Auto

Când perfecţiunea poate fi depăşită: Din momentul în care Sir Henry Royce a prezentat prima generaţie a Phantom în 1925, aceasta a fost considerată a fi cea mai bună maşină din lume, un mix de design şi tehnologie. Acum a ajuns la cea de-a opta generaţie şi vine cu o serie de noutăţi

19 ian 2018 2661 afişări de Bogdan Alecu
Din aceeaşi categorie

Rolls-Royce este sinonim cu perfecţiu­nea în industria auto, este printre foarte puţinele automobile gândite fără a se lua în calcul vreo reducere a costurilor, iar totul este proiectat pentru a fi la superlativ. Dar cum duci toate acestea la un nou nivel?

 

În 2003, după ce BMW a preluat oficial brandul Rolls-Royce şi a construit noua uzină din Goodwood, Marea Britanie, a fost lansată cea de-a şaptea generaţie a modelului Phantom, devenită noua navă amiral a celebrei statuete. Totul sub noul format.

Acum, la aproape 14 ani de la eveniment, limuzina Phantom revine cu cea de-a opta generaţie. Aceasta nu este singura mutare a constructorului.

Dacă în 2003 Phantom era singurul model din portofoliul companiei, acum Rolls-Royce are o gamă extinsă, iar în curând aceasta va fi completată de „numele de cod“ Cullinan, viitorul automobil de teren al brandului. Acesta nu va fi numit „SUV“, deoarece un Rolls-Royce nu poate fi numit un „vehicul utilitar“.

Din momentul în care Sir Henry Royce a prezentat prima generaţie a Phantom în 1925, aceasta a fost considerată a fi cea mai bună maşină din lume, un mix de design şi tehnologie. Ca rezultat al acestei concluzii, unii dintre cei mai influenţi oameni din lume, într-unele dintre cele mai importante momente din istorie, au mers într-un Phantom.

O maşină cu o istorie de 92 de ani care a cucerit politicieni precum Lenin, dar şi artişti precum John Lenon. Nu doar străinii au fost cei care au dezvoltat o afinitate pentru acest bolid. Unul dintre cei mai mari colecţionari Rolls-Royce din lume este Ion Ţiriac, fostul tenisman şi unul dintre cei mai influenţi oameni de afaceri locali având în garaj toate cele şapte generaţii de până acum ale limuzinei Phantom.

Odată cu cea de-a opta generaţie a limuzinei, Rolls-Royce nu doreşte doar un simplu tur de forţă tehnologic, ci vrea să revoluţioneze din nou industria luxului. Iar pentru a face acest lucru, britanicii au spus încă de la început că Phantom VIII nu va avea o platformă comună cu alte modele, tocmai pentru a se diferenţia de alţi constructori ce se consideră „de lux“, dar care utilizează platforme comune cu branduri de volum. Cei de la Rolls-Royce spun că exclusivismul înseamnă volume mici şi atenţie la detalii.

„Cheia realizării viziunii noastre o reprezintă arhitectura ce o să se regăsească pe toate modelele companiei, iar Arhitectura Luxului va fi baza nu doar a noului Phantom, ci şi a proiectului Cullinan şi ulterior a viitoarelor Ghost, Wraith sau Dawn“, explică Philip Koehn, directorul de inginerie al Rolls-Royce.

Dar ce este Arhitectura Luxului? Este un şasiu realizat integral din aluminiu proiectat de inginerii Rolls-Royce ce se va regăsi la baza viitoarelor automobile ale mărcii, începând cu noul Phantom. Astfel, odată cu acest lucru, niciun alt Rolls-Royce nu va mai avea o caroserie tip monococă, aşa cum sunt cele utilizate de brandurile de volum sau chiar de unele mărci de lux.

Noua platformă vine cu avantajul de a fi mai uşoară şi chiar cu 30% mai rigidă decât cea a modelului anterior, iar acest lucru în­seamnă un plus de confort.

Mai mult, celebra Magic Carpet Ride va fi îmbunătăţită datorită noii suspensii pneumatice. Aceasta realizează milioane de calcule pe secundă pentru a ajusta setările tocmai pentru a absorbi toate denivelările.

Noul model vine în plus cu un sistem denumit the Flagbearer ce aminteşte de vremurile de demult când înaintea unei maşini exista prin lege un om care ţinea un steag roşu în faţă.

Acum sistemul are o cameră stereo integrată în parbriz pentru a monitoriza drumul şi pentru a putea reacţiona proactiv.

Tot în ceea ce priveşte confortul, noul Phantom va fi cea mai bine izolată fonic maşină din lume, care printre alte soluţii va include 130 kg de materiale fonoabsorbante, concepute special pentru a reduce inclusiv vibraţiile.

Toate acestea pentru a se obţine o reducere de 10% a zgomotului perceput la interior comparativ cu generaţia anterioară.

Iar atunci când au fost revizuite rezultatele, nivelul a fost atât de coborât încât inginerii Rolls-Royce au verificat instrumentele pentru a vedea dacă au fost calibrate corect.

Dar ce se află sub capota unei astfel de bestii?

Un motor V12 reinventat, de 6,75 litri, aproape 570 CP şi un cuplu motor de 900 Nm. Cât este de rapid? Foarte rapid. Aceste informaţii însă nu sunt relevante pentru un client Rolls-Royce deoarece el ştie că automobilul a fost proiectat pentru a fi exact cât trebuie de rapid.

Dar care este rolul BMW? BMW a realizat Arhitectura Electronică pentru Phantom, iar aceasta este cea mai mare componentă produsă vreodată de BMW Group.

Noua limuzină este cel mai avansat Rolls-Royce realizat vreodată, acesta fiind echipat cu cele mai noi tehnologii disponibile la ora actuală.

Preţul? Irelevant, deoarece perfecţiunea nu are cod de bare, ci doar poate, cifre tehnice. Iar perfecţiunea tocmai ajunge la un cu totul alt nivel în acest moment.