Travel

Aventura începe unde asfaltul se termină, iar confortul unei rulote este apreciat cel mai mult departe de drumuri confortabile şi civilizaţie

07 aug 2017 3175 afişări de Bogdan Alecu
Din aceeaşi categorie

Cum ar putea fi descrisă vacanţa perfectă? Simplu – locuri noi, interesante, mult timp la dispoziţie, bucate alese, peisaje superbe şi, desigur, confort. Dar tocmai acest ultim „detaliu“ nu face parte din reţeta unei aventuri. Cine vrea peisaje sălbatice şi cărări rar bătute de om trebuie să renunţe la pretenţiile unui hotel de patru sau cinci stele şi să se mulţumească şi cu un simplu cort.

Dar nu întotdeauna. Probabil mulţi îşi amintesc secvenţa din filmul Meet the Fockers în care personajul interpretat de Robert de Niro explică avantajele unui „RV – Recreational Vehicle“. În acel caz, „personajul principal“ era un vehicul Fleetwood, unele dintre cele mai luxoase RV-uri de pe piaţă, care se transformă într-o adevărată casă pe roţi, fiind echipată cu generator, panouri solare, rezervoare mari de apă şi combustibil, televizoare LCD de mari dimensiuni, bucătărie completă, baie şi cel puţin un dormitor cu pat „king size“.

Dar RV-urile Fleetwood au un „mic defect” – fiind realizate pe şasiu de autocar sunt implicit construite pentru a merge numai pe asfalt. Dar aventura începe tocmai unde asfaltul se termină, iar confortul unei astfel de rulote este apreciat cel mai mult departe de drumuri confortabile şi civilizaţie.

Action Mobil reprezintă astfel soluţia pe care mulţi o aleg atunci când vor să se îndepărteze de civilizaţie, dar nu şi de confort.

RV-urile construite de compania austriacă sunt realizate pe camioane construite pentru off-road şi dispun de suspensie, gardă la sol şi anvelope special proiectate pentru cele mai dure trasee. Şi desigur, toate sunt 4x4, 6x6 sau chiar 8x8. În ultimul caz nu mai discutăm de un şasiu de camion, ci de un şasiu pentru lansatoare de rachete. Desigur, complet refăcut, însă proiectat în continuare pentru a funcţiona în orice condiţii. Cum era de aşteptat, preţul unui astfel de vehicul aminteşte într-o anumită măsură de ambarcaţiunile de lux. Cel mai mic şi „accesibil” vehicul de la Action Mobil, seria Pure, porneşte de la 265.000 de euro fără TVA şi urcă la 850.000 de euro pentru versiunea 7200 XRS12. Pentru cei ce doresc confortul absolut în deşert sau în taigaua siberiană unde un călător excentric poate dori să pescuiască există Desert Challenger, vehiculul ce utilizează un şasiu de lansator de rachete intercontinentale ce cântăreşte 30 de tone şi consumă aproape 50 de litri de motorină la 100 km. Dar acest mic detaliu nu reprezintă o problemă, vehiculul având un rezervor de 2.500 de litri pentru combustibil, suficient pentru o autonomie de 5.000 de kilometri. 

Desert Challenger este un adevărat iaht pe roţi. Fiecare vehicul este proiectat individual întocmai precum o ambarcaţiune premium, iar clientul poate alege ce echipare doreşte. De asemenea, acesta este printre cele mai mari vehicule cu tracţiune pe toate roţile, având nu mai puţin de 600 CP, suficient pentru a pune în mişcare colosul de trei metri lăţime, patru înălţime şi 12 lungime.

Pe lângă rezervorul de combustibil, vehiculul poate transporta 2.400 de litri de apă potabilă, 66 kg de gaz şi baterii cu o capacitate de 1.000 Ah. În total, ajunge la 30 de tone. Unde sunt utilizate? Spre exemplu, o expediţie în deşertul arab, unde călătorul se poate relaxa în sufrageria personală finisată cu lemn de esenţă nobilă. În plus, tocmai pentru un plus de confort, părţile laterale ale cabinei pot fi extinse hidraulic, astfel încât livingul interior ajunge la 5 metri lăţime. Vehiculul dispune inclusiv de o bucătărie profesională cu toate echipamentele din oţel inoxidabil, astfel încât poate deservi un restaurant mobil alături de o cameră frigorifică, nu un simplu frigider.

La „extrema” cealaltă se află seria Pure care are „numai“ între 3,8 şi 5,6 metri lungime – luând în calcul numai cabina, fără şasiul camionului, versiune proiectată tocmai pentru a ţine costurile la un nivel acceptabil. Această versiune a fost proiectată tocmai pentru a deveni atractivă pentru cei care se gândeau la un astfel de vehicul, dar nu aveau aproape un milion de euro disponibil pentru o asemenea investiţie. Dar tocmai pentru că spaţiul de locuit este mai redus, interiorul este mai spartan şi este echipat doar cu strictul necesar, însă conceput în aşa fel încât respectă segmentul de lux din care totuşi face parte. Spre exemplu, dispune de un sistem diesel de încălzire, uscătoare de prosoape şi chiar un „garaj” pentru o motocicletă. Pe spate.

Pentru a economisi spaţiu chiuveta din baie se pliază deasupra vasului de toaletă, patul este amplasat pe un suport hidraulic ce poate fi ridicat în tavan când nu este folosit. Desigur, dincolo de bateriile de 540 de amperi, RV-ul dispune şi de panouri solare pentru alimentarea cu energie electrică tocmai pentru a nu consuma motorină inutil.

Pasionaţii de sporturi cu motor precum Dakar sau raliuri în vârf de munte sunt clienţii preferaţi ai Action Mobil, însă orice aventurier poate deveni. Pentru că poţi călători oriunde, oricând, dar nu oricum.