Style

Într-o lume în care timpul înseamnă bani, casa de parfumuri Jo Malone a găsit soluţia: de ce să alegi între două, trei sau mai multe parfumuri, când le poţi avea pe toate în acelaşi timp?

23 ian 2019 2607 afişări de Alina-Elena Vasiliu
Din aceeaşi categorie

Într-o lume în care deciziile sunt tot mai apăsătoare şi mulţi dintre noi stau minute întregi în faţa dulapului până ajung să se hotărască ce haine să poarte astăzi, o casă de parfumuri din Marea Britanie a venit cu un truc care să-i scutească pe oameni măcar de nevoia de a decide ce parfum să-şi aşeze pe piele. Soluţia Jo Malone London constă în combinaţie. De ce să alegi între două, trei sau mai multe parfumuri, când le poţi avea pe toate în acelaşi timp? Desigur, doar esenţele Jo Malone intră în această ecuaţie.

„Nu există absolut nicio limită în a combina parfumurile. Totul este o aventură, iar parfumurile Jo Malone nu trebuie decât să fie explorate“, spune Anton Denver, regional education manager la Jo Malone, o casă de parfumuri britanică în chintesenţă şi la origini, dar răspândită în toată lumea.

Jo Malone London există din anii ’80, când parfumiera care dă şi numele brandului a creat-o împreună cu mama ei. S-a poziţionat de la început ca un brand de lux, elegant, rafinat, britanic până în ultima moleculă. Dincolo de parfumuri, brandul este cunoscut pentru lumânările impregnate cu tot soiul de arome, foarte populare în primii ani de existenţă ai casei şi pe care Jo Malone le mai vinde şi astăzi.

Simplitatea parfumurilor apărute într-o epocă în care mai populare erau „cocktailurile“ de arome mai mult decât unu sau două ingrediente într-o singură esenţă, le-a făcut pe femei să devină adevărate fane ale mărcii, „obsesie“ care nu putea rămâne fără un nume. Astfel că femeile cele mai pasionate de parfumurile născute în Marea Britanie erau numite „Jo Maloniacs“.

În 1998, brandul a ajuns în Statele Unite ale Americii, iar în 1999 compania Jo Malone a fost achiziţionată de The Estée Lauder, pentru o sumă rămasă secretă până astăzi. Doi ani mai târziu, în 2011, Jo Malone, având parfumul în sânge şi sensibilitatea la mirosuri în ADN – a mai lansat un brand: Jo Loves. Dacă Jo Malone vinde parfumuri în serie, disponibile peste tot în lume, Jo Loves are un număr redus de esenţe, cu distribuţie limitată. Începând din această vară, brandul se găseşte şi în România, în parfumeriile Obsentum din Bucureşti.

„Avem încă impregnată în ADN măiestria începuturilor, dar ne adaptăm tot timpul tendinţelor contemporane, moderne. Claritatea parfumurilor noastre le face să poată fi purtate singure sau stratificat, două deodată“, explică Anton Denver.

Toate parfumurile Jo Malone sunt concepute pentru a fi purtate în combinaţie unele cu altele, ceea ce elimină din start posibilitatea ca altcineva să poată spune că poartă acelaşi parfum. Şi nu doar esenţele din sticluţe pot să creeze sinergii decadente şi ispititoare, ci şi amestecurile dintre parfumuri şi alte produse sub brandul Jo Malone, cum ar fi cremele de corp sau gelurile de duş.

„Parfumul meu semnătură este Orris & Sandalwood combinat cu Mimosa & Cardamom, două esenţe care vin din direcţii complet opuse, dar care, cu toate acestea, se împletesc armonios când sunt puse pe piele. Notele întunecate şi captivante de Orris (ulei esenţial derivat de la iris – n. red.), combinate cu energia aurie a Mimosei (floare de culoare galbenă folosită în parfumerie – n. red.) dau formă unei experienţe senzuale, hipnotice şi calde“, po­vesteşte Anton Denver.

Dintre simbiozele lui preferate mai fac parte cele dintre parfumurile cu bujor şi cele cu lemn de stejar şi alune de pădure, dintre cele cu rodie şi cele cu frezii, dintre ambra

neagră şi ghimbir, înlănţuită armonios cu trandafirul şi esenţa de oud. O nebunie din cuvinte, dar mai ales din simţiri.

Conceptul de combinare a parfumurilor (fragrance combining – engl.) este o adevărată filosofie pentru brandul britanic, potrivit căruia există 400 de simbioze care pot reieşi din amestecurile esenţelor casei. Colecţia permanentă a Jo Malone London numără 28 de arome, iar în ediţia limitată de colecţie şi în ediţia cu distribuţie restrânsă mai există alte circa zece parfumuri pe an. Acasă la Anton Denver se găsesc 20 de parfumuri, spune el. Zece din colecţia permanentă şi alte zece din ediţiile limitate ale mai multor ani.

„Pentru mine, sunt ca un fel de bijuterii, pe care îmi place să le colecţionez“, spune el.

Toate parfumurile casei britanice sunt denumite exact după numele ingredientelor pe care le conţin, nimic în plus şi, evident, nimic în minus. Astfel, parfumierii care le „inventează“ poartă pe umeri responsabilitatea onestităţii atunci când aleg ce arome să folosească şi în ce cantităţi.

Mai mult decât atât, spre deosebire de alte parfumerii, esenţele Jo Malone au unu, maximum două elemente componente, astfel că e greu să nu ghiceşti ce se ascunde în lichidul fermecător.

„Vinovaţi“ pentru nasurile fine prin faţa cărora care trec zeci, sute, poate mii de arome, sunt mai mulţi parfumieri cu care lucrează casa Jo Malone, unii dintre ei cu grad de master parfumeur. Cum începe totul?

„Imaginează-ţi scena aceasta: Celine Roux (vicepreşedinte pentru dezvoltare globală la Jo Malone şi unul dintre parfumieri – n. red.) face o plimbare de după-amiază de-a lungul Coastei Britanice, în mijlocul iernii, când afară aerul este rece şi pişcă. Simte sarea din aer cum i se aşază pe piele şi în păr şi îi simte chiar şi gustul pe buze. Mai departe, începe să-şi imagineze cum ar încapsula această senzaţie într-un parfum. Fiecare parfum vine dintr-o experienţă personală şi se transformă apoi într-o poveste. În fiecare zi, evadăm din rutina cotidiană şi descoperim ceva nou, fascinant, revigorant“, spune Anton Denver.

După ce declicul a avut loc şi inspiraţia a fost declanşată, începe procesul efectiv de creaţie. Durează între unu şi doi ani până când un parfum Jo Malone este complet şi gata de scos la vânzare. Şi apoi povestea continuă, în garderoba fiecărui purtător care alege ce şi cum să combine. În fiecare sticluţă de Jo Malone stă o doză de imprevizibil, după cum îi place lui Anton Denver să spună. Pentru că succesul unui parfum nu constă în intensitatea lui, ci în felul în care ştie să atragă atenţia. Chiar şi când asta înseamnă ca cineva să se apropie de tine şi să te adulmece, ca să identifice fiecare ingredient din aroma pe care o porţi.

„Parfumul acela e un câştigător! (That’s a winner!)“, conchide Anton Denver.