Style

O şoaptă cadou: Bijuteriile Ostara, create de designerul român, ascund un mesaj intim a cărui cheie o deţin doar purtătorul şi cel care le oferă

23 oct 2017 1175 afişări de Alex Ciutacu
Din aceeaşi categorie

Orice propoziţie, orice cuvânt, orice sunet are o anumită amprentă vocală, iar Alina Popa a decis să le transforme pe fiecare dintre acestea în cadouri altfel, mai exact în cuvinte la purtător. Bijuteriile Ostara, create de designerul român, ascund un mesaj intim a cărui cheie o deţin doar purtătorul şi cel care le oferă.

 

„Este foarte important ca în ziua de astăzi să acceptăm emoţia. Trăim într-o lume nebună, în care foarte puţine persoane îşi arată cu adevărat sentimentele şi, practic (ce stă scris în aceste bijuterii - n. red.), este mesajul ei şi al lui, este mesajul lor. Poartă un mesaj de dragoste la vedere, dar îl ştiu doar ei“, povesteşte Alina Popa, creierul creativ din spatele brandului Ostara, un concept unic în România, acela al bijuteriilor cu amprentă vocală.

Până acum, sub acest brand au fost lansate în total şase colecţii, iar fiecare dintre ele a fost dezvoltată în jurul aceluiaşi concept, acela de a putea oferi în dar un mesaj criptat, dar extrem de personal. Cum? Prin inscripţionarea amprentei vocale a respectivului mesaj pe felurite bijuterii lucrate atent, din materiale preţioase precum argint, aur alb, roz şi galben, pe care se pot regăsi chiar şi briliante, în funcţie de modelul ales. Mesajele de dragoste, de mulţumire sau de prietenie pot fi purtate la gât pe un pandantiv, pe deget - pe inele sau verighete - sau pe brăţară.

Brandul Ostara s-a născut în aprilie 2015, iar de atunci a adunat în portofoliu câteva sute de clienţi, printre care şi cântăreţi, actori sau persoane din mass media. Loredana Groza, Mirela Retegan sau Ioana Maria Moldovan sunt doar câteva dintre persoanele care au dorit să ofere în dar emoţia Ostara, spune designerul.

Acum doi ani, creatoarea brandului, fără nicio experienţă anterioară în domeniul designului de bijuterii, a dat curs unui imbold ce avea să ajungă un concept unic în Europa şi aproape în lume, Canada fiind singura ţară din lume unde mai există un concept asemănător.

„Alina Popa designerul s-a născut într-o dimineaţă din aprilie 2015.“ Dorea să ofere un cadou unei persoane foarte dragi. „Nu aveam nicio idee care va fi cadoul, şi am apăsat din greşeală butonul telefonului care activează asistentul vocal.“ În momentul în care a văzut cum arată amprenta vocală a propriei voci, i-a venit „într-o clipă ideea de a imprima un astfel de mesaj pe un accesoriu şi astfel a apărut prima brăţară Ostara, pe care nu am dat-o încă publicităţii.“

Designerul povesteşte că experienţa anterioară din lumea de business a fost de foarte mare ajutor pentru a pune bazele Ostara. Alina Popa a lucrat timp de 12 ani în compania de asigurări Euroasig (aflată în faliment), perioadă în care a avansat de la poziţia de consultant la director general şi chiar până la postul de vicepreşedinte al firmei. Următorul pas a fost făcut în direcţia antreprenoriatului, cu un business care se ocupa cu distribuţia de aparatură medicală şi aparatură de imagistică. Asta până în ziua în care a decis să se reinventeze şi să ofere lumii emoţie sub forma bijuteriilor Ostara.

A făcut cursuri de balet în copilărie. A studiat psihologie şi sociologie, dar a urmat şi cursuri care ţin de finanţe-bănci şi asigurări, domenii în care şi-a construit cea mai mare parte a carierei de dinainte de Ostara. Acum, Alina Popa studiază semnificaţiile şi provenienţa formelor pe care le foloseşte în colecţiile ei. Pentru a înţelege arta designului de bijuterii, până la cel mai mic detaliu, şi pentru a găsi mereu inspiraţie pentru noi colecţii menite să stârnească sau să contureze cele mai delicate emoţii.

„În momentul în care dăruieşti o bijuterie în care îi oferi celui drag vocea, nu ai cum să nu stârneşti o emoţie. De aceea şi spunem că piesele Ostara sunt bijuterii cu suflet, cu vibraţie, cu voce.“ De-a lungul celor doi ani de când acest brand a făcut primii săi paşi, a avut parte de reacţii diverse de la clienţi, de la zâmbet, bucurie şi îmbrăţişări, până la mulţumire şi lacrimi în ochi. „Încă 30 de ani de zile de acum înainte aş dori să fac doar asta.“ Au existat clienţi care au dorit ca mesajul să fie imprimat pe un pandantiv în formă de inimă din care să se poată desprinde o bucată astfel încât să poată fi purtat de ambii protagonişti.

În prezent, bijuteriile Ostara sunt realizate manual în fabrica de lângă Bucureşti şi toate modelele sunt personalizate, întrucât Alina doreşte să-i poată oferi fiecărui client un produs cât mai potrivit pentru personalitatea sa. Piesele pot fi apoi achiziţionate de pe site-ul ostarawave.com sau din magazinul Molecule F.

Fiecare colecţie Ostara este diferită atât din punctul de vedere al designului, cât şi al conceptului. Astfel, colecţia „Iubiri Infinite“ se evidenţiază prin laitmotivul inimii Ostara (o formă personalizată de Alina Popa) care se regăseşte în fiecare bijuterie. Mai mult, şi sistemul de închidere al pieselor este creat tot în jurul acestei forme.

Alte colecţii sunt „Îngeraşi Zuriel“ sau „El şi Ea, Părinţi, Copii, Bunici“, fiecare creionată în jurul unei alte idei.

Anumiţi părinţi au ales să imprime pe bijuteriile purtate zilnic, un moment magic din viaţa lor, adică pulsul bebeluşului sau primele bătăi de inimă re­simţite ale copilului încă nenăscut.

Pe o piaţă pe care unii o consideră saturată, sau plină deja de toate ideile unice, puţini mai au curajul de a încerca să iasă din tipare. Alina Popa este unul dintre aceştia şi creionează bijuterii „vii“, care oferă o şoaptă care va continua să vibreze multă vreme.