Gastronomie

Solicitare inedită pentru un imperiu al ciocolatei: Un client a luat un voucher de 1 mil. $ care-i permitea destinatarului degustări nelimitate timp de un an

08 feb 2017 1063 afişări de Roxana Petrescu
Din aceeaşi categorie

Un norocos din New York, nu ştim cine, a primit în dar un card. Nu este vorba despre orice card, ci despre un „voucher“ în valoare de un milion de dolari care-i permitea fericitului destinatar degustări nelimitate de ciocolată timp de un an. Dar nu orice ciocolată, ci praline şi alte invenţii delicioase create de manufactura franceză Michel Cluizel. Vestea bună? Din 2015, deliciile Michel Cluizel sunt disponibile şi în Bucureşti prin intermediul unui parteneriat semnat între manufactură şi Le Manoir, afacerea de delicatese deţinută de familia Preotu.

„M-am născut înconjurat de ciocolată sau, ca să mă exprim mai bine, într-o familie care gravita în jurul ciocolatei în contextul în care copilăria mea s-a desfăşurat într-un apar­tament situat dea­supra unui atelier de ciocolată“, spune Marc Cluizel, moştenitorul unuia dintre cele mai dulci imperii din lume.

Devenit azi o referinţă în industria ciocolateriei, brandul Michel Cluizel este de fapt povestea a trei generaţii de oameni pasionaţi de acest domeniu.

Marc Cluizel, bunicul, provenea dintr-o familie de brutari din Lyon, dar în 1920 face cunoştinţă cu ciocolata, întâlnirea dintre cei doi putând fi asemănată cu un fel de dragoste de la prima... degustare.

Abia în 1948, Marc Cluizel, alături de soţia sa, Marcelle, încep să facă praline care în trei ani de zile aveau să ajungă pe rafturile tuturor magazinelor de lux din Paris.

La 16 ani, fiul lor, Michel Cluizel, face cunoştinţă cu ciocolata şi, ca un făcut, şi în acest caz s-a dovedit a fi tot dragoste la prima... degustare.

Michel este însă cel care a dus afacerea părinţilor săi de la statutul de atelier la cel de jucător internaţional.

De la mijlocul anilor ’80, intră în scenă Marc Cluizel, fiul lui Michel.

„Eu m-am alăturat companiei în 1987 ca manager de producţie şi mai apoi ca director tehnic. În 1992 am lansat un plan de investiţii care se întinde pe o perioadă de 8 ani de zile şi care are legătură cu noul nostru meşteşug legat de transformarea boabelor de cacao în ciocolată. În 1990 am început să deschidem compania către pieţele externe şi din 2010 am înmceput să lucrăm la consolidarea brandului Michel Cluizel“, spune Marc Cluizel.

În acest moment, manufactura Michel Cluizel este o afacere complet independentă pe tot procesul de realizare a produselor. Mai mult, de câţiva ani, aromele artificiale şi soia au fost excluse din reţete. Marc Cluizel spune că una dintre cele mai îndrăzneţe creaţii ale casei este Noir Infini, un concentrat de ciocolată de fapt, care are un conţinut de zahăr de numai 1%, restul fiind ciocolată neagră.

De altfel, ciocolata sa preferată este tot ciocolata neagră făcută cu boabe aduse de pe plantaţia Maralumi din Papua Noua Guinee.

„Acest tip de ciocolată dezvăluie note uimitoare de coacăze. Ador combinaţia de ciocolată cu fructe roşii“, mărturiseşte Marc Cluizel.

Fiind la cârma unui business cu expunere internaţională, Marc Cluizel este foarte familiarizat cu gusturile clienţilor săi, din 2015 pe lista de cumpărători ai brandului francez fiind şi românii.

„Francezii, de exemplu, preferă ciocolată neagră şi pralinele de mici dimensiuni. Americanii sunt mai înclinaţi spre ciocolata cu lapte. În plus le plac arome precum coacăze, sirop de arţar sau unt de arahide. În România, gusturile se îndreaptă tot spre ciocolata neagră, dar şi spre ingredientele de calitate, acesta fiind unul dintre motivele pentru care în 2015 am decis să semnăm un parteneriat cu Le Manoir pentru a deschide Petit Manufacture Michel Cluizel în Bucureşti. Astfel, am pus oraşul pe harta noastră alături de locuri precum Paris sau New York“, mai spune Marc Cluizel.  Acum nu mai rămâne decât să apară şi în Capitală un norocos, precum cel din New York, care să primească un cec în ciocolată de un milion de dolari.