Auto

Volvo, un brand de lux, tradiţional, cu o istorie de aproape un secol, a căutat în ultimii cinci ani să îşi păstreze esenţa, dar totodată să se reinventeze. Şi a reuşit. Cum?

24 oct 2019 9380 afişări de Bogdan Alecu
Din aceeaşi categorie

Suedia este celebră pentru mărci precum Ikea, Saab, dar şi Volvo, pentru peisajele sale superbe, dar şi pentru stilul minimalist din modă şi design de interior. Volvo, un brand de lux, tradiţional, cu o istorie de aproape un secol, a căutat în ultimii cinci ani să îşi păstreze esenţa, dar totodată să se reinventeze. Şi a reuşit.

Primul model care a ieşit pe banda de producţie pentru a da o direcţie pentru noua strategie a Volvo a fost XC90 prezentat în 2014.

După aceea, treptat, constructo­rul suedez şi-a căutat propriul drum într-o lume tot mai competitivă, unde marii jucători din industria auto se „luptă“ în lansări care mai de care mai sofisticate, mai ales pe segmentul premium şi de lux. Astfel, pentru Volvo au urmat S90 în 2016, XC60 în 2017, XC40 în 2018 şi noul S60 anul acesta.

Cu ce a venit nou compania suedeză dat fiind că misiunea ei nu este deloc simplă, mai ales că, fiind un constructor mic, fără un grup industrial european în spate, maşinile Volvo trebuie să se diferenţieze şi mai mult faţă de concurenţă?

Mulţi ani la rând, Volvo a fost cunoscut pentru sistemele sale de siguranţă şi pentru designul conservator. Maşinile constructorului suedez le puteai recunoaşte dintr-o privire. Dar nu şi acum. Compania a păstrat esenţă, dar a schimbat ceva din aparenţă.

Mai exact, S60 rămâne un Volvo în adevăratul sens al cuvântului, putând fi identificat de cunoscătorii avizaţi, însă aminteşte destul de mult de liniile sexy tipice pentru o Mazda spre exemplu. Linii ascuţite, design agresiv şi o imagine care are misiunea de a atrage clienţi de la Seria 3, C-Klasse sau A4 şi Mazda6 - aşa s-ar putea descrie pe scurt noul model al suedezilor. Mai ales cu pachetul R-Design şi cu motorul T5 pe benzină, 2,0 litri supraalimentat de 250 CP şi 350 Nm cuplu motor disponibil de la 1.800 rpm, Volvo pare să fi reuşit să atragă atenţia.

Ce s-a întâmplat diferit la noul model şi la cele mai recente ale casei? Cei de la Volvo s-au aliniat tendinţelor europene. Astfel că S60 spre exemplu nu are în gamă nicio motorizare diesel, ci patru versiuni ale propulsorului pe benzină.

La interior este însă adevărata revoluţie. Modelul S60 pune accent pe eleganţă, simplitate şi detalii. Tipic designului nordic. Spre exemplu, motorul se porneşte prin rotirea unui buton ce pare din cristal, amplasat pe consola dintre scaune. Gurile de ventilaţie par din aluminiu masiv şi sunt extrem de uşor de controlat, iar plasticul este înlocuit de piele, aluminiu şi suprafeţe piano black.

Pe consola centrală întâlnim display-ul de infotainment sub forma unei tablete de pe care se poate controla sistemul audio, sistemele de siguranţă şi sistemul de climatizare – iar aici, în premieră, se poate manevra şi viteza ventilaţiei pentru locurile din spate.

Pe acelaşi model S60 există şi o serie de elemente „altfel“ - spre exemplu, portbagajul dispune de un buton care permite încuierea maşinii la închidere. Sau, tot în portbagaj există o lampă nouă care iluminează de jos în sus spaţiul. Cu astfel de detalii vor cei de la Volvo să se diferenţieze de concurenţa directă.

Şi pentru a completa lista de detalii, care fac diferenţa, vine şi sistemul audio Bowers&Wilkins care costă circa 3.000 de euro. Dar chiar şi în cazul acestuia, nimic nu este lăsat la întâmplare sau la vedere. Toate incintele acustice sunt acoperite cu grilă cromată ce aminteşte de limuzinele de peste 100.000 de euro.

În final, acest model S60 al suedezilor este o dovadă că micile elemente care nu par importante la prima vedere sunt cele care pot scoate un bolid din anonimatul unei pieţe aglomerate.

Deşi e un constructor mult mai mic decât concurenţa directă, Volvo este un concurent redutabil pe segmentul premium, mai ales după ieşirea de sub umbrela Ford şi după intrarea celor de la Geely în acţionariatul grupului suedez.