După Afaceri

În copilărie îşi petrecea timpul liber în singurul atelier privat din oraşul său natal. De acolo a pornit pasiunea sa pentru bijuterii motorizate, pasiune care l-a însoţit tot restul vieţii

15 iun 2017 3999 afişări de Bogdan Alecu
Din aceeaşi categorie

Pasiunea pentru automobile o are încă din copilărie, când îşi petrecea timpul liber în singurul atelier privat din oraşul său natal, locul unde a putut cunoaşte în detaliu maşinile epocii precum Mazda 323, Renault 25, Fuego sau luxosul Safrane din acele timpuri. Desigur, nu a ocolit nici modelele Dacia, de la clasica 1300 la „sportiva“ Nova GTI.

 

„Eu am copilărit într-un oraş industrial, într-o perioadă foarte dificilă pentru ţară, chiar înainte de Revoluţie. Toată copilăria ne-o petreceam pe şantierele patriei, ca toţi ceilalţi, însă în cazul meu a existat o mare excepţie. În Buzău, la două case de mine, deţinut de familia cea mai apropiată alor mei, exista singurul centru privat de reparaţii şi înlocuiri de parbrize pentru maşini altele decât Dacia românului de rând“, îşi aminteşte Dan Boiangiu, CEO-ul companiei de leasing operaţional Arval, unul dintre cei mai mari jucători de pe piaţa de profil.

Cariera lui este strâns legată de industria şi piaţa auto locală, însă pasiunea lui pentru maşini îşi are originile în copilărie, în acel atelier privat.

Cariera sa a început să ia avânt în cadrul Grupului Renault, sau mai exact în cadrul Dacia, imediat după privatizare, unde a rămas până în toamna anului 2006, când a făcut trecerea către piaţa leasingului operaţional.

ÎnEl, alături de alţi executivi precum Bogdan Apahidean de la Leaseplan, au fost printre primii care au pus bazele unei pieţe complet noi în România.

Dar când vine vorba despre maşini, Dan Boiangiu se întoarce încă o dată în trecut, acolo unde a început totul.

„Atelierul funcţiona cu acceptul structurilor de partid şi de stat ale vremii, în strânsă colaborare cu fabrica de geamuri din Buzău, producător de parbrize, printre altele. În această curte, plină de maşini străine, majoritatea aparţinând diplomaţilor de la Bucureşti sau altor exponenţi ai societăţii socialiste multilateral dezvoltate, s-a născut marea mea pasiune pentru maşini. Vă imaginaţi că într-un oraş în care noi, chiar copii fiind, cunoşteam proprietarul aproape fiecărei Dacii, după numărul de înmatriculare sau chiar după culoare, prezenţa unei maşini „adevărate“ de tip Renault 25, Mazda 323 sau excentricul Renault Fuego erau adevărate sărbători!“, povesteşte Dan Boiangiu.

La acea vreme, pentru el un astfel de bolid reprezenta ceva excepţional, în condiţiile în care putea descoperi toate „bijuteriile“ de la interior  în detaliu. Astăzi, în era internetului, această pasiune capătă alte valenţe. Când informaţia se află la doar un click distanţă, şi curiozitatea îşi pierde din elan. „Îmi amintesc că am petrecut mai mult de o oră „plimbându-mă“ sus-jos cu scaunul electric al unui Safrane, primul pe care îl întâlneam, până când a cedat bateria. De asemenea îmi amintesc cum şeful atelierului, un om remarcabil pe care l-am iubit că pe propriul bunic, încerca să îmi explice fiecare detaliu al procesului tehnologic al turnării şi montării unui parbriz, în speranţa că măcar eu îi voi duce mai departe pasiunea şi afacerea. Evident, vremurile i-au dejucat planul, dar pasiunea s-a transmis“.

Precum şi altora din generaţia sa, care au copilărit în anii ’80 şi al căror prim automobil condus a fost o Dacia 1300.

„Îmi amintesc că prima dată am condus-o în poligonul din Buzău, încercând să îmi imaginez toate probele testului de permis.“

Primul autoturism pe care l-a deţinut a fost o Dacia Nova GTI. „A fost cu siguranţă maşina pe care am iubit-o cel mai mult, de vreme ce împreună cu ea am descoperit aproape toată ţara la volan.“

Care îi este acum cel mai drag automobil îi este greu să spună, însă este unul singur care i-a marcat cariera. „În primul rând îmi este drag Logan-ul, este o relaţie afectivă subînţeleasă din moment ce am cunoscut-o în detaliu cu aproape 3 ani înainte de lansare. Fiind poate cel mai aşteptat model din istoria autovehiculului, am simţit o mândrie nespusă să fac parte din echipa care îi pregătea viitorul succes. Am ştiut întotdeauna - nu doar am sperat -, am avut o convingere supranaturală, subconştientă, că acest produs va revoluţiona lumea autovehiculelor, aşa că mi-a fost drag din primul moment, şi încă îmi mai este.“

În ceea ce priveşte automobilul ideal, respectiv cel pe care şi l-ar dori, povestea se schimbă şi evoluează. „La fiecare vârstă apreciem alte calităţi ale unui autovehicul. La vârsta de 20 de ani prima calitate a unei maşini era puterea motorului, apoi veneau aspectul ei foarte dinamic, stilul sportiv şi o culoare cât mai vie.“ Pe măsură ce viaţa ne împinge către mai multă responsabilitate, ne căutăm o maşină care să acomodeze noile nevoi. Pentru mers la serviciu şi ieşiri de week-end, a căutat întotdeauna la o maşină un consum rezonabil, să fie uşor de parcat şi un sistem audio cu o fidelitate mai mare.

„Când au apărut copiii, am început să apreciez spaţiul interior în toate formele, de la portbagaj la spaţii de depozitare ingenioase, alături de siguranţa activă şi pasivă de 5 stele. Astăzi, cel mai mult apreciez la o maşină confortul, sub toate formele sale: calitatea materialelor, confortul scaunelor - extrem de important după 40 de ani, ţinuta de drum, nivelul acustic“, explică Dan Boiangiu.

El spune că de fiecare dată însă apreciază maşinile concepute responsabil, care înglobează tehnologii şi inovaţii care permit reducerea impactului folosinţei respectivei maşini faţă de mediu.

În plus, prin natura jobului are privilegiul de a lucra în relaţie cu absolut toţi constructorii auto şi asta îi conferă sistematic posibilitatea de a fi la curent cu toate noutăţile.

„Pentru un pasionat ca mine, este ca şi cum m-aş afla în paradis. Îmi iubesc job-ul, iar acesta este unul dintre miile de motive“, conchide directorul de la Arval.