Style

Povestea casei de parfumuri Puredistance. „Regula“ este de a lansa doar un parfum pe an deoarece este nevoie de mult timp pentru a crea ceva într-adevăr original şi impresionant

23 feb 2018 596 afişări de Alina-Elena Vasiliu
Din aceeaşi categorie

Se spune despre croitori că tocmai ei sunt cei care rămân adesea cu hainele cele mai învechite, pentru că îşi petrec tot timpul creând veşminte pentru alţii. Este şi cazul fotografilor, care rareori sunt imortalizaţi în imagini, fiind cei care preferă să-i imortalizeze pe ceilalţi, şi nu să fie ei înşişi modele. Jan Ewoud Vos, directorul de creaţie al casei Puredistance, spune că breasla din care face parte se încadrează în aceeaşi categorie. Aşa se face că el este cel care oferă totdeauna parfumuri cadou pentru cei apropiaţi lui, însă niciodată nu este cel care le primeşte.

 

Era anul 2007 când Jan Ewoud Vos a lansat primul său parfum şi, odată cu el, şi casa Pure­distance, deşi gândul de a lansa acest business în domeniul parfumeriei de lux în­col­ţise în mintea lui încă din 2002, motiv pentru care a şi înregistrat denumirea Puredistance, pentru a avea exclusivitate.

Astăzi, circa zece ani mai târziu, colecţia Puredistance numără nouă parfumuri, cel mai recent fiind lansat la sfârşitul anului trecut, în noiembrie.

„A fost nevoie de cinci ani pentru a lansa primul nostru parfum – Puredistance I, parfumul personal al celebrului maestru parfumier Annie Buzantian din New York. Când a aflat despre conceptul Puredistance, a fost foarte drăguţă să ne dăruiască parfumul ei personal pentru a-l include în colecţia noastră. Astfel, în 2007, ne-am lansat pe piaţă, cu un singur parfum“, povesteşte Jan Ewoud Vos.

„Regula“ instituită de atunci este de a lansa doar un parfum pe an, deoarece, spune fondatorul, este nevoie de mult timp pentru a crea ceva într-adevăr original şi impresionant. Mai mult decât esenţa în sine, un parfum vine la pachet cu un concept şi un ambalaj şi toate trebuie să se regăsească în simbioză, pentru a se potrivi cu filosofia brandului cu sediul în Olanda.

Înainte de a se dedica în totalitate parfumeriei, Jan Edwoud Vos a avut o carieră în industria cinematografică şi fotografică, fiind proprietarul unei companii care concura cu agenţia americană Getty Images, una dintre cele mai mari din lume, ale cărei fotografii sunt folosite în publicaţii din aproape toate ţările. După ce a vândut acel business, s-a concentrat pe parfumerie. Însă ceva din prima lui pasiune a rămas în continuare.

„Atât un film, cât şi un parfum poate să evoce emoţii puternice şi te poate face să uiţi pentru o perioadă de supărările cotidiene. Dacă un film sau un parfum este deosebit de bun, te poate transpune într-o altă lume şi te poate face să te simţi o persoană diferită pentru un timp. Cred că toţi avem nevoie să visăm, nu doar noaptea, ci şi în timpul zilei“, explică Jan Edwoud Vos.

E de părere că visarea este antidotul pentru pesimism şi plictiseală. Cine l-ar putea contrazice? Într-o lume în care mass-media şi viaţa de zi cu zi sunt propagatoare de veşti proaste, parfumul e refugiul pe care fiecare şi-l poate permite, fără să se simtă vinovat. De aceea, fondatorul Puredistance vede în miresmele sticluţelor sale şi în filme evadările perfecte.

Dacă ar fi să facă un film despre propria lui carieră, i-a găsit deja titlul: Farmecul frumuseţii simple (The magic of simple beauty). Pentru că, de altfel, şi denumirea Puredistance tot în această idee îşi are rădăcina. Jan Edwoud Vos şi-a imaginat cândva o femeie îmbră­cată într-o rochie albă, în picioarele goale, intrând într-o încăpere în care are loc o petrecere. Hainele sofisticate ale invitaţilor, în contrast cu frumuseţea simplă şi delicată a „intrusei“ pline totuşi de eleganţă l-au dus cu gândul la o distanţă care se formează între cele două lumi, o distanţă a purităţii, în care accesul este limitat doar la cei care fac parte din lumea exclusivistă. Exact ca universul parfumurilor Puredistance.

Din colecţia casei, multe esenţe au plecat către oameni mai mult sau mai puţin apropiaţi lui Jan Ewoud Vos, convins că parfumurile Puredistance sunt cadoul perfect şi cel mai la îndemână atât pentru familie şi prieteni, cât şi pentru oamenii pe care îi cunoaşte în călătoriile sale, în hoteluri sau aeroporturi. Pe de altă parte...

„Aproape niciodată nu primesc cadou parfumuri. Eu sunt foarte mulţumit cu Puredistance Black, iar anul acesta vom lansa un alt parfum pe care îl voi folosi cu plăcere. Sunt genul de om care se ataşează de ceva care îl farmecă

de-a dreptul şi cred că, folosind un parfum o perioadă mai lungă de timp, el devine doar al tău, ajunge să se identifice cu amintirile tale unice.“

Este astfel fidel câtorva parfumuri care i-au intrat în suflet, la fel cum, de-a lungul timpului, a rămas loial florilor de iasomie care se deschid primăvara. Consideră că emană cel mai frumos parfum din lume, precizând că lumea pentru el înseamnă parfumul Puredistance I, primul pe care l-a lansat. Iasomia este de altfel unul dintre elementele de bază ale acestui parfum şi tot­odată ingredientul-cheie al ceaiului său preferat, pe care îl bea de mai multe ori pe zi.

L-a mai fermecat însă şi mirosul focului din cuptorul cu lemne, în combinaţie cu aerul rece de munte, una dintre experienţele memorabile din satele mici şi cochete austriece, în dimineţile de iarnă.

Gusturile sale s-au potrivit, încă de la inaugurarea Pure­distance, cu cele ale lui Roja Dove, cel mai influent parfumier al secolului, care a acceptat să facă un parfum special pentru casa de parfumuri olandeză.

„Lui Roja i-a plăcut din prima conceptul nostru şi a început să-l vândă în magazinul Harrods din Londra, unde avea amenajată o zonă de parfumerie de lux. Când

l-am întrebat dacă ar vrea să şi creeze un parfum pentru noi – bazat pe ideea lumii fantastice a lui James Bond şi a pielii folosite în interiorul maşinii sale – a fost încântat de idee. Aşa că, datorită lui, am lansat Puredistance M, unul dintre cele mai încântătoare şi puternice parfumuri din lume“, după cum îl cataloghează fondatorul. În România, esenţele Pure­distance sunt disponibile în cadrul parfumeriilor Elysée.

„Novicele“ colecţiei Pure­distance este Warszawa, un parfum lansat în noiembrie anul trecut, despre care Jan Ewoud Vos spune că transpune purtătorul într-o lume a eleganţei din alte timpuri. În contrast cu incertitudinea şi, de multe ori, negativismul zilelor noastre, când oamenii se tem de viitor şi de consecinţele pe care le poate aduce tehnologia, Warszawa este un ecou al certitudinii frumuseţii clasice feminine. După cum indică şi numele, această esenţă este dedicată Varşoviei, capitala Poloniei, şi locuitorilor săi, care l-au cucerit pe fondatorul Puredistance. De altfel, acest parfum a fost creionat în secret timp de doi ani alături de familia Missala din Polonia şi, pentru că este dedicat locuitorilor din acest stat, esenţa a fost vândută exclusiv în Varşovia, de către parfumeriile Quality Missala, timp de un an. În noiembrie 2017 a fost lansat la nivel mondial. Când vine vorba despre Puredistance Warszawa, fondatorul casei îl descrie simplu.

„Ceva ce nu se va demoda niciodată şi care te poate ajuta să uiţi pentru scurtă vreme de lumea aceasta, care pare să fie condusă de calcule reci şi egoiste“, crede fondatorul Puredistance.

Tot pentru a face faţă lumii „reci şi egoiste“, Jan Ewoud Vos joacă tenis de trei ori pe săptămână şi îşi rezervă în fiecare dimineaţă 15 minute pentru yoga, dar şi pentru a asculta ciripitul păsărilor la fereastra biroului unde lucrează. Fără niciun fel de muzică, doar fundalul sonor al naturii, ca într-o poveste pe care mulţi dintre noi o credem imposibilă.

„Mereu încerc să iau lucrurile uşor. Să nu mă grăbesc niciodată. Simt că timpul e de partea mea, de ce să fiu agitat şi să mă grăbesc?“

Jan Ewoud Vos, fondatorul Puredistance, despre cel mai nou parfum al casei, Warszawa: „Ceva ce nu se va demoda niciodată şi care te poate ajuta să uiţi pentru scurtă vreme de lumea aceasta, care pare să fie condusă de calcule reci şi egoiste“