Style

Manifest pentru noutate

17 oct 2014 233 afişări de Roxana Petrescu
Din aceeaşi categorie

Inovaţie, inovaţii, s.f. - noutate, schimbare, prefacere. Rezolvare a unei probleme de tehnică sau de organizare a muncii cu scopul îmbunătăţirii (productivităţii) muncii, perfecţionării tehnice sau raţionalizării soluţiilor aplicate.

Sec, nu? Poate cea mai seacă defi­niţie pentru unul dintre cuvintele care mişcă lumea, care ne schimbă ca oameni, care ne îmbogăţesc în fiecare zi, fără de care nu ar exista nimic din ceea ce azi stârneşte pasiuni care frizează nebunia. La mijloc de toamnă, printr-un număr special al După Afaceri Premium, am încercat să dăm o altă imagine acestui cuvânt, să-l ilustrăm prin oameni şi idei, să-l eliberăm din această definiţie rece care nu-i face deloc cinste unui fenomen de care suntem dependenţi.

Am vorbit cu oameni care au revoluţionat orologeria de înaltă clasă, cu cei care au făcut bijuterii purtate de armate de lideri de opinie, cu cei care creează parfumuri de sute de ani şi care prin geniu olfactiv au răsfăţat ţarii Rusiei, dar şi prinţesele vremurilor moderne, şi am aflat ce înseamnă inovaţia pentru ei.

Am interacţionat cu croitori de top pentru a vedea ce înseamnă noutate în costumele made to measure şi, imaginar, am băut un pahar de vin cu oameni care au grijă de sute de podgorii, creatorii unor licori de poveste.

Am intrat în bucătăria unor chef-i cu stele Michelin care au găsit inovaţia în foc, departe de experimentele moleculare, şi am înţeles că în acest domeniu inovaţia este expresia personalităţii, nu doar mâncare excepţională. Am aflat cum arată casa viitorului şi ce-şi doreşte generaţia Millennials (cei născuţi după 1980 până în 2000) de la habitatul modern. Am văzut că noua aristrocraţie de bun-gust bucureşteană lasă casele frumoase pentru penthouse-uri luxoase în goana pentru timp şi confort. Ne-am jucat cu ultimele gadget-uri, am fost în Armenia şi am condus maşini revoluţionare.

Abia la final ne-am dezlănţuit însă cu adevărat. Am decis să alegem zece oameni de afaceri, din zona clasică de business, lideri în segmentele lor, magicieni ai cifrelor şi ai strategiilor de marketing, supravieţuitori de carieră, şi să le facem cunoştintă cu zece oameni care-şi dedică energia în a cultiva plăceri de elită, fie că este vorba de gastronomie rafinată, croitorie de lux sau automobile de avangardă.

Am vrut să-i aducem pe oamenii despre ale căror afaceri scriem mereu cu un pas mai aproape de pasiunile lor. În opt cazuri din cele zece de la care am pornit am reuşit, iar rezultatul a fost dincolo de aşteptările noastre.

Menţinem suspansul şi nu vă dezvăluim de la început identitatea celor 16 oameni care au dat curs invitaţiei neobişnuite a După Afaceri Premium, deşi pe mulţi dintre ei probabil că deja i-aţi recunoscut de pe copertă. Doar vă invităm să citiţi cover-ul acestei ediţii, povestea principală, aşezată intenţionat la finalul revistei, şi să faceţi cunoştinţă cu o ghildă de inovatori pursânge. 

Aproape am şi uitat acea definiţie stearpă a inovaţiei de la început când simţurile sunt răsfăţate cu atâta stil.

 

P.S. Nu uitaţi să ne urmăriţi zilnic şi pe da.zf.ro