Style

Din vorbă în vorbă cu Christopher Chong, Amouage, despre misterul oriental reinterpretat

13 ian 2015 626 afişări de Roxana Pricop
Din aceeaşi categorie

Născut în Hong-Kong şi crescut la New York, cu studii de Literatură comparată şi cursuri de bariton de operă, Christopher Chong are versatilitatea indispensabilă unui creator olfactiv. De când a preluat funcţia de director de creaţie la Amouage, parfumurile casei din Oman au căpătat, graţie abordării narative a lui Chong, consistenţa unor opere artistice, fără însă a-şi pierde amprenta misterios-exotică caracteristică lumii arabe. Un visător şi un challenger în acelaşi timp, Christopher Chong vorbeşte pentru După Afaceri Premium despre procesul de creaţie din spatele celui mai recent parfum al Amouage şi despre nevoia omului modern de a se regăsi în poveşti. Creaţiile Amouage sunt disponibile în parfumeriile Elysée.

Cum ai descrie odiseea ta la Amouage? Care sunt task-urile unui director de creaţie oflactivă?

Ceea ce fac este mai mult decât un loc de muncă, a devenit foarte personal. Este ca atunci când un designer de modă îşi vede piesa purtată de cineva cu care tocmai s-a intersectat pe stradă. Văzând că munca ta prinde viaţă şi ştiind că oamenii au acceptat şi îţi înţeleg viziunea, sunt lucruri cu adevărat minunate. Integritatea creativă este foarte sus pe lista priorităţilor la Amouage şi ne asigurăm că tot ceea ce facem este de cea mai înaltă calitate, astfel încât să ne diferenţiem de alte brand-uri. Lucrez îndeaproape cu CEO-ul pentru a decide direcţia de dezvoltare a unui anumit produs, pentru ca acesta să fie relevant şi contemporan, şi în acelaşi timp să poarte o amprentă puternică a luxului. Ceea ce iubesc la acest job şi în acelaşi timp consider că este extrem de incitant este crearea de brief-uri pentru parfumieri. Este destul de dificil „să slefuieşti“ o singură sursă de inspiraţie, având în vedere că eu sunt inspirat cam de tot ce mă înconjoară. Sunt norocos să lucrez cu parfumieri uimitori care îmi înţeleg brief-urile şi le pot traduce în parfumuri frumoase.

Parfumurile Amouage spun câte o poveste. Cum este creat un parfum-narativ şi cât de importantă este inspiraţia în rezulta­tul final?

Când creez un parfum, interpretez ceea ce văd şi simt în mirosuri. Tot ceea ce se întâmplă în jurul nostru poate fi tradus la un nivel mult mai intim. Experienţele de viaţă sunt inspiraţia mea la fel ca în muzică, film şi artă. Îmi exprim viziunea printr-o serie de naraţiuni, ca şi cum aş „îmbutelia“ arta şi emoţiile.  Conceptualizarea mea iniţială a unei stări de spirit sau a unei teme acţionează ca punct de pornire pentru poveste. Următorul pas este găsirea unei piese de muzică sau a unor secvenţe dintr-un film care merg cu povestea şi în brief-ul meu către parfumieri le spun ce muzică le-am selectat pentru fiecare notă de parfum. Le dau să asculte respectiva piesă şi uneori filmul pentru a-l viziona.  După ce au înţeles starea de spirit, avansăm la aspectele tehnice în care le spun despre ingredientele pe care ar trebui să le folosească în parfum. În cele din urmă, experimentăm parfumul în diferite doze şi amestecuri până este creat parfumul perfect.

Prefer neobişnuitul şi originalul în creaţiile mele, astfel că aromele florale sunt multifaţetate, îmi place să folosesc condimentele şi aromele lemnoase în juxtapuneri curioase şi întotdeauna prefer ingredientele rare pentru a obţine un unghi diferit. De asemenea, spre deosebire de parfumurile de masă care nu au nicio relevanţă şi urmează ceea ce este în trend, folosesc naraţiuni pentru a lega parfumurile într-un mod neliniar, fapt care stabileşte o conexiune memorabilă şi profundă cu clienţii noştri.

Care a fost parfumul cel mai dificil de creat şi de ce? Dar cel mai revoluţionar?

Ultimul parfum lansat, Journey, a fost cea mai mare provocare. Parfumul este introducerea la un nou ciclu al naraţiunii Amouage, o abordare mult mai personală. În primul ciclu narativ am folosit personaje şi oarecum m-am ascuns în spatele lor pentru a spune poveşti inspirate de propriile mele experienţe de viaţă. Dar în acest ciclu, marcat prin parfumul Journey, eu ies încet din cochilie pentru a dezvălui părţi din mine. A trebuit să mă uit bine la mine şi la modul cum vreau să îmi descriu povestea atunci când am creat Journey, lucruri care au fost mai grele decât am crezut. Când am început în această industrie am fost un necunoscut, iar acum după şapte ani simt că a venit momentul potrivit pentru a renunţa la personaje şi pentru a face brandul mai personal. În acest al doilea ciclu, vreau să vorbesc direct către clienţi pentru a forma o legătură profundă cu ei.

Parfumul Jubilation a fost revoluţia mea personală, deoarece a fost primul meu parfum pentru Amouage şi primul meu pas într-o industrie despre care ştiam puţine lucruri. Modul în care am ghidat crearea parfumului a fost, de asemenea, neconvenţional pentru că nu am fost instruit în domeniu şi cred că am reuşit pentru că nu am ştiut să mă tem.

Poţi face cinci predicţii despre cum va arăta industria parfumului peste cinci ani?  Ce arome sunt în trend acum şi care vor fi peste cinci ani?

Filozofia noastră este să nu urmăm tendinţele, astfel că mi-ar fi destul de dificil să fac previziuni. Pot spune însă că moscul este foarte popular în acest moment şi că vom vedea mai multe formule în stil clasic în anii următori.