Style

Sfat de "bună purtare" de la Filippo Mengotti, cel care ţine Calea Victoriei pe harta Prada: Poţi avea cele mai bune haine, dar dacă nu ai pantofii potriviţi, atunci s-a dus totul

15 mai 2015 2560 afişări de Roxana Petrescu
Din aceeaşi categorie
La 36 de ani, Filippo Mengotti începe să se ocupe din ce în ce mai mult de businessul de modă cultivat de familia sa de mai bine de 100 de ani. Partea bună este că responsabilităţile mai mari au venit la pachet şi cu mai multe călătorii care se împletesc cum nu se poate mai bine cu pasiunile personale.
 

„Încep să iau din ce în ce mai mult controlul asupra firmei. Eu am 36 de ani, iar tata are 70 de ani. Călătoresc mult pentru muncă, aşa că o dată pe săptămână sunt la Milano şi aproape la fel de des am un drum la Paris“, spune Filippo Mengotti cu puţin înaintea unui eveniment prin care compania a dorit să-şi marcheze cei şapte ani de existenţă pe piaţa din România. Situat pe Calea Victoriei, magazinul Mengotti este singurul pe care firma îl deţine în afara graniţelor Italiei şi funcţionează după regulile unui multibrand de lux.

„Pentru leisure îmi place New Yorkul şi mi-ar plăcea să ajung acolo cel puţin o dată pe an. Apoi primăvară îmi place să merg în Berlin, Roma, Viena. Vara neapărat merg la mare, iar dintre toate zonele, preferata mea rămâne Mediterana şi insulele greceşti. Cel mai mult îmi plac Mikonos şi Santorini, iar dacă ajungeţi în Mikonos să încercaţi să ajungeţi la Interni. Nu este o tavernă, este un restaurant senzaţional. Este cam cea mai bună experienţă culinară din Mikonos. O dată la 2-3 ani merg în Ibiza. China nu pot să  spun că-mi place neapărat, dar mi-aş dori tare mult să ajung în Australia pentru frumuseţile sale naturale.“

Născut în Bassano del Grappa, un oraş din nordul Italiei, Filippo Mengotti mai călătoreşte cu un scop, exersarea unei pasiuni.

„Hobby-ul meu este mountain biking-ul. Eu am crescut la poalele Alpilor, în Bassano del Grappa. Aşa că ori de câte ori am posibilitatea, merg alături de prieteni pe Paso Stelvio (un traseu montan care urcă la peste 2.700 de metri deasupra nivelului mării - n.red.), în munţii Dolomiţi. La fel de mult îmi place trekking-ul şi schiul în Alpi. Sunt un om sportiv. Lucrez într-un domeniu stresant şi am nevoie să mă relaxez.“

Îi place gastronomia italiană, cum altfel, peştele gătit în stil veneţian, pizza, pastele şi niciodată nu refuză o friptură bună şi suculentă dacă paşii îl duc spre Florenţa.

„Îmi plac mult pastele cu scoici. Este o mâncare tare simplă, dar dacă este bine făcută simţi aroma mării. Normal că mai îmi plac pizza, spaghetti, iar când merg în Florenţa îmi place o friptură bună cu un pahar de vin. Roşu. Îmi place şi prosecco.“

Călătoriile abat mintea de la afaceri care, recunoaşte, nu mai merg la fel de bine.

„2014 nu a fost cel mai bun an din viaţa mea nici pentru businessul din Italia şi nici pentru cel din România. Acum avem 12 magazine în Italia şi unu în România. Din cauza crizei nu a fost cel mai bun an. Aş spune chiar că a mai fost mai dificil decât 2013. Nu este vorba că oamenii nu mai au bani sau pentru că nu merg afacerile, ci pentru că le este frică de viitor. Nu mai vrei să mai cheltuieşti banii.“

Cu toate acestea, Filippo Mengotti îşi păstrează optimisul pentru 2015.

„Credem că după ce am traversat deşertul vom începe şi noi să vedem oaza. Dacă ceva nu merge bine, schimbi, iar noi am schimbat mixul de produse, am adus mărci noi cum ar fi Saint Laurent, Balenciaga, Dior Homme. Încercăm să renovăm oferta, să

construim pe brandurile importante, dar oferim şi alte branduri care au preţuri mai mici. Aceste piese nu sunt printre cele mai scumpe, dar au acea imagine cool, iar până acum feedback-ul a fost pozitiv.“

Practic, dacă înainte clientul Mengotti era relativ conservator, acum compania încearcă să acceseze şi alţi cumpărători. 

„Hainele sunt sunt cele mai cumpărate articole, apoi vin genţile şi pantofii. Bonul mediu este de circa 400-500 de euro, dar este destul de dificil de spus. Unii oameni vin şi cumpără o curea, iar alţii vin şi lasă mii de euro. Cel mai bine vândut brand pe care îl avem în Bucureşti este Prada pentru care avem exclusivitate. Noi vrem exclusivitate pe brandurile pe care le aducem.“

Ca sfat de stil, Filippo Mengotti spune că pantofii sunt piesa care leagă toată ţinuta aşa că merită şi investiţia cea mai mare.

„Pantofii şi pantalonii sunt articolele vestimentare preferate. O pereche de pantofi bună este elementul care întregeşte o ţinută. Poţi avea însă cele mai bune haine, dacă nu ai pantofii potriviţi atunci s-a dus totul.“

Achiziţia perechii ideale de pantofi ar putea deveni mai simplă ca niciodată în contextul în care Filippo Mengotti spune că firma analizează varianta deschiderii unui magazin online, dar şi a unei alte unităţi în Bucureşti sau, cine ştie, în Constanţa sau Cluj.