Info

(P) HELLA – o poveste de succes în România

12 feb 2018 3824 afişări de Publicitate
Din aceeaşi categorie

Digitalizarea este cel mai important factor din industria secolului 21, deoarece transformă cu o viteză ameţitoare tot ce cunoaştem despre lumea automotive. Această transformare continuă a generat două întrebări pentru managementul grupului HELLA şi anume: cum se poate optimiza paleta de servicii şi procese existente prin utilizarea tehnologiei digitale şi care sunt noile modele de business care prind contur datorită digitalizării avansate?

Viziune globală

Cele două întrebări au ajutat în procesul de înţelegere a digitalizării, în primul rând, ca o oportunitate, iar această abordare, în 360 de grade, a determinat compania să-şi concentreze energia inovatoare spre trei zone de interes major: digitalizarea tehnologiei auto de iluminare, cercetarea şi dezvoltarea soluţiilor de software pentru funcţiile de condus autonom şi optimizarea proceselor prin utilizarea inteligenţei artificiale.

Acestea sunt doar câteva dintre exemplele care definesc direcţia companiei HELLA la nivel internaţional, o companie care a adoptat deja conceptul digitalizării cu scopul de a-şi consolida poziţia de lider global în furnizarea de produse şi soluţii automotive în era digitală.

Statutul de lider al industriei automotive a fost câştigat în mai mult de 100 ani de activitate, timp în care grupul german HELLA a dezvoltat şi produs sisteme şi componente pentru tehnica electronică şi de iluminat, fiind unul dintre cei 40 de furnizori de încredere pentru marile branduri auto globale şi una dintre cele mai mari 100 de companii industriale din Germania.

Din poziţia de lider în tehnologie şi inovaţie pentru industria automotive globală, compania a marcat o creştere continuă, astfel încât în anul fiscal 2016/2017 a generat vânzări de aproximativ 6.6 miliarde EURO. Trendul ascendent a fost susţinut şi în prima jumătate a noului an fiscal, printr-o diferenţă semnificativă, de la 3.2 miliarde EURO în anul fiscal 2016/2017 la 3.5 miliarde EURO în anul fiscal 2017/2018.

Cifra de afaceri are la bază două aspecte principale: primul este o gamă largă de produse tip soluţii inovatoare, care deservesc pieţele principale ale industriei automotive, iar al doilea aspect generator de creştere este format din cei 38.000 de angajaţi la nivel global care lucrează zi de zi, cu şi pentru HELLA, în 125 de sedii distribuite în peste 35 de ţări.

HELLA în România

Pe piaţa din România, compania şi-a început activitatea în anul 2005. În prezent, HELLA România înseamnă trei unităţi de producţie localizate în Timişoara, Arad şi Lugoj, un centru administrativ de servicii corporate în Timişoara şi trei centre de proiectare şi dezvoltare în Craiova şi Timişoara. În toate acestea lucrează astăzi aproximativ 3.700 de angajaţi. După 12 ani de dezvoltare stabilă şi continuă, HELLA România generează vânzări anuale de peste 500 milioane de EURO din activităţile sale complexe.

„Ţinând cont de megatrendurile din industria globală, focusul principal al operaţiunilor curente şi viitoare din România este cu precădere în zona ma­nagementului energiei în automobile. În următorii ani, ne aşteptăm să continuăm trendul ascendant al cifrei de afaceri, coroborat cu creşterea încărcării spaţiilor de producţie existente. În cazul fabricii din Arad, la începutul acestui an, am finalizat investiţiile în dublarea capacităţii de producţie, având în vedere şi investiţii viitoare în linii de producţie cu un grad înalt de auto­matizare. În ceea ce priveşte atractivitatea noastră în piaţa muncii, îmi doresc să convingem pe mai departe şi pe cât mai mulţi colegi despre mediul de lucru deschis / colaborativ / bazat pe relaţii umane şi profesionalism”, a precizat Gelu Murariu, manager general HELLA România, responsabil de divizia Electronics.

Un procent important din produsele principale realizate în România sunt concepute de către angajaţii centrelor de design şi dezvoltare din Timişoara şi Craiova. Printre produsele de top, amintim cele din segmentul de Energy Management (senzori baterie, convertoare DC/DC, module de control al combustibilului, sisteme de management al bateriilor LiIon din maşinile electrice), precum şi sisteme specifice zonei de autonoumus driving (Compact Radar 77GHz) şi de siguranţă a condusului şi a participanţilor la trafic.

Pentru centrele de dezvoltare din Timişoara şi Craiova, transformarea şi di­gitalizarea industriei automotive implică o creştere continuă. Astfel, s-a pus accentul pe creşterea în dimensiune şi în resurse, cu investiţii însemnate în training, în achiziţia de echipamente de ultimă generaţie şi în dezvoltarea infrastructurii de birouri. În Craiova, aproximativ 300 de angajaţi se vor muta într-o clădire high-tech cu facilităţi de ultimă generaţie, în următorul an. De asemenea, se urmăreşte dezvoltarea de proiecte şi produse complete în România, începând de la achiziţii, dezvoltare şi testare, până la producţie şi vânzare, prin canalizarea energiei pe creşterea competenţelor şi a respon­sabilităţii echipelor implicate într-o diversitate de proiecte.

O latură cu tradiţie pentru businessul HELLA România este producţia de echipamente de iluminat, care are loc în fabrica din Lugoj unde, de peste 10 ani, angajaţii implementează cu success cele mai noi tehnologii, adaptate la schimbările rapide din industria automotive.

„Unitatea de producţie din Lugoj reprezintă un business integrat bine conturat pe zona operaţională, dar şi pe partea de proiectare şi dezvoltare, permiţând un nivel de autonomie crescut pe toate funcţiunile de tip design mecanic, optic, electronic, hardware şi functional safety. Pasiunea şi profesionalismul colegilor noştri, precum şi grija companiei de a investi continuu în pregătirea oamenilor săi, ne-au transformat într-un centru de competenţă design & development pentru tot ce înseamnă girofaruri la nivel global. Mai mult, această abordare ne-a ajutat ca, în 10 ani de activitate, să devenim un lider în zona de Special Applications şi să generăm o creştere impresionantă de personal, deoarece, în 2018, marcăm extensia fabricii cu încă 11.000 mp de clădiri şi atingem borna de 1.000 de angajaţi”, a declarat Alin Ţăpîrdea, manager general HELLA România, responsabil de divizia Special Applications.

O poveste de succes o reprezintă şi dezvoltarea HELLA Corporate Center, un punct administrativ important, care, într-o perioadă de 8 ani, a ajuns de la 35 la 600 de angajaţi. Centrul de compentenţă din Timişoara oferă suport atât celorlalte locaţii din România, cât şi locaţiilor HELLA la nivel global, în domenii precum: Finance, Controlling, Purchasing, Human Resources, Sales, Information Management, Global Support şi Facility Management.

„Nivelul dezvoltat de competenţă din piaţa locală ne-a transformat într-un centru de importanţă strategică pentru HELLA, deoarece 80% dintre serviciile efectuate aici deservesc alte procese HELLA la nivel global. Suntem conştienţi că factorul uman are un impact deosebit pentru organizaţia noastră, iar acest lucru ne determină să investim tot mai multe resurse în dezvoltarea colegilor şi încredere în alocarea de proiecte, astfel încât ei să se bucure de un grad ridicat de autonomie în îndeplinirea obiectivelor”, a declarat Mirabela Chera, director HELLA Corporate Center.

Sub motto-ul „We partner with talented people and support their passion for technology and innovation”, HELLA România continuă ascensiunea pe un drum de succes pe piaţa automotive din ţară, angrenând specialişti şi profesionişti din toate domeniile, dar şi studenţi şi absolvenţi aflaţi la început de carieră, într-o companie care se bazează pe stabilitate, comunicare şi tehnologii inovatoare pentru viitor.