la rândul său un cadru de poveste, deşi dintr-un total alt film. O navă spaţială a aterizat într-o curte părăsită a muzeului Louvre, construită în 1850 pentru Napoleon al III-lea şi caii săi. Modelele coborau pe rampele din secolul al XIX-lea, flancate fiind de statui impunătoare ce înfăţişau porci mistreţi. Continuau apoi periplul pe o rampă desprinsă parcă din Star Wars. Aşa descrie revista Vogue, această biblie a oricărui pasionat, show-ul Louis Vuitton. O prezentare care a evidenţiat ideea de călătorie şi de melanj al timpurilor. Această idee a fost lansată sezonul trecut de către Nicolas Ghesquière, creierul creativ al casei. Colecţia s-a remarcat prin prezenţa fustelor cu croi clasic, a deux-pièce-urilor şi a altor piese care te duc cu gândul la burghezia secolului al XIX-lea. Acestea erau însă contrabalansate de detalii moderne precum umerii marcaţi de elemente metalice sau de logo-ul LV ce părea desprins de pe uniformele spaţiale, mai ales în contextul decorului.

Dar Parisul nu este singura capitală a modei, deşi are, fără îndoială, unele dintre cele mai sonore branduri. Dacă Parisul este chic cu note clasice, Londra este temperată, New York-ul este modern, iar Milano este vesel şi curajos. Iar anul acesta, pentru al doilea sezon consecutiv, brandul românesc Rhea Costa a fost prezent pe podiumul milanez. Colecţia de toamnă-iarnă 18/19, prezentată la Milano Fashion Week, este definită printr-un joc subtil de umbre şi lumini, creaţiile diafane reuşind să pună în valoare silueta feminină. Ca de fiecare dată, piesele Rhea Costa se remarcă printr-o atenţie deosebită la detalii, asemenea picturilor olandeze din secolul al XVII-lea care i-au servit designerului Andreea Cons­tantin drept sursă de inspiraţie.

„M-au fascinat întotdeauna munca lui Vermeer şi a lui Rembrandt, precum şi portretele ui Frans Hals. M-a inspirat contrastul dintre austeritatea emanată de ţinutele alb-negru şi detaliile de mătase, strălucirea subtilă a bijuteriilor, precum şi prezenţa unor texturi aparte precum catifea, mătase, în tonuri cât mai vii. Per ansamblu, aş putea spune că m-a fascinat armonia acestor compoziţii“, spune Andreea Constantin, creative director al Rhea Costa. Brandul a fost lansat la Bucureşti în 2009, iar trei ani mai târziu devenea un nume interna­ţional, creaţiile Rhea Costa fiind vân­dute în buticuri şi department store-uri de top din Europa Centrală, Asia, Rusia şi Orientul Mijlociu.

Cea mai recentă colecţie a dezvăluit rochii lungi, romantice, dar şi pantaloni moderni şi topuri asortate, nu doar între ele, ci şi cu societatea actuală. Indiferent că este vorba despre rochii sau pantaloni, creaţiile Rhea Costa respiră feminitate, materialele folosite - mătase, catifea, vâscoză, tulle - contribuind la acest „tablou“. Aplicaţiile de cristale Swarovski, broderiile, precum şi accesoriile - broşe şi curele îmbrăcate în cristale - au completat peisajul dominat de tonuri de negru, alb imaculat, dar cu accente de auriu, burgundy, verde smarald sau albastru marin.

Colecţiile de toamnă-iarnă sunt gata, dar până la toamnă mai este multă vreme, mai ales că primăvara abia încearcă să-şi intre în drepturi. Şi nu e deloc uşor. E 21 martie şi ninge. Deci, ce se poartă primăvara aceasta? Reprezentanţii brandului de modă Karen Millen spun că se poartă culorile tari - galbenul solar, albastrul azur - dar şi combinaţiile cu impact vizual mare, cum ar fi bulinele supradimensionate, dungile şi imprimeul de animal, care revine în forţă. Şi de altfel rămâne în tendinţe şi pentru la toamnă. „Animal print-ul se găseşte şi în palete noi, de exemplu în combinaţii de albastru sau coral“, spune Andra Ergen, country brand manager Karen Millen România. Bulinele - polka-dots - vin şi ele cu o noutate, şi anume, în combinaţie cu broderii florale, în special pe ţinutele de ocazie. Revin şi carourile, dar şi mânecile bufante, tip anii '80, care accentuează umerii şi te ajută să îţi construieşti un „power outfit“.

Despre sezonul primăvară 2018, Tracey Steiner, creative design director al Karen Millen, spune că designerii au propus croieli, imprimeuri şi culori create cu gândul la femeia empowered, care este parte din schimbare, iniţiază mişcări şi îşi foloseşte vocea pentru a-şi atinge obiectivele. Cu ţinute office non-tradiţionale, cu siluete fluide sau cu creaţii în carouri, must have-ul sezonului, nu poţi da greş.

Imprimeurile expresive - dungi inegale, buline şi broderii florale - şi animal printul sunt noul negru al sezonului. Dacă adaugi şi ceva piese în tonuri cheie de galben, albastru şi roz şi măcar o piesă cu mâneci bufante, garderoba de primăvară e gata.

„Orice alegi să porţi în noul sezon, la baza oricărei ţinute reuşite stă încrederea în sine. Îndrăzneşte să porţi piese în culori intense şi croiuri atente, care să îţi sublinieze silueta şi să îţi dea siguranţa că poţi fi cea mai bună versiune a ta în fiecare moment, indiferent de situaţie“, conchide Tracey Steiner.