Style

Unele dintre cele mai cunoscute familii de antreprenori, descusute de secrete în ediţia aniversară a După Afaceri Premium. Care este noua vârstă a luxului?

04 oct 2015 828 afişări de Roxana Petrescu
Din aceeaşi categorie

Unii copii fac primii paşi în viaţă colorând la grădiniţă în nişte contururi deja desenate. Alţii au veritabile şcoli de afaceri în sufragerie.

„Mediul în care am crescut a fost unul de muncă non stop: birou, colecţii, relaţii de business, angajaţi şi parteneri, călătorii de afaceri la târguri, oameni mulţi în jur şi multă activitate. Un mediu deloc relaxant, mai degrabă activ, alert. Aşa că firea mea s-a modelat aici. Nu suport să stau, am sentimentul că pierd timpul preţios al vieţii mele“, spune Ioana Şucu-Matei, fiica cea mare a Cameliei şi a lui Dan Şucu, cei care la începutul anilor ’90 au pus pe picioare ceea ce avea să devină cel mai extins retailer de mobilă local, Mobexpert.

„Eu, la vârsta de trei ani nu mă jucam cu păpuşile, aveam un mic telefon de jucărie şi comandam «furaje pentru pui». Poate datorită faptului că îl vedeam pe tatăl meu cât de mult munceşte şi cu câtă pasiune făcea fiecare lucru, involuntar, cred că am preluat şi eu din pasiunea lui pentru business“, spune Theodora Popa, cea care a moştenit de la părintele său, Ioan Popa, nu doar culoarea ochilor, ci şi responsabilitatea unei afaceri de peste 100 de milioane de euro.

Capitalismul sălbatic de la începutul anilor ’90 a creat câţiva muguri de business ca de oţel, unii dintre oamenii care şi-au umplut la acel moment plămânii de parfumul schimbării ajungând la primul schimb de generaţii.

Despre acest schimb de generaţii ne-am decis să vorbim în ediţia aniversară a După Afaceri Premium, cu tot ce înseamnă el, de la lecţii de business învăţate şi date mai departe, pasiuni împărtăşite sau opţiuni de lifestyle vizibil diferite între o generaţie şi alta.

Această nouă generaţie, în general, care a pornit la drum cu un avantaj competitiv major, este cea care începe să dicteze tendinţe. Este normal. Are deschiderea şi confortul financiar pentru a-şi permite experimente în orice zonă a vieţii de zi cu zi.

Mai departe, am stat de vorbă cu unii dintre cei mai importanţi oameni din industria luxului. Simt şi ei schimbarea. Producători de ceasuri ies din zona lor de confort şi se uită spre zona de smart watch, designerii renunţă la liniile complicate care mobilau casele părinţilor şi merg pe produse simple, perfect finisate şi neapărat multifuncţionale. Hainele sunt croite pentru a-i servi unui om din ce în ce mai mobil, iar hrana se transformă. Uneori reţetele bunicii sunt pur şi simplu arse, dar în farfurie, dincolo de noutăţi, sunt inserate şi elemente care să amintească de calitatea vieţii de altădată.

Transferul nu se face în zgomot de fanfară, iar cei care nu simt aroma noului val de tinereţe nici nu-şi dau seama că fără voia lor au şi ieşit la pensie.

De cele mai multe ori, furtunile perfecte pornesc de la mişcarea aripilor unui fluture.  

Roxana PETRESCU este editor-şef După Afaceri Premium