Style

Este pasionat de economie, inginerie şi de designul de mobilier, şi este unul dintre cei mai importanţi parfumieri ai momentului. Cine este Rainer Diersche

22 apr 2017 1030 afişări de Alina-Elena Vasiliu
Din aceeaşi categorie

Un german începe să creeze parfumuri inspirate din cultura italiană. Elementele-cheie ale procesului? Arome care te scot din anonimat şi sticle cu design rafinat. Numele emblematic care stă la baza ecuaţiei parfumate? Rainer Diersche. Rezultatul? Linari.

Într-un dicţionar al parfumeriei, fotografia lui ar sta în dreptul unei inovaţii - a fost primul care a introdus parfumurile de interior rafinate pe o piaţă slab dezvoltată la vremea aceea, în 2003, când a pus bazele Linari.

 

Pasiunile lui, economia, ingineria şi designul de mobilier s-au împletit întotdeauna. Trei paliere diferite, ai spune, cărora, pentru a face combinaţia şi mai ameţitoare, li s-a adăugat mai târziu un al patrulea - parfumeria. Ideea de a-şi crea propriul brand de parfumuri de cameră i-a venit lui Rainer Diersche când se plimba pe o plajă din Mozambic, un moment pe care azi îl consideră „cheie“ în cariera lui. De atunci colaborează cu „nasuri“ faimoase, precum parfumierii Maurice Roucel, Mark Buxton şi Egon Oelkers, pentru a crea parfumuri sub un brand pe care el îl defineşte „modern şi atemporal“ - Linari, nume inspirat dintr-un orăşel cochet din Toscana.

„Afinitatea pentru parfumuri mi-a fost indusă de părinţi, de când eram copil. Parfumurile au fost mereu un subiect important în familia noastră. Mai târziu, puritatea stilului italian a fost o inspiraţie pentru mine, aşa că ideea de a folosi un nume italienesc pentru brandul meu a venit de la sine. E adevărat că mulţi dintre clienţii mei sunt surprinşi să vadă un german creând produse de inspiraţie italienească, dar asta îmi place să fac. Uneori, mă simt ca un copil jucându-se cu jucăriile lui preferate, pentru că pasiunea şi curiozitatea pentru noi tipuri de design mă motivează. Mă mai impresionează, de asemenea, designul contemporan japonez şi scandinav“, spune Rainer Diersche.

Vorbeşte mult despre design, pentru că un parfum desăvârşit merită un ambalaj pe măsură, o combinaţie care reflectă autenticitatea şi filosofia brandului.

„Un parfum într-un stil modern ar trebui completat cu un ambalaj modern, la fel cum un parfum vintage are nevoie de un ambalaj mai clasic.“

În cei şase ani în care a studiat inginerie şi economie la Universitatea din Hamburg, a fost cucerit şi de designul de mobilier, pe care astăzi îl transpune în parfumerie, deoarece, spune el, „parfumeria şi designul au propriile lor estetici, care pot fi foarte uşor combinate“.

Dilema despre ce contează mai mult - parfumul sau forma de prezentare - o aseamănă cu celebra „ce a fost mai întâi - oul sau găina?“, pentru că una fără alta nu pot exista, cel puţin nu într-un univers modern şi atemporal cum este cel al Linari.

 

Pe aceeaşi lungime de undă cu Mark Buxton

„Mă inspir adesea din călătorii, dar şi din tot felul de situaţii, impresii şi emoţii din viaţa mea de zi cu zi. Poate fi mirosul unor fructe proaspete, al unor flori sau poate chiar o combinaţie, atunci când mă duc în piaţa din apropierea casei mele. Uneori, este o anumită stare cea care mă inspiră. Alteori, mă gândesc la un parfum închipuindu-mi dacă ar fi atractiv pentru o anumită persoană“, se deconspiră fondatorul Linari.

Pasul următor este să găsească parfumierul potrivit, proces ce presupune o selecţie mi­nuţioasă, dintr-o listă scurtă de două-trei propuneri, toţi alchi­mişti olfactivi cu care am mai lucrat la o altă creaţie. Admite însă că lucrează foarte bine cu un anumit „artizan“.

„Îmi place să lucrez cu Mark Buxton, pentru că amândoi gândim aproape la fel - ştiu exact cum să-i explic ce-mi doresc, iar el înţelege perfect ce caut şi ştie cum să facă respectiva creaţie să prindă contur“.

Diersche spune că astăzi, trendurile în parfumerie merg către o reîmprospătare a notelor florale, exact acelea care i-au marcat şi lui copilăria, semn că, până la urmă, suntem într-un univers într-ade­văr atemporal, în care parfumurile rămân suspendate în timp doar ca să revină mai târziu din ce în ce mai fermecătoare.