Info

(P) Wi-Fi inteligent de la Telekom pentru industria divertismentului, a ospitalităţii şi retail

29 sep 2016 594 afişări de Publicitate
Din aceeaşi categorie

Dincolo de artiştii care urcă pe scena unui festival, locul în care se organizează şi eforturile de marketing, un eveniment de divertisment de amploare este evaluat pozitiv sau negativ şi în funcţie de facilităţile pe care le oferă participanţilor. Iar acestea pot fi, de exemplu, acces facil la standurile de băuturi şi la bufet, locuri de parcat bicicleta sau conectivitate. Din acest punct de vedere, festivalul Untold de la Cluj din acest an a fost pentru Telekom Romania un excelent prilej pentru a demonstra capabilităţile Managed Wi-Fi, o soluţie de conectare la Internet wireless cu componentă de data analytics, ideală nu numai pentru organizatorii de show-uri, ci şi pentru orice tip de spaţii publice, fie acestea zone deschise, hoteluri, mall-uri, magazine, restaurante şi nu numai.

La Untold, unde Telekom a asigurat acoperire Wi-Fi pentru un perimetru de aproape 220.000 de metri pătraţi, de altfel cea mai mare zonă acoperită de un operator cu o astfel de tehnologie, participanţii la festival au putut să se bucure de Wi-Fi gratuit pe toată perioada evenimentului. Soluţia implementată de Telekom la Untold Cluj a inclus peste 100 de routere Wi-Fi de la Cisco la care au putut fi conectate simultan peste 20.000 de echipamente mobile (telefoane inteligente, tablete, accesorii ce încorporează noile tehnologii wireless etc.) şi alte echipamente de tip Internet of Things (camere video, senzori).

Mai mult decat atât, organizatorii de astfel de evenimente pot obţine suplimentar informaţii relevante despre zonele în care s-au adunat cei mai mulţi dintre participanţi, cât timp au stat online etc. Aceste informaţii pe care le pot obţine live, fără să cumpere un studiu de piaţă de la un terţ, pot fi folosite pentru pregătirea unei strategii de promovare mai eficiente.

Soluţia oferă multiple avantaje şi pentru proprietarii oricărui hotel, restaurant, bar sau mall care caută metode prin care să-şi fidelizeze clienţii şi să le descopere preferinţele şi nevoile.

O serie de studii internaţionale arată că un diferenţiator important, cel puţin în cazul hotelurilor şi al restaurantelor, este accesul la o soluţie wireless gratuită. Deşi volumul de date mobile oferit de operatori a devenit suficient de mare pentru a acoperi nevoile utilizatorilor, aceştia din urmă sunt la fel de interesaţi de soluţiile wireless oferite fără costuri suplimentare, la care se conectează când se află în zone publice sau de relaxare. Aşadar, Wi-Fi-ul oferit gratuit de un restaurant sau cafenea a devenit o comoditate, iar Telekom Managed Wi-Fi are capacitatea de a asigura „semnal” unui număr mare de utilizatori, simultan. Diferenţa faţă de alte servicii wireless de pe piaţă este dată de faptul că Telekom Romania oferă o soluţie la cheie care include în afară de conexiunea la Internet, şi echipamentele aferente, soluţii de design, instalare, mentenanţă, fără o investiţie iniţială, plus posibilitatea de a dimensiona serviciul oferit în funcţie de nevoile clientului. În plus, soluţia vine la pachet cu componenta de data analytics care permite localurilor să extragă date relevante pentru afacerile lor în funcţie de comportamentul utilizatorilor care se conectează la acest serviciu de Internet.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

De exemplu, proprietarul unui restaurant poate afla de câte ori i-a trecut pragul un client şi îi poate face oferte de fidelizare. Unele studii internaţionale arată că 65% dintre clienţi se aşteaptă să beneficieze de Wi-Fi gratuit în restaurante şi 62% dintre aceştia petrec mai mult timp în localurile care au această facilitate, ceea ce însemnă venituri mai mari pentru proprietari la finalul zilei pentru că aceste persoane vor consuma mai mult. De asemenea, pentru clienţii care vor să vadă meniul unui restaurant de pe un dispozitiv mobil, capabilităţile Managed Wi-Fi permit personalizarea acestuia. În plus, clientului îi poate fi oferită o reducere sau poate primi oferte de tip happy hour, dacă datele arată că vizitează cel mai frecvent un local la ora prânzului.

Alte studii arată că 84% dintre jucătorii din industria ospitalităţii consideră că reputaţia pentru un serviciu Wi-Fi de calitate are un impact pozitiv asupra afacerii, iar 67% dintre cei care călătoresc se asigură mai întâi de toate că dispun de un astfel de serviciu atunci când fac o rezervare. Aşadar, un hotel poate obţine scoruri mai bune în funcţie de calitatea serviciului wireless pe care îl oferă, iar aceasta este asigurată şi de stabilitatea acestui serviciu care poate fi determinată de numărul de clienţi conectaţi simultan. Această informaţie poate fi livrată prin intermediul Managed Wi-Fi, iar proprietarii pot lua măsuri rapid pentru a redimensiona numărul de puncte de acces dacă acestea sunt supraîncărcate şi astfel pot menţine calitatea serviciului.

La rândul lor, retailerii pot identifica raioanele care prezintă mai puţin interes pentru că pot observa utilizatorii conectaţi la soluţia wireless a Telekom care nu se opresc în anumite zone şi astfel proprietarii unui magazin pot reconsidera strategia de aranjare a rafturilor în funcţie de informaţiile obţinute.

Soluţia oferă date şi despre zonele cu traficul cel mai intens, în funcţie de intervalele orare, putând fi adoptată şi de administraţiile locale şi amplasată în parcuri, ca parte a unor proiecte de tip smart city. Astfel de informaţii pot determina şi proprietarii unui mall să reconfigureze spaţiile de închiriat pentru a genera un vad mai mare.

Pentru că obiceiurile de consum sunt puternic influenţate inclusiv de existenţa sau nu a unei conexiuni Wi-Fi, soluţia Managed Wi-Fi de la Telekom aduce beneficii atât pentru utilizatorii finali, care au acces la Internet gratuit şi de calitate, cât mai ales pentru magazinele, restaurantele, hotelurile, mall-urile care pot prelungi şi îmbunătăţi experienţa clienţilor şi pot colecta în acelaşi timp informaţii valoroase.