Style

Armina Popeanu are 28 de ani şi este de profesie arhitect, specializat în design interior, design vestimentar şi styling. În urmă cu trei ani a decis să pună bazele propriului brand, Lyria. Restul e istorie

03 mai 2018 860 afişări de Ioana Niţă
Din aceeaşi categorie
Personalizarea a fost şi rămâne epitomul luxului indiferent de domeniu, iar când vine vorba de modă opţiunile sunt multiple. Imprimarea unui mesaj pe un tricou simplu, branduirea unei cămăşi cu monograma proprie sau adăugarea unui accesoriu pe o pereche de pantofi, toate sunt posibile. Şi totuşi, există puţine piese vestimentare care să creeze la fel de multe obsesii precum geanta, atât de necesară şi atât de iubită. Iar când ea este personalizată, când poartă amprenta personală sau povestea proprie, atunci devine cu atât mai dorită.

 

Fiecare geantă Lyria spune o astfel de poveste. Armina Popeanu, creierul creativ din spatele acestui brand, face ca fiecare piesă să prindă viaţă. Cum? Datorită picturii ei pe care o imprimă pe fiecare geantă pentru a crea de fiecare dată ceva nou. Ceva unic. Pictura este o artă, poate una dintre cele mai importante creatoare de emoţie. Moda, ar spune unii, este şi ea tot o artă. Iar când cele două se întâlnesc, rezultatul nu poate fi nimic altceva.

Armina Popeanu are 28 de ani şi este de profesie arhitect, specializat în design interior, design vestimentar şi styling. În urmă cu trei ani a decis să pună bazele propriului brand, Lyria. Numele dezvăluie şi el ceva din povestea brandului care încă de la început s-a axat pe comercializarea genţilor pictate cu îndemânare şi pasiune de către fondatoare.

„Am investit la început 2.000 de euro pentru crearea brandului Lyria“, îşi aminteşte ea despre primii paşi în business. Apoi, în 2015, a cumpărat un mic atelier în judeţul Braşov, unde a pornit producţia internă de genţi. Odată cu crearea propriului atelier, ea a dezvoltat o nouă direcţie şi o nouă ima­gine pentru brand.

„Geanta a fost mereu accesoriul preferat al femeii“, explică Armina Popeanu motivul pentru care a ales să îşi îndrepte paşii în direcţia în care a făcut-o. Filosofia brandului Lyria se bazează pe felul în care geanta poate vorbi despre personalitatea femeii care o poartă. „O geantă devine astfel dintr-o piesă practică, necesară, un accesoriu esenţial, iubit.“

Designerul creează colecţii de genţi, cu nume simbolice precum „Wanderlust“, „Ultralight“,

„Eth­nos“, „Celebrate Life“, „Blossom“, „Places“ sau „Soul Art“. Şi totuşi, posibilitatea de personalizare merge mai departe. Fiecare client îşi poate spune povestea, iar ea ajunge pictată pe o geantă. Poate fi o amintire, chipul cuiva drag sau, de ce nu, o poveste de dragoste. Scrisorile poate par deja din altă eră, însă emailul este rece şi impersonal, aşa că o poveste de dragoste poate fi aşternută pe o geantă.

Produsele Lyria se vând online, în special pe magazinul propriu care reuneşte modele pictate manual pe piele naturală, modele cu texturi speciale, cu accesorii glam precum paiete, dar şi cu elemente sofisticate precum perle, pene sau volane. În 2016, la atelierul Lyria din Braşov s-au produs peste 5.000 de genţi, de poveşti, iar anul trecut producţia a continuat să crească. Furnizorii principali pentru materia primă sunt din Italia şi Portugalia. Şi tot din afara graniţelor vin şi cele mai multe comenzi.

„Peste jumătate din vânzări vin din străinătate, mai ales din Germania şi Suedia“, a precizat Armina Popeanu. Brandul Lyria este prezent şi pe platforma online internaţională etsy.com, unde producători şi designeri din întreaga lume îşi pot expune şi comercializa diferitele obiecte făcute manual.

La finalul anului trecut, producătorul de genţi a lansat o nouă platformă online, unde a înglobat sub brandul Lyria şi produsele comercializate anterior sub numele „Desirette“.

Odată cu relansarea magazinului online, Lyria a intrat într-o nouă etapă de dezvoltare şi a lansat la finalul anului trecut şi o nouă colecţie numită Sophisticated Chic. Aceasta pune accent pe versatilitatea accesoriului preferat al femeii, oferindu-i acesteia posibilitatea de a avea trei genţi într-una singură.

„Colecţia cuprinde şapte tipuri de genţi ce au fost personalizate diferit, cu accesorii variate, astfel că numărul de piese a ajuns la 35.“

În medie, preţul de achiziţie al unei genţi din noua colecţie este de 150 de euro, aceasta având însă trei capace interschimbabile, adică practic trei modele de geantă

într-una singură. Pene, perle sau accesorii din piele, toate se asortează cu genţile Lyria. Atât împreună, cât şi separat.

Datorită versatilităţii unei singure piese, geanta, ţinutele de peste zi prind viaţă. O ţinută office, simplă, sobră, poate deveni jucăuşă cu ajutorul unui capac cu presaj sau cu piele specială, cum ar fi cea de ponei, ori de-a dreptul glam atunci când genţii i se aplică un capac cu perle, pene şi volane din piele.

„Am vrut prin această colecţie să venim în ajutorul femeii urbane, care are nevoie de accesorii smart, versatile. Ea nu trebuie să se ducă acasă pentru a-şi schimba ţinuta doar pentru că seara are o petrecere.“

Este suficient să schimbe capacul genţii. „Am pus accent pe elemente sofisticate, cum ar fi perlele sau penele, pentru că orice femeie are nevoie de puţin mister şi de puţină strălucire.“ Noua colecţie Lyria a fost creată în spiritul slow fashion, încurajând investiţia în genţi atemporale, ce rezistă nu doar trecerii timpului, ci şi schimbării tendinţelor.

Recent, designerul Armina Popeanu a dat curs unei alte pasiuni şi s-a specializat în manufactura şi designul pantofilor, urmând ca această nouă linie să fie dezvoltată pe parcursul acestui an. Dar aceasta este o altă poveste, pentru o altă zi.