Auto

Cea de-a treia generaţie a Continental GT de la Bentley promite să revoluţioneze încă o dată industria auto, la două decenii după lansarea primului model. GALERIE FOTO

29 mai 2019 1202 afişări de Bogdan Alecu
Din aceeaşi categorie

Continental GT a fost primul model complet nou lansat de Bentley după ce marca a fost preluată de Volkswagen, iar la momentul acela a venit cu un suflu nou în gamă. Acum, la mai bine de 20 de ani de când VW a preluat constructorul din Crewe, cea de-a treia generaţie a Continental GT promite să revoluţioneze încă o dată.

Bentley-urile sunt renumite pentru celebrul motor 6,75 litri V8, pentru sportivitate şi masivitate şi, desigur, pentru stilul britanic caracteristic pe care îl impun. Constructorul auto este cel care a păstrat tradiţia în Crewe, după ce Rolls-Royce a fost preluat de BMW, iar uzina nouă a fost construită în Goodwood.

Până în 1998 Rolls-Royce şi Bentley erau construite pe aceeaşi platformă, dar cu „setări“ diferite, fiecare căutând propriul portofoliu de clienţi. După acel an, Bentley a fost preluat de Volkswagen, odată cu uzina din Crewe, în timp ce BMW a achiziţionat numele şi logoul Rolls-Royce de la grupul britanic Rolls-Royce plc, cunoscut şi ca producător de motoare de avion. Tot atunci, constructorul german a cumpărat şi statuia Spirit of Extasy (pentru mulţi simbolul maşinilor Rolls-Royce) şi drepturile pentru celebra grilă a radiatorului, acestea aflându-se anterior în portofoliul Volkswagen.

Fiecare dintre cele două branduri auto de top - Rolls Royce şi Bentley - au început astfel, acum mai bine de două decenii, o nouă etapă de dezvoltare, etapă care a continuat până astăzi. În cazul Bentley, cel mai recent pariu este un nou model Continental GT.

Aşa cum în 2003 prima generaţie a lui Continental GT a luat lumea auto prin surprindere, venind cu linii moderne ce se îmbinau perfect cu elementele „istorice" ale casei, aşa cea de-a treia generaţie vine să aducă o nouă transformare celebrului grand tourer.

Bentley vine în acest an cu versiuni noi ale modelelor sale Continental GT si GT Convertible din a treia generaţie, iar ambele sunt acum disponibile cu un motor V8 pe benzină.

Amândouă modelele sunt echipate cu un motor de nouă generaţie, de patru litri, cu turbocompresor care dezvoltă 542 CP şi cuplu de 770 Nm. Acesta combină o putere imensă cu o autonomie mai mare, plus un sunet caracteristic pentru un V8, emis prin cele patru guri de evacuare.

Dinamica de condus a modelelor Continental GT V8 şi GT V8 Convertible oferă caracterul aşteptat de la un Grand Tourer de clasă, împreună cu posibilitatea de a explora gama de performanţe pe care maşina le poate oferi prin intermediul selectorului Bentley Drive Dynamics.

Proiectate şi fabricate în Crewe, Marea Britanie, Conti­nental GT V8 şi GT V8 Convertible combină performanţele orientate către şofer cu un rafinament caracteristic casei şi cu o tehnologie de ultimă oră. Ambele maşini sunt dotate cu jante de 20 de inci, cu 10 spiţe, vopsite, cu un branding V8 subtil. Noile versiuni V8 Grand Tourer îmbină puterea imensă cu eficienţa impresionantă a consumului. Distribuţia excelentă a greutăţii face dinamicul V8 să se simtă şi mai agil şi receptiv, cu o personalitate distinctă şi mai vocală.

Suspensia pneumatică utilizează arcuri cu trei camere, care îmbunătăţesc şi mai mult confortul la condus şi caracterul dinamic. Aceasta are rolul de a varia de la rigiditatea modului sport la confortul şi rafinamentul unei limuzine de lux, în funcţie de modul selectat.

Sistemul activ de tracţiune integrală variază distribuţia faţă-spate a cuplului în funcţie de situaţia din timpul condusului. Continental GT V8 va folosi cât mai mult posibil tracţiunea spate în condiţii normale de condus, pentru o eficienţă optimă şi o performanţă dinamică.

Iar „herghelia“ de sub capotă este asortată cu un exterior pe măsură, maşina fiind creionată să respire putere. Exteriorul impunător al acestor bolizi este completat, cum altfel, de un interior la care au lucrat cu atenţie şi migală artizanii constructorului auto.

Plafonul modelului GT V8 Convertible poate fi acţionat în doar 19 secunde, în timp ce autoturismul se deplasează cu viteze de până la 50 km/h. Acest lucru îl transformă dintr-un coupé de lux într-un grand tourer de top, doar prin atingerea unui buton. Mai mult, sunt disponibile şapte culori diferite pentru ţesătura capotei, inclusiv un finisaj autentic tweed eglezesc, adăugat în premieră.

Un nou sistem de încălzire a gâtului este integrat fără probleme în scaunele de tip Comfort încălzite la rândul lor şi ventilate, optimizând eficienţa şi fluxul aerului în jurul tetierelor reglabile electric. Ceea ce evidenţiază noul sistem de încălzire a gâtului este o paletă cromată centrală care se întinde pe toată lăţimea gurii de aer, amintind de celebrele guri de aerisire Bentley.

Interiorul grand tourerului confirmă încă o dată faptul că luxul este sinonim cu rafinamentul. Astfel, acesta integrează materiale naturale, cum ar fi pielea şi furnirurile rare, într-un habitaclu lucrat manual.

Scaunele din piele, ajustabile în douăzeci de poziţii, stabilesc noi standarde în materie de confort şi sunt monocolore pe modelele GT V8 şi GT V8 Convertible. Patru alte variante de combinare a culorilor la interior sunt disponibile opţional, alături de cusături de contrast şi tighele manuale încrucişate.

Noul finisaj Crown Cut Walnut împodobeşte fascia V8 şi alte zone, alte diferite tipuri de furniruri rafinate fiind disponibile ca opţiuni. Modelele V8 au, de asemenea, un sistem Bentley Audio cu 10 difuzoare, care oferă o putere de 650 W, demne de celebra sală de concerte Carnegie Hall.

Importanţa celei de-a treia generaţii a Continental GT este cu atât mai mare cu cât vine într-un context special - exact cu 100 de ani în urmă, Walter Owen (W.O.) Bentley a creat o companie cu un obiectiv simplu: să construiască

„o maşină rapidă, o maşină bună, cea mai bună din clasa ei“. Acest principiu călăuzitor a fost motorul mărcii Bentley de atunci şi până acum, ducând brandul înainte şi transformându-l în lider în industria auto de lux din întreaga lume.