Style

Un gigant auto a decis să investească în parfumuri, iar un grup din industria băuturilor face şi el o extensie de gamă şi păşeşte în lumea aromelor. Aţi ghicit despre cine e vorba?

19 mar 2020 505 afişări de Alina-Elena Vasiliu
Din aceeaşi categorie

Unora le place jazzul. Altora le place golful. Unii se delectează gătind. Şi mai sunt şi aceia care îşi fac ziua mai frumoasă nu cu vreuna dintre aceste activităţi, ci „condimentând-o“ cu un strop de parfum. Există totodată şi acei deţinători de „imperii“ în ale businessului care au ales parfumeria nu ca să-şi înnobileze ziua, ci ca să-şi diversifice portofoliul. Desigur, diversificarea e aproape naturală pentru un grup din domeniul modei de pildă, dar ce putem spune atunci când un gigant auto îşi orientează investiţiile către licori parfumate? Sau atunci când un grup din industria băuturilor face o extensie de gamă şi păşeşte în lumea aromelor? Aţi ghicit despre cine e vorba?

În noiembrie 2019 ajungeau pe piaţa românească parfumurile Mercedes Benz, concepute „să completeze ziua bărbatului modern“, potrivit portretului robot oficial al celui ce urma să poarte această creaţie. Bărbatul modern este cel care se urcă dimineaţa la volanul maşinii sale sau, poate, pe bancheta din spate a automobilului condus de un alt şofer. Este acela care nu trece cu indiferenţă peste momentul aplicării parfumului înainte de a pleca de acasă. 

Poate părea greu de crezut că sigla Mercedes stă pe altceva decât bolizii eleganţi, cu patru roţi şi mulţi cai sub capotă. În realitate însă, Mercedes este o marcă ce stă la loc de cinste pe sticle de parfumuri, pe ceasuri sau pe genţi de călătorie. De altfel, puţini sunt cei care ştiu că gigantul german şi-a lansat linia de parfumerie încă de acum şapte ani. 

„Flacoanele parfumurilor respectă singularitatea şi notorietatea numelui Mercedes-Benz, creat în 1886: atenţie la detalii şi pasiune pentru lucrurile rare şi neaşteptate. Născute din alăturarea inovaţiei şi a meşteşugului, parfumurile mărcii se definesc ca produse high-end, îmbinând intensitatea şi delicateţea, romantismul şi puterea, misterul şi spiritul sofisticat“, spun oficialii Niran, distribuitorul local al parfumurilor Mercedes-Benz. 

Colecţia numără şase parfumuri - Club Black, Man, Man Private, Man Grey, Select şi The Move - fiecare cu specificul lui.

„Noi ne bazăm pe experienţa parfumierilor noştri, precum Olivier Cresp, cel care a dezvoltat cea mai mare parte a parfumurilor noastre. Este unul dintre cei mai talentaţi din lume, punându-şi semnătura pe unele dintre cele mai iconice parfumuri. Cel mai recent produs lansat de noi, numit «The Move», a fost însă dezvoltat de Dominique Ropion. Ne-am pus toată încrederea în ei, pentru a ne crea parfumuri în linie cu ADN-ul nostru, astfel încât clienţii să ne înţeleagă imaginea cât mai bine posibil“, spun reprezentanţii Mercedes-Benz.

Dominique Ropion este şi autorul unora dintre parfumurile casei italieneşti Jusbox, ai cărei fondatori îl cataloghează drept unul dintre parfumierii care vor fi cap de listă în anii următori. Din portofoliul lui fac parte atât parfumuri de serie, cât şi unele de nişă, iar Andrea şi Chiara Valdo, care au colaborat cu el în realizarea mai multor esenţe sub emblema Jusbox, îl numesc chiar un „geniu al industriei“. Ropion a creat parfumuri şi pentru Dali Haute Parfumerie, dar şi pentru Frédéric Malle. În ceea ce îl priveşte pe Olivier Cresp, numele său e legat de câteva zeci de branduri şi case de parfumuri, precum Yves Saint Laurent, Marc Jacobs sau Dolce&Gabbanna, potrivit publicaţiilor de specialitate.

„INCC Parfums (compania care, în 2011, a semnat licenţa de a crea parfumuri pentru Mercedes-Benz - n. red.) are cunoştinţe temeinice în industria parfumurilor. Lucrăm cel mai mult în Franţa cu cei mai buni parfumieri, cu cei mai buni producători de sticluţe, care, la rândul lor, au lucrat cu cele mai mari branduri de profil din lume“, adaugă oficialii Mercedes-Benz.

În primii patru ani de prezenţă pe piaţa parfumurilor, Mercedes-Benz a vândut peste trei milioane de sticle de arome sub brandul propriu.

Dincolo de automobile şi de parfumuri, Mercedes-Benz mai deţine afaceri în domeniul hotelier, al ceasurilor, al genţilor de călătorie, fiind şi susţinător al mai multor activităţi sportive şi evenimente de modă. De ce toate acestea?

„Pentru că universul maşinilor este puternic legat de lux, de emoţie, de simţuri, la fel cum este legată şi lumea parfumurilor.“

O privire mai largă asupra pieţei parfumurilor arată că sunt relativ puţine brandurile care să fie create de grupuri cu activitate exclusiv în această industrie. Multe dintre mărcile cunoscute aparţin unor companii din producţia de bijuterii, de încălţăminte sau de modă. Este şi cazul parfumurilor create de familia Hennessy, cunoscută pentru tradiţia îndelungată în producţia de băuturi alcoolice. 

„Cred că, într-o zi, oamenii vor şti tot ce trebuie să ştie despre mine doar prin prisma parfumurilor mele“, spune Kilian Hennessy, fondatorul casei Kilian.

Tradiţia din familia sa l-ar fi putut purta pe alte cărări, cele ale creării de băuturi sofisticate (conia­cul cu acelaşi nume), însă Kilian Hennessy a ales să-şi pună numele pe un alt tip de creaţie de lux, cel puţin la fel de aromată. Multe dintre parfumurile de azi ale lui Kilian Hennessy poartă în moleculele lor amintirile copilăriei sale, sub forma nuanţelor dulci de zahăr din alcool sau a acordurilor de lemn specifice butoaielor în care se ţinea coniacul.

Către parfumuri a migrat şi producătorul elveţian de ţigări Davidoff, inspirat de fondatorul Zino Davidoff, care conduce grupul cu o istorie de aproape patru decenii. De altfel, el este „vinovat“ pentru că a declinat eleganţa şi în alte domenii.

„Astăzi, portofoliul nostru este compus din unele dintre cele mai rafinate obiecte, inspirate din toată lumea şi menite să aducă bucurie oamenilor, de la obiecte din piele, ceasuri, instrumente de scris şi parfumuri, la ochelari în tendinţe, butoni şi coniac“, se arată pe site-ul grupului.

Parfumuri semnează şi Mandarina Duck, un brand italienesc de modă, asociat în principal cu bagajele şi accesoriile de călătorie, care a început însă să creeze şi ochelari de soare, parfumuri şi chiar un model de telefon mobil. Cele mai multe dintre parfumuri poartă în denumire particula „Let’s travel to“, continuând cu destinaţii precum Miami, New York sau Paris şi având versiuni atât pentru femei, cât şi pentru bărbaţi.

Aceste diversificări de portofolii nu sunt o premieră pentru industria parfumeriei dat fiind că toate numele mari din modă stau acum şi pe sticluţe ce încapsulează arome care mai de care mai diverse. Ele i-au inspirat şi pe jucătorii din alte domenii să facă acest pas. Şi nu vor fi ultimele nume care să se înscrie în acest carusel al aromelor.