Auto

Vestitorul sezonului de primăvară-vară: Cabriolet-ul inspiră libertate, iar când un astfel de bolid vine tocmai de la Porsche, putem vorbi deja de un model legendar

02 apr 2019 492 afişări de Bogdan Alecu
Din aceeaşi categorie

O maşină decapotabilă rulează încet pe drumurile pitoreşti din Toscana sau prin satele memorabile din Provence. La radio se aude o muzică animată în limba locală, iar pasagerii îşi zâmbesc pe deasupra ochelarilor de soare, în timp ce o eşarfă de mătase se lasă purtată de vânt. Pare o imagine desprinsă dintr-un film Hollywood-ian, însă poate la fel de bine să fie „filmul“ unei viitoare vacanţe. Cabriolet-ul inspiră libertate, poate şi datorită caracterului său sportiv şi a design-ului creat în concordanţă. Iar când un astfel de bolid vine tocmai de la Porsche, putem vorbi deja de un model legendar.

Legenda lui 911 Cabrio, unul dintre cei mai cunoscuţi bolizi din clasa sa, a început în prima parte a anilor í80, la aproape două decenii de la lansarea lui 911 Coupe. La acea vreme, noile tehnologii îşi făceau deja simţită prezenţa, în topuri urca Diana Ross şi Kenny Rogers, iar Porsche pregătea unul dintre cele mai spectaculoase modele ale sale.

În septembrie 1981, în cadrul Salonului Auto de la Frankfurt, era prezentat pentru prima dată, conceptul, iar anul care urma, spre final, aducea modelul de serie. La acea vreme era primul cabriolet pe care Porsche îl punea pe piaţă de la debutul lui 356 Cabrio la mijlocul anilor í60. Din acel moment însă, toate generaţiile lui 911 au venit cu o versiune cabrio.

Acum, odată cu cea de-a opta generaţie a lui 911, alături de coupe, a venit desigur şi cabrioletul. Dacă legenda sa rămâne unică, noul model vine însă într-o piaţă aflată într-o permanentă schimbare.

Trăim într-o perioadă în care constructorul auto a anunţat deja un model electric, iar normele de poluare devin tot mai restrictive. Dar imaginea aceasta trebuie să fie însoţită în permanenţă de menţiunea că Porsche a continuat să reducă emisiile de noxe.

Pe această piaţă vine noul model 911 Cabrio care evocă liniile moderne ale versiunii coupÈ, rămânând totodată loial siluetei inconfundabile care a consacrat acest bolid.

Soft-top-ul complet automat are o lunetă integrată, în timp ce structura acoperişului include, la suprafaţ„, elemente de magneziu care previn umflarea acoperişului la viteze ridicate. Soft-top-ul poate fi deschis sau închis la viteze de până la 50 km/h. Noul sistem hidraulic pentru acoperiş reduce timpul de deschidere a acestuia până la aproximativ 12 secunde, în timp ce un deflector de vânt, acţionat electric, asigură protecţie pentru pasageri în zona gâtului.

În ceea ce priveşte gama de motorizări, cum era de aşteptat pentru început, Cabrio vine în versiune Carrera S şi 4S ñ prima cu tracţiune spate şi a doua cu tracţiune integrală, iar ambele sunt echipate cu motorul de 3,0 litri şi 450 CP. Desigur, tot din lista elementelor tehnice trebuie menţionat că noul model are o gardă la sol mai mică şi o suspensie modificată faţă de generaţia anterioară şi toate aceste ajustări au avut drept scop sporirea manevrabilităţii şi a ţinutei de drum.

La exterior, noul 911 Cabriolet pare mai lat, mai încrezător în forţele proprii şi etalează un look mai Ñmusculosî decât predecesorul său. Degajările mai mari ale aripilor se arcuiesc peste jantele de mari dimensiuni, de 20 de inchi pe faţă şi de 21 inchi pe spate. Spatele este dominat, la toate modelele, de spoilerul semnificativ mai lat, cu poziţie variabilă, şi de eleganta bandă de lumini.

Habitaclul a fost şi el reproiectat şi este caracterizat de liniile clare şi drepte ale tabloului de bord, cu instrumente încastrate. La fel ca în primul 911, noul tablou de bord se întinde pe toată lăţimea dintre aripi. Alături de turometrul poziţionat central, două ecrane laterale oferă informaţii celui de la volan. Având acum un diametru de 10,9 cm, ecranul central al sistemului Porsche Communication Management (PCM) poate fi operat rapid şi fără a distrage atenţia.

În ceea ce priveşte tehnologia, trebuie menţionat că odată cu noua generaţie de 911, Porsche a dezvoltat modul de condus Wet, inclus în echiparea standard. Această funcţie detectează apa pe şosea, presetează în consecinţă sistemele de control şi avertizează şoferul, care poate configura vehiculul cu un accent deosebit pe siguranţă, prin simpla apăsare a unui buton sau prin utilizarea comutatorului de schimbare a modurilor de condus de pe volan (pachetul Sport Chrono).

În România, preţurile pentru noul 911 Carrera S Cabriolet încep de la 140.000 de euro, cu TVA inclus, iar pentru 911 Carrera 4S Cabriolet ñ de la 148.000 de euro, cu TVA inclus. Noile modele sunt deja disponibile spre comandă.

Cu toate că vremea de afară, de sfârşit de ianuarie, nu este una tipică pentru plimbări cu un cabriolet, în doar câteva săptămâni vine primăvara, iar vara e după colţ. Şi ar fi bine să ne găsească pregătiţi de vacanţă.