Style

Cum arată biroul de la etajul al 18-lea al avocatului Ion Nestor, NNDKP, de la care admiră apusuri superbe, dar şi ploi torenţiale care iau Bucureştiul pe nepregătite: Capitala arată mult mai bine văzută de sus

28 iun 2018 7394 afişări de Cristina Rosca
Din aceeaşi categorie
În urmă cu doi ani, casa de avocatură NNDKP a decis să îşi mute birourile pentru a şaptea oară în cei circa 30 de ani de activitate, de data aceasta în inima cartierului de business al Bucureştiului, la etajul al 18-lea al clădirii Globalworth Tower, al doilea cel mai înalt imobil din Capitală. În procesul de selecţie a spaţiului, în proiectare, dar şi în amenajarea locului s-a implicat direct Ion Nestor, cel care la începutul anilor ’90 punea alături de soţia sa Manuela bazele propriei case de avocatură.

„Mutarea în acest birou a fost un pas inevitabil. Eram deja de 10 ani în vechea locaţie şi aveam nevoie de un spaţiu semnificativ mai mare, modern şi adaptat noilor tendinţe: spaţii de lucru mai mari şi mai bine aerisite, un număr mai generos de locuri de parcare, dar şi accesul rapid la o linie de metrou care să permită mobilitate sporită“, spune Ion Nestor.

Un nou scandal zdruncină Facebook: datele a peste 120 de milioane de utilizatori au fost furate

Producătorul auto care închide toate fabricile din ţară şi concediază peste 8.000 de persoane

Pericolul care pândeşte întreaga lume. Ţara care se pregăteşte de război nuclear

Proiectul Globalworth Tower i-a atras atenţia pe de-o parte datorită amplasării în preajma metroului, mai exact la staţia Aurel Vlaicu, în ceea ce se profilează a fi noul pol de business al oraşului. „Mai mult, după studierea parametrilor tehnici ai clădirii am dobândit convingerea că ea va deveni un punct de atracţie şi din punct de vedere tehnologic.“ Convingerea s-a materializat, în contextul în care această clădire a devenit prima din România care a primit certificarea LEED Platinum - cea mai înaltă distincţie pentru standardele din domeniu.

„Implicarea mea în proiect a fost totală“, îşi aminteşte avocatul. Procesul a durat aproape doi ani, din momentul în care s-a organizat concursul pentru selectarea biroului de arhitectură şi până la preluarea oficială a spaţiului amenajat. „Şi acum oftez la gândul că acesta a fost probabil ultimul proiect de acest tip în care m-am implicat.“ Ion Nestor recunoaşte însă că nu a fost singur, echipa tehnică a NNDKP fiind extrem de bine rodată pentru că mai făcuse anterior, în aceeaşi componenţă, trei amenajări şi trei mutări în ultimii 20 de ani. Membrii acesteia au fost cei care au interacţionat permanent cu arhitecţii, designerii, constructorii, specialiştii IT. Procesul de proiectare, design şi amenajare a fost realizat de către firma HTO Architecture & Engineering, alături de directorul departamentului administrativ al NNDKP, „un coleg cu o experienţă deosebită în acest domeniu, care în anumite perioade a acţionat literalmente «zi şi noapte» pentru ca totul să fie făcut bine şi la timp.“

Prin ce se remarcă acest birou? Printr-un mix de elemente. Dorinţa de a maximiza pătrunderea luminii naturale, transparenţa partiţionării şi preocuparea asigurării unui nivel acceptabil de intimitate profesională, inclusiv prin crearea unor „oaze“ verzi, naturale.

Ion Nestor este de părere că pentru un business din avocatură, biroul reprezintă adevărata carte de vizită, motiv pentru care trebuie să cântăreşti toate detaliile, de la modul în care este gândită zona de recepţie - să cuprindă elemente personalizate, de identitate vizuală (logo, culori, mobilier)  -, până la dezvoltarea infrastructurii necesare pentru desfăşurarea unei activităţi eficiente în gestionarea unui număr important de clienţi.

Spre exemplu, actualul sediu NNDKP are şase săli de şedinţă de dimensiuni normale plus o sală de consiliu de circa 30 de persoane.

„Spaţiul în care se desfăşoară activitatea în ansamblul său trebuie să transmită, fără a crea dezechilibre practice sau vizuale, detalii despre stilul celor care îl folosesc, despre personalitatea şi dinamica grupului.“

Când vine vorba despre întâlnirile de la birou, Ion Nestor spune că preferă să discute cu clienţii în sălile de şedinţă. La fiecare nouă amenajare a unui birou, a acordat întotdeauna prioritate zonei de recepţie/aşteptare şi sălilor de şedinţă în ceea ce priveşte amplasarea, design-ul şi calitatea mobilierului, întrucât a considerat că acolo este locul unde clientul percepe cel mai bine imaginea firmei.

„Atunci însă când mă întâlnesc cu colegii sau cu acei clienţi care între timp ne-au devenit adevăraţi prieteni îmi place să o fac în biroul meu.“ Din biroul său, avocatul admiră tot Bucureştiul, şi după cum spune chiar el, priveliştea a fost unul dintre argumentele câştigătoare ale acestui spaţiu.

„Bucureştiul arată mult mai bine văzut de sus.“ E frumos indiferent de anotimp. De la el din birou admiră apusuri superbe, dar tot la fel de spectaculoase sunt şi un viscol sau o ploaie torenţială. „Uneori, mi se întâmplă să rămân cu privirea aţintită şi la păsările care zboară în jurul nostru, dintre care cele mai spectaculoase sunt ulii care trec din când în când.“

În biroul său nu are lucruri cu adevărat preţioase din punct de vedere financiar, dar are unele care au o valoare sentimentală însemnată, cum ar fi unele tablouri şi gravuri care au fost cu el încă din prima zi.  

„Am mai multe gravuri Mircia Dumitrescu şi Marcel Chirnoagă, câteva reproduceri de Klimt şi o reproducere de Brâncuşi.  Nu au o semnificaţie aparte, dar se înţeleg foarte bine împreună.“

Pe biroul propriu-zis este ordine, fără ca spaţiul să fie încărcat. Convieţuiesc PC-ul, telefonul, tăviţele pentru documentele de semnat, un calendar (întotdeauna al firmei), agenda (idem), ochelarii, două iconiţe şi un elefănţel.

„În cei aproape 30 de ani de activitate am avut parte de şapte mutări.“ Primul birou adevărat l-a amenajat într-un apartament închiriat în anul 1990 într-o clădire de locuinţe situată pe str. Transilvaniei. „Cred că, la acea vreme, modul de amenajare, de mobilare şi de dotare (un Xerox la a doua mână cântărind circa 50 kg, un Word Processor Brother şi un fax cu rolă) a reprezentat o adevărată premieră!“  Acest fapt l-a constatat din interacţiunea cu puţinii clienţi străini de la acea vreme, care păreau real surprinşi.  

Uitându-se în urmă, avocatul spune că fiecare mutare într-un nou birou a coincis cu un progres semnificativ de amenajare, dotare, astfel că treptat, mediul de lucru a devenit comparabil cu cel din Occident.