Style

Ce-şi doresc femeile…

27 mar 2013 7059 afişări de Ioana Mitu
Din aceeaşi categorie

Inserţiile de dantelă, şireturile, pliurile şi broderiile preţioase, asemănătoare cu medalioanele antice sunt detalii pe care te-ai aştepta mai puţin să le întâlneşti printre gândurile zilnice ale unui bărbat…

Nu este însă şi cazul lui Andrea Bonardi, CEO-ul brandului de lenjerie de lux La Perla care ştie exact ce-şi doresc femeile şi în proces de „documentare“ a adus companiei anul trecut o cifră de afaceri de 120 de milioane de euro.

Eleganţa palatelor în stil baroc animate deseori de baluri de societate şi cochetăria nobilimii siciliene din secolul al XIX-lea sunt doar câteva dintre poveştile ce au inspirat noua colecţie de lenjerie La Perla.   

„Colecţia a fost inspirată de Leopard, o nuvelă faimoasă a lui Tomasi Lampedusa, care vorbeşte despre societatea siciliană decadentă a secolului al XIX-lea. DNA-ul brandului rămâne acelaşi, în fiecare an se schimbă doar inspiraţia şi poveştile din spatele fiecărei colecţii astfel încât designul pieselor să fie în pas cu trendurile din lumea luxului. Anul acesta tendinţele vorbesc despre stilul baroc, sofisticat şi decadent care pare să fi lăsat demult în urmă anii de criză. De fapt, brandurile de lux slujesc din ce în ce mai mult clienţii din pieţele emergente care şi-au revenit complet din criză şi vor să se bucure din nou de viaţă“, spune Andrea Bonardi.

La Perla a avut anul trecut o cifră de afaceri de 120 de milioane de euro şi se aşteaptă în acest an la o creştere de 10% , în special pe piaţa Statelor Unite şi pe pieţele în dezvoltare cum e Asia.

Alături de Italia, Rusia este în momentul de faţă cea mai mare piaţă pentru brand, ruşii fiind de altfel şi cei mai importanţi clienţi din pieţe precum Dubai, Hong Kong şi Europa de Vest.

În doar ultimii 6 ani, La Perla a deschis în Asia 125 de magazine, cu o rată de 7-10 magazine pe an. „Cea mai mare satisfacţie pe care o am  este atunci când se deschide un nou magazin, e un semn de prosperitate pentru brand. Următorul pas pentru noi este să pătrundem pe piaţa din Coreea de Sud  şi să ne dezvoltăm în Japonia, care rămâne la rândul ei o piaţă importantă pentru bunurile de lux. Piaţa asiatică  trece printr-un boom, dar e nevoie de capital serios pentru marketing, competiţia e acerbă în sectorul de lux. Spre deosebire de clienţii din alte regiuni, asiaticii cumpără brandul şi nu le pasă de preţ. De fapt, cu cât e mai mare preţul cu atât e mai atractiv produsul, nu pierd însă din vedere calitatea.“

În timpul carierei sale Bonardi a fost Asia Manager la Camera Comerţului din Milano, ceea ce l-a ajutat să cunoască piaţa bine şi să introducă cu succes La Perla pe pieţele emergente, încă din 2006.

În momentul de faţă, una dintre cele mai grele provocări pentru manager în jobul său este să păstreze statutul brandului în piaţă, în faţa acţionarilor, a presei şi a retailerilor. „La Perla este un brand fashion de lux şi nu un simplu brand care produce lenjerie. Este o linie subţire care face o mare di­ferenţă în business. Lenjeria de lux este asociată cu statusul pentru că e un produs care nu se vede şi e cumpărat mai mult pentru propria plăcere, de către persoane sofisticate  care au trecut deja prin toată experienţa luxului şi au în garderobă de la pantofi la ţinute, accesorii şi bijuterii exclusiviste. Să cumperi o piesă de lenjerie de lux este ca şi cum ai cumpăra un ceas ale cărui mecanisme şi complicaţii sunt cunoscute şi apreciate de purtător, dar nu sunt vizibile cu ochiul liber.   Pentru a explica poziţia noastră e nevoie şi de multă pasiune pentru produs şi înţelegerea istoriei acestei companii. Fondatorul brandului Ada Masotti a creat aceste produse pentru ca femeia să se simtă unică, magică aş putea spune.“

La rândul său, CEO-ul nu e străin la formulele magice care stârnesc curiozitatea unei femei şi spune că lucrând pentru La Perla a ajuns să cunoască multe despre feminitate şi arta seducţiei.

„Clientele îmi vorbesc mai degrabă ca unui specialist în acest domeniu decât ca unui bărbat şi-mi împărtăşesc emoţii şi sentimente pe care nu le-ar împărtăşi altor bărbaţi. Astfel am ajuns să cunosc multe despre universul femeilor şi despre ce-şi doresc“, încheie Bonardi.