Style

Vicontele care a intrat în afaceri vânzând cravate din uşă-n uşă

28 mar 2014 1047 afişări de Ioana Mitu
Din aceeaşi categorie

Vicontele Arthur de Soultrait, fondatorul brandului global de haine Vicomte A., a venit în Bucureşti pentru lansarea oficială a brandului său pe piaţa românească, „o uşă de deschidere spre Europa de Est“.  El a vorbit cu DA Premium despre hainele sale inspirate din ţinutele jocheilor, imprimate în mintea sa de copil de 7 ani pe vremea când mergea la curse de cai cu familia, despre ce înseamnă să fii un om al timpurilor noastre, dar şi despre cum au schimbat reţelele sociale moda business. 

Copilăria şi adolescenţa vicontelui Arthur de Soultrait au decurs aşa cum majoritatea dintre noi aflăm din cărţi şi filme că se întâmplă în casele famililor nobile. Din peisaj n-au lipsit plimbările obişnuite la curse de cai, în Paris, jocurile din grădinile vaste ale castelulului din Burgundia, escapadele la vântoare de prepeliţe, turneele de polo  şi altele de-ale celor cu sânge albastru.

Pentru studentul Arthur de Soultrait a urmat apoi o şcoală de business în Franţa şi un internship în Statele Unite. So far, so good, cum ar spune americanii. Însă după doar două săptămâni de internship firma în cadrul căreia lucra tânărul viconte a dat faliment.

Dorindu-şi să-şi încerce mai departe norocul în ţara tuturor oportunităţilor, fără ajutorul familiei, acesta a început să vândă cravate din uşă în uşă şi pentru că businessul mergea prietenii l-au sfătuit să-şi lanseze propriul brand de cravate, folosindu-şi titlul nobiliar.  Zis şi făcut, iar la doar 22 de ani, Arthur de Soultrait punea bazele viitorului Vicomte A. „Designul logo-ului l -am făcut într-un steak house, noaptea pe un şervetel, împreună cu prietenii“, spune vicontele Arthur de Soultrait.

A urmat întoarcerea în Franţa, iar restul e istorie, o istorie veche de nouă ani, mai exact.  

Acum Vicomte A. are o cifră de afaceri de 17,5 milioane de euro, mai mult cu un milion şi jumătate decât în 2012, şi are magazine în 44 de ţări. Iar anul acesta o investiţie de

5 milioane de euro din partea grupului financiar CM-CIC Capital Investment îl va ajuta să se lanseze pe noi pieţe. În momentul de faţă cele mai mari pieţe pentru brandul francez ce targetează clienţi între 25 şi 40 de ani  sunt  Franţa, apoi Japonia (şapte magazine), Orientul Mijlociu, Mexic şi  Statele Unite.

 În Bucureşti, Vicomte A. s-a lansat la sfârşitul anului trecut şi De Soultrait spune că vede România ca pe o uşă deschisă spre Europa de Est. La vară brandul va deschide şi un magazin în Mamaia, într-un hotel de cinci stele . 

Dar până atunci, „tocmai am deschis un magazin nou şi în Miami, şi vom merge acolo să-l inaugurăm. Îmi place să călătoresc în Statele Unite pentru că acolo s-a născut cumva ideea brandului“.

Vicontele şi-a început businessul prin a realiza tricouri polo, inspirate de altfel din pasiunea familiei pentru sporturile ecvestre. „ Bunicii mei, care trăiesc acum în castelul din Burgundia, cresc cai şi în plus, încă de când eram copii, familia obişnuia să ne ducă la curse de cai, în Paris. Acolo, ţin minte că-mi atrăgeau mereu atenţia jocheii ce purtau bluze în culori aprinse. Aveam 7-10 ani pe atunci şi acestea au rămas imagini puternice în capul nostru“, spune De Soultrait, aprobat fiind de fratele său Marcy ce-l însoţeşte peste tot.

Între timp, Vicomte A. e evoluat de la cravate şi tricouri înspre linii complete de haine şi accesorii pentru bărbaţi şi femei şi recent pentru copii, lansând chiar şi o linie de ceasuri fashion. Modele cu mecanisme orologere complicate sunt următoarele pe listă, vicontele deţinând la rândul său un model de ceas Tambour de la Louis Vuitton şi un Cartier. 

„În materie de haine încercăm să schimbăm chicul franţuzesc, de la negru şi culori terne în ceva colorat şi plin de viaţă. Promovăm stilul „vestiaire alternative“.

Tăietura jachetelor Vicomte A. este inspirată de croiala relaxată a italienilor însă „suntem atenţi şi la tinerii designeri care se lansează acum în Paris şi la moda din Tokio care e foarte avansată. Mergem acolo în câteva zile, să studiem piaţa“.

Vicontele călătoreşte des, dar niciodată nu-şi face bagajul dinainte, „sunt întotdeauna în întârziere, aşa că-mi arunc totul într-o geantă,  imensă de obicei. Mereu îmi uit paşa­portul, dar niciodată BlackBerry-ul şi iPhone-ul“ .

Din jobul său de manager al brandului Vicomte A., De Soultrait iubeşte cel mai mult călătoriile, să cunoască oameni noi şi să lucreze la design alături de echipa sa ce tocmai s-a mărit cu doi oameni proaspăt sosiţi de la Gucci şi din compania La Martina.

 „Brandul nostru de haine şi accesorii vorbeşte de fapt despre un mod de viaţă, despre lifestyle în general, nu doar despre modă.“

Pentru colectia primăvară-vară 2014 echipa de la Vicomte A. a fost inspirată de filmul Out of Africa. Colecţia vorbeşte despre „exploratorii moderni ai oraşelor“, cei cărora le place să călătorească şi să exploreze lumea cu mintea deschisă. Articolele colecţiei amintesc de ţinutele neocoloniale, fiind realizate din in şi bumbac, şi combină  stilul sport colorat şi „preppy“  cu detalii africane şi animal print.

Ţinutele safari din acest sezon au inspirat şi tema următoarei aniversări de naştere, de 31 de ani, a vicontelui Arthur de Soultrait. Petrecerea în stil „punk safari“ va avea loc în aprilie, în  showroom-ul Vicomte A. din Paris şi va avea peste 350 de invitaţi. De altfel, petrecerile sale costumate sunt deja faimoase, la ele participând chiar şi Pippa Middleton, cumnata Prinţului Charles, şi alte celebrităţi.

Trei întrebări pentru vicontele Arthur de Soultrait:

Ce înseamnă să porţi un titlu nobiliar în ziua de azi?

“Întreg conceptul brandului este bazat pe ideea de aristocraţie, aşa că aceasta e o întrebare bună. Cel mai important lucru pentru mine e să “keep it simple”. Nu avem nimic de dovedit nimănui, suntem oameni liberi, vrem să ne distrăm dar muncim şi din greu. Iar mulţumită  educaţiei pe care am primit-o am învăţat să fiu simplu, politicos şi respectuos. Din păcate lumea nu mai e aşa în ziua de azi, iar Parisul ne aminteşte constant de asta, poate fi foarte un oraş foarte fals. În general cred ca toată lumea devine foarte egoistă în zilele noastre şi trebuie să fim atenţi să nu ne lăsăm absorbiţi de societate.

 Tocmai de aceea, unul sau două weekenduri pe lună mergem să ne vizităm familia, rădăcinile sunt importante şi ne luăm energie de acolo, de fiecare dată.

Cum aţi descrie un look modern?

Un look modern, din punctul meu de vedere înseamnă haine cu tăietură slim fit  şI detalii discrete.

Moda de business s-a schimbat, e mai puţin plictisitoare ca acum zece ani. Asta pentru că oamenii nu se gândeau aşa mult înainte la propria imagine dar acum, odata cu facebookul şi importanţa brandingului personal toata lumea încearcă să se marketeze cât mai bine. Încerci să te vinzi pentru a-ţi găsi prieteni , iubiţi, job şi pentru asta postezi pe instagram, facebook, prin urmare trebuie să fii mai atent cu imaginea ta.

Puţin despre stilul personal.

Port un parfum Hermes, îmi place foarte mult brandul , e aspiraţional.

La mână port un ceas Tambour de la Louis Vuitton dar mai am acasă şi un ceas de la Cartier şi bineînţeles de la Vicomte A.

Pasiunile mele sunt vânătoarea, trasul cu puşca , turneele de polo, organizăm un turneu în fiecare an la Saint Tropez. De fapt, organizăm mereu competiţii, e o chestiune de familie.