Style

Fiecare sticlă de parfum ce poartă marca Ideo Parfumeurs vine la pachet cu o poveste, după cum, de altfel, şi numele parfumierului Ludmila Bitar îşi are rădăcinile tot într-o poveste

01 aug 2017 1106 afişări de Alina-Elena Vasiliu
Din aceeaşi categorie

„Eu sunt sufletul, soţul meu este creierul.“ Aşa descrie Ludmila Bitar, cofondatoarea casei de parfumuri Ideo Parfumeurs, structura businessului său de familie. Cu sediul în capitala libaneză Beirut şi întemeiată de un cuplu originar din Franţa - unde, de altfel, are loc şi producţia efectivă a parfumurilor, casa Ideo Parfumeurs şi-a întins aripile olfactive şi către alte colţuri ale lumii, precum Italia, Statele Unite ale Americii şi Anglia.

 

Cosmopolitismul brandului se simte în fiecare adiere de esenţă, care acum te poartă prin curtea palatului Fon-taine­bleau din sudul Franţei, peste o clipă te plimbă între Londra şi Mumbai, iar mai târziu te transpune în grădinile cu mandarini din Maroc, prin notele de tabac din Tarbouch Afandi, unul dintre parfumurile casei.

Fiecare sticlă de parfum ce poartă marca Ideo Parfumeurs vine la pachet cu o poveste, după cum, de altfel, şi numele parfumierului Ludmila Bitar îşi are rădăcinile tot într-o poveste.

„Numele meu nu înseamnă ca aş avea origini slave, ci se datorează faptului că, la un moment dat, Puşkin (poet şi dramaturg rus - n. red.) a scris o operă care s-a intitulat «Ruslan şi Ludmila». Ultimul canto din această poveste este magnific, iar prin cel mai recent parfum pe care l-am lansat - Last Canto - am vrut să aduc un omagiu acestei opere slave de unde vine şi numele pe care îl port“, povesteşte - cum altfel?! - Ludmila Bitar.

O poveste însoţeşte fiecare sticluţă cu esenţele Ideo Parfumeurs, o denumire care provine din prescurtarea cuvintelor franţuzeşti „Idéal Olfactif“, adică excelenţa olfactivă pe care Ideo îşi propune să o atingă. Last Canto, de exemplu, cea mai recentă creaţie sub semnătura casei din Beirut, adusă şi la Bucureşti, spune povestea plină de adrenalină a unei atracţii amoroase fatale, derulate în jurul unei rulete ruseşti, într-o sală de bal din Sankt Peters­burg, pe muzică de Ceaikovski.

Prima colecţie a Ideo Parfumeurs cuprinde şase parfumuri, fiecare cu câte un personaj asociat -fictiv, dar inspirat din realitate - pentru care Antoine Bitar a imaginat o scurtă naraţiune. „Eu creez şi îi spun lui Antoine, soţul meu, la ce m-am gândit când am creat respectivul parfum, iar el se gândeşte apoi la o poveste. Numele le alegem împreună, în funcţie de ideile care ne vin în timpul procesului de creaţie“, spune Ludmila Bitar, originară din oraşul francez Lyon, unde şi-a făcut şi studiile în domeniul parfumeriei, pentru ca apoi să se perfecţioneze la Paris.

Înainte de Ideo Parfumeurs, casă ale cărei baze au fost puse în 2013, Ludmila Bitar a lucrat pentru producătorul francez de cosmetice L’Oréal, unde, timp de zece ani, a fost responsabilă de marketing şi de segmentele de machiaj şi îngrijire. An­terior, a lucrat pentru un grup japonez activ tot în crearea de parfumuri, companie în care, de altfel, a fost şi iniţiată în tainele acestui domeniu.

„Când eram tânără voiam să fiu medic. Însă am ajuns să fac parfumerie şi, mai târziu, să creez primul parfum special al lui Britney Spears dar şi pe al lui Beyonce, care apoi s-au vândut peste tot în lume.“

Ce este încă şi mai inedit la Ideo Parfumeurs este colecţia de parfumuri de lenjerie, o idee care a răsărit din dorinţa Ludmilei de a-şi putea parfuma nu doar lenjeria de pat, ci şi valizele, sertarele, dulapurile. Scopul acestei colecţii este de a transfera lenjeriilor delicateţea feminină, dar şi de a le permite femeilor să emane o aromă plăcută, chiar dacă, uneori, evită să folosească parfumuri direct pe piele. Colecţia cuprinde trei parfumuri, fiecare pentru un anumit tip de femeie, după cum sugerează şi denumirile - Gibson Girls, La Fleur du Mexique şi Roses de Grasse.

Ideo Parfumeurs există în Liban - ţara de origine a brandului, Italia, Statele Unite ale Americii, Anglia şi, cel mai recent, în România, unde este adus prin parfumeria de nişă Elysée. În următoarele luni, cei doi fondatori şi-au propus să ajungă, printre altele, şi pe continentul asiatic.

„Eu sunt singurul parfumier, eu însămi imaginez toate creaţiile. Soţul meu lucrează la partea de business, de dezvoltare, astfel că eu sunt partea creativă, iar el vine cu strategia. Eu sunt sufletul, el este creierul. Faptul că eu însămi creez parfumurile îmi dă libertate, nu mă simt dependentă de nimeni, nu-mi spune nimeni că trebuie să lucrez într-un fel anume. La Beirut imaginăm parfumurile, iar producţia se face în regiunea Grasse, din sudul Franţei“, explică parfumierul Ludmila Bitar.

Inspiraţia vine din contrastele pe care Beirutul i le serveşte „pe tavă“ în fiecare zi, pornind de la coexistenţa creştinilor cu musulmanii, continuând cu modernitatea care tră­ieşte la un loc cu tradi­ţionalul, cu schimbările climatice de la o zi la alta şi chiar cu contrastele culorilor mediteraneene. Pro­cesul de producţie a unui parfum poate dura între şase luni şi un an şi jumătate, însă Ludmila spune că lucrează la mai multe creaţii în paralel. Cea mai mare provocare? „Aceea că poţi să creezi, dar să nu ştii niciodată dacă la final vei avea un parfum feminin, masculin sau unisex.“