Style

Când spui Calvin Klein primul lucru care îţi vine în minte sunt liniile curate, simple şi designul care rămâne la fel de actual indiferent cât timp a trecut peste el

26 iul 2017 913 afişări de Cristina Rosca
Din aceeaşi categorie

Şi, pentru că a venit vorba de timp, colecţiile de ceasuri şi bijuterii ale brandului Calvin Klein păstrează aceleaşi elemente-cheie care au consacrat acest nume şi în prima ligă a modei mondiale. Piesele sunt simple şi totuşi sofisticate.

 

„Colecţiile de ceasuri şi bijuterii dezvoltate sub brandul Calvin Klein se remarcă datorită de-signului lor elegant şi atemporal. Bran­dul este contemporan şi acest lucru se transmite mai departe în designul simplu, dar de efect. ADN-ul brandului de modă este păstrat de echipa noastră de creaţie care acordă o atenţie deosebită culorilor şi detaliilor fiecărei piese dezvoltate“, spune Carlo Giordanetti, brand president pentru divizia de ceasuri şi bijuterii a Calvin Klein. Brandul se găseşte în portofoliul gigantului elveţian Swatch Group, care mai cuprinde nume precum Breguet, Harry Winston, Omega, Longines sau Tissot.

Divizia de modă, respectiv brandul american cu acelaşi nume, este deţinută de grupul PVH, care la rândul său controlează un portofoliu mai amplu. Deşi sunt operate separat, cele două divizii rămân amândouă fidele filosofiei iniţiale a brandului care se remarcă prin simplitate. Pentru că, less is more.

Cât de dificil este însă să creezi ceasuri şi bijuterii care să aducă laolaltă, într-o piesă unitară, elemente definitorii pentru două nume globale puternice, Calvin Klein şi Swatch Group? „Ca de obicei în business (şi în viaţă), oamenii şi relaţiile interumane sunt cheia. În cazul nostru, oamenii sunt cei care vin cu competenţele tehnice, cu garanţia calităţii şi cu cunoştinţele de piaţă, elemente-cheie pentru grupul Swatch, cel mai mare producător de ceasuri din lume.“ Acestor ingrediente le sunt adăugate viziunea creativă şi stilul unei echipe care înţelege importanţa lor. „Oamenii talentaţi de la Calvin Klein, un brand care va împlini 50 de ani în 2018, ne inspiră pentru că au reuşit să construiască un nume american care scrie istorie în moda mondială şi care a rămas fidel ADN-ului său“, adaugă Carlo Giordanetti.

Dar cine este Carlo Giordanetti? Un italian pasionat de artă şi muzică, un călător care se află pe drumuri, departe de oraşul său natal - Milano - de mai bine de 25 de ani. Aproape întreaga carieră şi-a construit-o în industria orologeră, lucrând pentru branduri precum Swatch sau Montblanc. Îi place să cunoască oameni noi, să gătească pentru prieteni, să se bucure de viaţă, îmbrăţişându-şi pasiunile şi emoţiile, după cum recunoaşte chiar el. Crede de asemenea că umorul, compasiunea şi bunăvoinţa sunt întotdeauna utile. Culoarea lui preferată este albastrul, oraşul de suflet este Veneţia, adoră îngheţata cu fulgi de ciocolată, iar sportul pe care-l practică întotdeauna cu plăcere este schiul.

„Cum arată o zi normală din viaţa mea? Sunt unul dintre norocoşii care nu pot spune că au prea multe astfel de zile. Unul dintre lucrurile care-mi plac cel mai mult la viaţa mea şi la jobul meu este faptul că mă pot implica în mai multe proiecte diferite, iar asta îmi ţine creierul activ în permanenţă.“ O zi ideală însă ar include o plimbare la apusul soarelui, ceva timp pentru citit şi pentru ascultat muzică, un nou proiect gata să înceapă, o întâlnire cu o minte creativă care să-l provoace şi un pahar de vin bun. Italian.

„Cred că cel mai important moment al carierei mele a fost acela când am fost invitat să mă întorc în cadrul grupului Swatch, unde deja lucrasem anterior.“ Era anul 2012 când devenea director de creaţie pentru Swatch. Anul trecut a acceptat o nouă provocare, aceea de a deveni preşedintele Calvin Klein ceasuri şi bijuterii, un brand prezent în 80 de ţări. În România brandul se află în portofoliul lanţului de magazine Cellini, unul dintre cei mai importanţi jucători de pe piaţa de ceasuri şi bijuterii.

Primul contact al lui Giordanetti cu grupul Swatch a avut loc în 1987, iar apoi a mai făcut o serie de opriri în industria orologeră şi nu numai, înainte de a se întoarce. A cochetat chiar şi cu antreprenoriatul.

„A fost o provocare interesantă (să mă întorc în grupul Swatch - n.red.) pentru că pot dezvolta noi proiecte şi pot totodată să mă conectez la lumea artei, dar din perspectiva businessului“.

Arta este o altă mare pasiune de-a sa. Executivul italian se ocupă de asemenea de dezvoltarea Swatch Art Peace Hotel din Shanghai, o instituţie a grupului elveţian Swatch care a creat astfel un concept dedicat artei şi artiştilor.

Când vine vorba de momente dificile, el afirmă că au fost, dar oricât de mult ar încerca să înveţe din ele, preferă totodată să le lase în trecut. Să treacă peste. „Sunt genul de om care îşi aminteşte cu plăcere de trecut, dar care preferă să tăiască în prezent.“

Carlo Giordanetti crede că a existat întotdeauna o moleculă creativă în ADN-ul său, pentru că de când îşi aminteşte l-au fascinat artele şi orice alte modalităţi prin care oamenii îşi exprimă creativitatea. „Este dificil de spus ce altceva aş fi putut face cu viaţa mea. Mă simt privilegiat şi norocos pentru că am reuşit să merg în direcţia în care am făcut-o. Cariera mi-a permis să cunosc oameni care au crezut în mine şi care au jucat un rol major în cariera mea.“ Recunoaşte totuşi că o întrebare l-a urmărit toată viaţa. Ar fi putut oare să fie chef sau manager de restaurant?

Lumea artelor este cea în care a crescut şi cea care l-a primit cu braţele deschise. Cum a început totul?

„Am avut norocul să mă nasc într-o familie care a înţeles şi apreciat arta, astfel că am crescut înconjurat de frumos.“ L-a ajutat şi faptul că s-a născut şi a crescut în Italia, după cum spune chiar el. „Noi, italienii, suntem în continuare copiii Renaşterii!“ Viaţa lui s-a dezvoltat în jurul spectacolelor de operă, al pieselor de teatru, al expoziţiilor de artă şi întâlnirilor cu artişti. „Virusul artei m-a cucerit de mic şi m-a ajutat să devin ceea ce sunt astăzi.“

A descoperit şi un alt „virus“, cel al ceasurilor, în anii ’80, datorită direcţiei în care a mers cariera sa. „De atunci mi-am descoperit această pasiune care continuă să se dezvolte. Consider că ceasul este un accesoriu perfect pentru a-ţi defini stilul. Puţine obiecte au capacitatea să dezvolte o relaţie atât de apropiată - fizică şi psihologică - cu proprietarul lor. Puţine sunt cele care pot transmite atât de multe despre purtător.“

Despre ceasurile Calvin Klein spune că există trei elemente-cheie în cea mai recentă colecţie a brandului. Minimal, linia cea mai cunoscută, care aniversează 20 de ani de la lansarea primelor creaţii, are în acest an două direcţii de dezvoltare: piese cu finisaje mate, mai urbane şi moderne, în tonuri de negru, gri asfalt şi cafeniu, şi ceasuri „îmbrăcate“ în nuanţe de negru lucios şi decorate cu monograma CK realizată din aur galben.

„Combinaţia de negru şi aur galben este folosită pentru partea mai rebelă, de «rock and roll», a colecţiei, şi vrem să o împrumutăm şi pentru unele linii de bijuterii. Noile generaţii redescoperă aurul galben şi îl folosesc pentru a-şi condimenta stilul.“

Linia Chic este eminamente feminină, cu tonuri clasice de gri şi beige, un design simplu şi curat şi brăţări practice, uşor de purtat. „Elementul-cheie al celei mai noi colecţii de censuri ale Calvin Klein este Boost“, un ceas curajos datorită modului în care designerii brandului s-au jucat cu materialele, culorile şi texturile.

„Suntem singurul brand de pe segmentul de ceasuri de designer (fashion watches) produs în Elveţia, iar acest lucru implică o atenţie deosebită la detalii şi o garanţie în ceea ce priveşte calitatea oţelului inoxidabil pe care-l utilizăm.“ Executivul italian afirmă că până acum brandul Calvin Klein nu a pariat pe pietre preţioase sau semipreţioase, mergând mai degrabă în direcţia suprafeţelor netede asortate cu detalii sofisticate cum ar fi sticla pictată, spre exemplu, sau o textură aparte. „Detalii care stau mărturie pentru un brand modern şi actual.“

An de an Calvin Klein are trei lansări importante pe segmentul de ceasuri şi alte trei pentru colecţia de bijuterii. „Echipa de creaţie, care îşi are sediul la Basel şi care este condusă de un artist italian, lucrează în permanenţă pentru a surprinde şi interpreta într-o manieră proprie trendurile din modă şi design.“ Aceste creiere creative au sezon de sezon întâlniri cu designerii diviziei de modă de la New York pentru a păstra aceeaşi direcţie de dezvoltare. „Totuşi, după o relaţie de circa 20 de ani (perioadă în care brandul Calvin Klein s-a aflat în portofoliul Swatch Group pe cele două segmente de piaţă, ceasuri şi bijuterii, n.red.), avem libertatea să fim proactivi şi să dezvoltăm identitatea creativă a celor două divizii.“

Când vorbeşte de ceasuri, Carlo Giordanetti recunoaşte că sunt un univers aparte, fie datorită frumuseţii complicaţiilor care le pun în mişcare, fie datorită designului care le pune în valoare. Sunt un mix unic de know-how şi artizanat.

„Munca mea este pasiunea mea cea mare pentru că reuneşte toate lucrurile pe care eu le iubesc. Şi-mi mai rămâne şi ceva timp (nu mult) pentru relaxare.“

Inspiraţie găseşte la fiecare colţ de stradă, mai ales că are un job care îi permite să călătorească în jurul lumii. „Mă inspir de oriunde pot şi apoi stochez totul acolo unde sper că are potenţial de dezvoltare, în inima şi în mintea mea.“

Recunoaşte că nu mai ştie câte ţări a vizitat, dar poate spune dintr-o suflare unde îşi doreşte să ajungă, ce paradisuri mai are de explorat. La vârful clasamentului se află Tibetul, Iranul şi Peru.

„Îmi place şi să mă întorc în anumite locuri care m-au cucerit cu o energie aparte şi cu care simt că am o anumită conexiune. Aş aminti insulele greceşti, sudul Italiei, New York-ul, Tokyo, Brazilia şi Andalusia.“

Dar lumea este largă şi frumoasă.

 

Carlo Giordanetti, brand president pentru divizia de ceasuri şi bijuterii a Calvin Klein

„Noi, italienii, suntem în continuare copiii Renaşterii!

Virusul artei m-a cucerit de mic şi m-a ajutat să devin ceea ce sunt astăzi.

Munca mea este pasiunea mea cea mare pentru că reuneşte toate lucrurile pe care eu le iubesc.“