Style

Cine a fost muza omului de afaceri Mircea Turdean, CEO-ul producătorului de cosmetice Farmec. „M-a învăţat să nu îmi fie ruşine să exprim ceea ce simt, indiferent de poziţia în care aş ajunge”

03 apr 2018 1238 afişări de Alina-Elena Vasiliu
Din aceeaşi categorie

„If your pictures aren’t good enough, you’re not close enough“ (Dacă fotografiile pe care le faci nu sunt suficient de bune, înseamnă că nu ai fost suficient de aproape). Este unul dintre crezurile fotojurnalistului maghiar Robert Capa, recunoscut pentru imaginile imortalizate în timpul războaielor, dar şi pentru că a pus bazele primei agenţii foto pentru fotografii freelanceri. Concepţia sa face referire la nevoia fotografului, dar şi a jurnalistului, de a fi cât mai implicat şi mai aproape de „miezul“ unei acţiuni, pentru a putea surprinde o imagine cât mai autentică.

 

În lumea cosmeticelor, aceeaşi filosofie a ghidat brandul autohton Farmec, un business pentru femei fondat în 1967 de un bărbat. Pentru ca succesul să fie atins, familia Turdean a fost tot timpul cu ochii pe ce-şi doresc femeile. Din aproape în aproape. Şi au ajuns la concluzia că tot ce vor este să fie fermecătoare.

„Femeia care a avut cea mai mare influenţă în dezvoltarea mea personală a fost, cu siguranţă, mama. Mama avea o sumedenie de calităţi admirabile, cea mai importantă fiind sensibilitatea, dar şi faptul că era o femeie caldă şi calmă, însă cu un caracter puternic“, spune Mircea Turdean, cel care, de mai bine de şapte ani, se află la cârma Farmec Cluj-Napoca din calitatea de CEO. De la mama sa a început totul, incluzând aici şi viaţa, şi businessul.

În cei aproape 50 de ani pe care soţii Turdean, părinţii lui Mircea Turdean, i-au petrecut împreună, s-au inspirat permanent unul pe celălalt şi au reuşit să dea şi următoarei generaţii ceva din entuziasmul lor.

„(Mama - n.red.) m-a învăţat să nu îmi fie ruşine să exprim ceea ce simt, indiferent de poziţia în care aş ajunge. Deşi ar putea fi percepută drept o vulnerabilitate, consider că este o abilitate unică, pe care nu o poţi deprinde în urma unui training sau a unei specializări“, spune Mircea Turdean.

Aşa se face că, pentru actualul CEO al Farmec, pe lângă sursă de inspiraţie, simbolul feminin este o reflecţie a curajului şi a creati­vităţii.

La fel cum şi-a dorit tatăl său să fie şi cosmeticele pe care le-a „inventat“ pentru românce.

Povestea Farmec a început în 1889, odată cu înfiinţarea laboratoarelor Molnar Moser, la Bu­dapesta. Mai târziu, în 1943, un mic laborator numit Mol-Mos s-a desprins din acest lanţ şi a început să-şi desfăşoare activitatea în Cluj-Napoca.

În 1967, Liviu Turdean, tatăl lui Mircea Turdean, a devenit directorul fabricii şi a pus umărul la ascensiunea brandului Gero­vital, cel mai puternic din portofoliul Farmec.

Prin cei 41 de ani în care a condus acest business, el a devenit unul dintre cei mai logevivi directori de pe piaţa locală. Apoi, la cârma businessului i-a urmat fiul său. Iar în anii care au urmat, branduri precum Farmec sau Gerovital au trecut şi ele din generaţie în generaţie, continuând să fie un simbol al cosmeticelor româneşti (şi nu numai).

Gerovital şi Farmec sunt astăzi branduri care nu mai au nevoie de nicio prezentare.

„Din postura în care mă aflu, de a conduce o companie care are însemnătate pentru atâtea generaţii de femei, a devenit un reflex să asociez feminitatea cu farmecul. Femeile din România sunt un model de ambiţie, tărie de caracter, dedicare şi frumuseţe, însă farmecul lor personal este cel care le face să iasă în evidenţă şi le defineşte personalitatea.“

Iar părerile lui Mircea Turdean nu sunt nefondate, mai ales că a avut ocazia să cunoască femei din toată lumea, în condiţiile în care cosmeticele Farmec se vând în peste 30 de ţări, printre care Japonia, Polonia, Irak, Kuwait, Grecia sau Canada, ţări în care brandul a ajuns în acelaşi ritm în care a reuşit să cunoască şi femeile de pretutindeni. Din aproape în aproape.