Auto

În cifre, Fiesta ST nu impresionează. Dar cifrele rămân cifre şi ceea ce contează sunt senzaţiile pe care le poţi avea la volan sau în dreapta, pentru că cine cumpără un hot-hatch, nu îl cumpără pentru putere, ci pentru „feeling“

06 nov 2019 2016 afişări de Bogdan Alecu
Din aceeaşi categorie

Hot-hatchurile sunt maşinile de clasă mică sau compactă proiectate pentru a oferi senzaţii pe care teoretic le poţi avea doar la volanul unor maşini sport, de cel puţin două sau trei ori mai scumpe.

Ford Fiesta ST este printre cei care domină de foarte mulţi ani segmentul hot-hatchurilor, mizând atât pe design, cât şi pe performanţe pentru a atrage atenţia, elemente pe care le poţi obţine pentru mai puţin de 20.000 de euro (fără TVA).

În cifre, Fiesta ST vine cu un motor de 1,5 litri EcoBoost în 3 cilindri ce dezvoltă 200 CP, suficient pentru a atinge 100 km/h de pe loc în 6,5 secunde.

Dar cifrele rămân cifre şi ceea ce contează sunt senzaţiile pe care le poţi avea la volan sau în dreapta, pentru că cine cumpără un hot-hatch, nu îl cumpără pentru putere, ci pentru „feeling“.

Designul exterior a fost modificat tocmai pentru a inspira performanţă, la fel şi interiorul, însă sunetul motorului care „toarce“ mai ceva ca un leu sătul în savană este cel care te trezeşte la viaţă.

Imediat cum este apăsat butonul Ford Power, cei trei cilindri ai micului bolid pornesc la viaţă, iar evacuarea tremură. La prima vedere eşti tentat să crezi că sub capotă sunt cel puţin 300 CP. Volanul este gros, direcţia este ceva mai dură decât în cazul unei Fiesta „civilă“, iar cutia de viteze este scurtă şi precisă. Totul, de la cusătura volanului la schimbătorul de viteze, inspiră performanţă.

La interior însă, primul contact este cu scaunele - sport, Recaro, care te strâng efectiv pentru a fi concentrat pe un singur detaliu - pilotatul. Iei loc, apeşi butonul, introduci schimbătorul în treapta întâi, dai drumul ambreiajului şi maşina porneşte. Porneşte imediat, foarte sportiv, iar suspensia, ca şi scaunele Recaro, este una care te ţine lipit de drum.

În ceea ce priveşte sportivitatea, Fiesta ST dispune şi de un diferenţial cu mecanic autoblocant, tocmai că preferă o soluţie „pur-sânge“ şi nu vreo simulare din ESP. Lista este completată şi de sistemul Launch Control - un sistem rar întâlnit la maşinile cu transmisie manuală, însă unul care reprezintă exact acest automobil - performanţă pursânge concentrată în dimensiunile unei maşini de oraş.

În ceea ce priveşte controlul, Fiesta ST dispune de modul „Normal“, Sport şi Track, acesta din urmă fiind acel mod în care simţi exact de ce este în stare maşina.

Cu toate că la prima vedere Fiesta ST ar părea un automobil de oraş, este exact genul de automobil pe care vrei să îl conduci pe un drum de munte cu multe viraje şi cât mai puţin trafic, locul unde să poţi aprecia sunetul evacuării şi unde te poţi bucura de performanţele dinamice.

Pe scurt, este o maşină versatilă, ce se poate „camufla“ uşor în traficul din oraş, dar care se dezlănţuie în afara localităţii.