Travel

Ştim că nu e momentul să călătorim nicăieri, dar asta nu ne împiedică să visăm la următoarea vacanţă. Când lucrurile vor reveni la normal, ne gândim că o vacanţă în România ar fi cea mai potrivită aşa că i-am întrebat pe executivii locali care e destinaţia lor preferată

23 mar 2020 1631 afişări de Alina-Elena Vasiliu
Din aceeaşi categorie

„Să-ţi vând un pont!“ este, probabil, una dintre expresiile - folosite în business, dar nu numai - specifice culturilor din toată lumea. Cele mai bune surse de inspiraţie sunt, de cele mai multe ori, oamenii de lângă noi, aşa că După Afaceri Premium dă sfoară-n ţară şi îi pune pe reprezentanţii din lumea businessului în faţa unor provocări mai puţin stresante decât cele din viaţa de zi cu zi a afacerilor.

Când drumurile de business se închid pentru a-i direcţiona către cele de vacanţă, şefi ai unora dintre cele mai mari companii locale aleg să-şi poarte paşii către destinaţii rustice de peste tot din România. E de menţionat însă că pentru ponturi despre locuri care merită văzute în România am ales, de această dată, manageri străini, din ţări de origine diferite. De ce? Pentru că, de multe ori, o privire din afară ne poate deschide ochii asupra lucrurilor pe care noi, luându-le de-a gata, nu mai ştim să le valorificăm. Pentru un strop - sau mai mulţi - de inspiraţie, aruncaţi-vă un ochi pe ideile lor.

Frédéric Lamy, CEO al retailerului de bricolaj Leroy Merlin România (originar din Franţa):

„Iubesc să călătoresc în România şi îmi place în mod deosebit Sibiul, pentru aspectul lui medieval. De fapt, îmi place Transilvania în general, incluzând aici Braşovul şi Sighişoara. În timpul liber pe care îl am, aleg să merg la munte, atunci când nu plec undeva în străinătate. Îmi place să spun despre mine că sunt un om simplu, cu plăceri simple şi aleg să mă bucur de tot ceea ce-mi oferă viaţa.“

Miron Radic, directorul general al cramei Liliac (originar din Serbia):

„Destinaţia mea preferată din România este Cluj-Napoca. A fost primul oraş mare din România pe care l-am vizitat şi m-au impresionat de la început oamenii primitori, tine­reţea şi vibraţia pe care le are oraşul, dată de toţi studenţii de acolo, de restaurantele tot timpul populate. De obicei, aleg să stau în centrul vechi al oraşului, potrivit pentru plimbări scurte, care te ajută să vezi istoria locului, cu toate influenţele şi stilurile arhitecturale.

Mâncarea este foarte importantă pentru mine, iar Clujul are unele dintre cele mai bune restaurante din ţară, de la locuri cu mic-dejunuri delicioase, la cafenele prietenoase şi locuri potrivite pentru fine-dining. Nu ai cum să mori de foame acolo!

Ce îmi place, de asemenea la Cluj, este faptul că la distanţă foarte scurtă de oraş poţi ajunge într-o oază de verdeaţă ca să te deconectezi de agitaţie, aşa că mie îmi place să merg mai ales la lacul Tarniţa. Nu sunt de ratat nici numeroasele crame din jurul Clujului, unde poţi savura pahare cu vin transilvănean delicios.“

Christine Schillings, general manager al hotelului de patru stele Crowne Plaza, parte a lanţului ANA Hotels (originară din Belgia)

„Am descoperit România pentru prima dată în 1999 şi am fost imediat cucerită de autenticitatea satelor, de peisajele şi de natura de aici. Douăzeci de ani mai târziu, am aceleaşi impresii. E greu să spun care este locul meu preferat. Paleta este atât de diversă, de la mănăstirile din nord (Bucovina - n.red.), până la peisajele montane din Transilvania şi la Delta Dunării. Vara trecută am făcut un tur al ţării cu maşina, iar asta este cea mai bună variantă de a descoperi România, mergând prin sate, oprind pentru a sta de vorbă cu oamenii, pentru a te delecta cu mâncarea locală şi cu vinul specific. România are atât de multe «bijuterii» ascunse.“

Frank Wagner, CEO al retailerului german Lidl (originar din Germania):

„Destinaţia mea preferată din România este şi locul din care am prima mea amintire legată de România. În 1979, am fost cu părinţii mei în vacanţă pe litoralul românesc, la Constanţa. A fost primul meu contact cu România şi cu Marea Neagră. Pentru un turist german obişnuit cu apa rece şi plajele bătute de vânt de la Marea Nordului şi cea Baltică, o staţiune cum sunt cele de pe litoralul Mării Negre este ideală. Mulţi ani mai târziu, după ce

m-am stabilit în România, am vizitat o mulţime de locuri spectaculoase din ţară, însă litoralul a rămas destinaţia mea preferată. Românii sunt extrem de norocoşi că nu trebuie să treacă graniţele pentru a se bucura pe timpul verii de plaje late cu nisip fin şi apă numai bună pentru înot.“

Gustavo Navarro, CEO al producătorului de ciment CRH România (originar din Argentina):

„Destinaţia mea preferată în România este Sibiul, unde ajung într-o plimbare cu maşina, trecând pe Transfă­gărăşan şi întorcându-mă la Bucureşti pe Transalpina. Ce experienţă frumoasă! Am auzit pentru prima dată de Transfăgărăşan uitându-mă la Top Gear şi îmi amintesc că încă de pe atunci mi-am spus că trebuie să ajung şi eu acolo. Peste ceva timp, când, într-o zi, am început să povestesc în birou despre planul meu de a pleca într-o plimbare cu maşina prin România, unul dintre colegii mei mi-a sugerat ca drumul de întoarcere spre Bucureşti

să-l fac pe Transalpina. Nu aş şti să spun care dintre cele două drumuri (Transfăgărăşan şi Transalpina - n. red.) este mai impresionant, aşa că le-aş recomanda pe amândouă. Eu le-am parcurs deja de trei ori. Prima dată am mers cu fiica mea, Irina, într-o escapadă tată-fiică, în care am plecat în căutare de aventură.“