Auto

GALERIE FOTO. Cum ar trebui să arate o maşină de la volanul căreia nu doreşti să mai cobori?

26 aug 2019 9001 afişări de Bogdan Alecu
Din aceeaşi categorie

Automobilele sunt de mai multe tipuri, putându-se încadra în mai multe categorii - de oraş, de circuit, de drum lung sau „de experienţă“. Fiecare tip are propriul standard în ceea ce priveşte confortul şi performanţele. Şi totuşi, există o întrebare comună: cum ar trebui să arate o maşină de la volanul căreia nu doreşti să mai cobori?

Automobilul reprezintă un cumul de experienţe, nu doar un simplu mijloc menit să asigure transportul din A în B cum s-ar crede la prima vedere. Cu cât un automobil este mai sofisticat, cu cât pune mai mult accent pe materiale naturale şi de bună calitate, cu atât este un companion drag, care poate fi utilizat cu plăcere şi la drumuri de mai multe ore.

Fie că discutăm de parfumul discret, dar puternic de piele de la interior, de modul în care sistemul de încălzire şi ventilaţie al scaunului îşi face treaba, de fluxul de aer din climatizare sau chiar de amplasarea butoanelor la îndemână şi intuitiv – toate sunt elemente care contribuie la ambianţă. Contribuie la sudarea relaţiei om-maşină, relaţie care ajunge - cel puţin unilateral - să fie la fel de pasională ca una amoroasă.

Nu degeaba oamenii îşi botează bolizii, poartă discuţii (mai degrabă monoloage) lungi despre lume şi viaţă cu aceştia şi îi mângâie discret pe capotă în fiecare dimineaţă.

Desigur, tehnologiile de ultimă generaţie au şi ele un rol hotărâtor în această relaţie de încredere om-maşină, fie că e vorba de farurile ce asigură o vizibilitate de mai multe sute de metri pe timp de noapte sau de sistemele de asistenţă care îţi permit să fii puţin mai relaxat pe autostradă, maşina păstrând singură banda de rulare şi distanţa faţă de automobilul din faţă.

Ce maşină are însă toate ingredientele de mai sus? Nu, nu e un ideal imposibil de atins, deşi ar putea părea la prima vedere.

Noua Serie 7 de la BMW, căci despre ea e vorba, vine pe piaţă într-o perioadă în care clasicul se îmbină armonios cu modernul, în care oamenii analizează şi compară maşinile electrice, dar şi pe cele cu motoare diesel sau pe benzină. Apare astfel într-un moment în care clientul vrea totul.

Limuzina vine deci să întărească ofensiva mărcii în segmentul de lux. Noul design exterior al sedanului de lux îşi prezintă prestigiul şi statutul într-o manieră mai vie ca niciodată. Şi la interior, confortul acustic optimizat, sistemul de operare BMW 7.0 şi asistentul personal inteligent BMW sunt elemente noi care întăresc imaginea noului model.

Portofoliul de motoare pentru noul BMW Seria 7 a fost actualizat şi el şi include un nou motor cu opt cilindri, unul cu şase cilindri dispuşi în linie şi o versiune plug-in hybrid ce oferă autonomie electrică extinsă. Iar sistemele de asistare a conducătorului dispun acum de o gamă mai largă de funcţii. Cele mai recente progrese în direcţia condusului autonom sunt evidenţiate de tehnologii precum noul Reversing Assistant.

Dar dincolo de „inima şi creierul“ acestui bolid, şi exteriorul vine cu noutăţi. Noua capotă are linii de contur mai bine pronunţate şi un logo BMW mai mare.

În interiorul noului BMW Seria 7, alegerea materialelor, detaliile de design coordonate armonios şi nivelul generos de spaţiu sunt com­­binate pentru a crea o ambianţă perfectă pentru orice tip de călătorie - prin oraş sau o cursă lungă.

Ce a reuşit BMW cu acest model este să găsească echilibrul perfect între confortul somptuos şi flerul dinamic pentru care marca bavareză este renumită. Pentru că, în final, în asta stă secretul confortului unui automobil, în experienţa la volan, de la care să nu vrei a mai coborî prea curând.