Gastronomie

Planurile 5 to Go pentru viitorul apropiat: Zece cafenele în Franţa în următorul an, pătrunderea pe piaţa din Marea Britanie şi dezvoltarea în noi segmente în România

07 iul 2021 416 afişări
Din aceeaşi categorie

Articol cu conţinut publicitar.

Există puţine domenii unde România să exceleze la nivel regional şi mai ales european. Există totodată puţine branduri româneşti care să fi trecut graniţele ţării. Ei bine, 5 to go a reuşit să le facă pe amândouă, să pună România pe piaţa cafenelelor de pe Bătrânul Continent şi să depăşească graniţele ţări. Şi totul în doar şase ani. Iar planurile nu se opresc aici!

Prima unitate internaţională 5 to go şi-a deschis porţile pe 3 iunie, în Franţa, la Paris, una dintre cele mai sofisticate şi concurenţiale pieţe de profil din Europa şi chiar din lume. Cafeneaua a fost inaugurată în cadrul unui parteneriat cu Donuterie, afacerea dulce ce deţine în acest moment 17 unităţi la nivel naţional şi alte şapte în Europa, în Franţa, Belgia şi Marea Britanie.

Pentru 5 to go planurile nu se opresc aici, urmând în viitorul apropiat alte patru deschideri în Le Havre, Le Mans, Bourges şi o nouă unitate la Paris, iar în a doua jumătate a anului reţeaua începe expansiunea printr-o masterfranciză, urmând să acopere oraşele medii şi mici din Franţa. Obiectivul este de zece unităţi în primul an. În plus, în iulie, o nouă ţară va simţi aroma de cafea 5 to go, Marea Britanie! Mai exact, la Londra se va deschide alături de Donuterie un 5 to go Coffee Corner. Şi aici, planul de extindere vizează dezvoltarea printr-o masterfranciză, alături de un partener local.

Pe pieţele externe reţeaua se dezvoltă sub denumirea de 5 to go Coffee Corner, conceptul fiind creionat tot pe ideea de simplitate, oferind produse la preţ fix, abordat progresiv de la 1 euro, la 5 euro.

De altfel, şi pe piaţa din România reţeaua a pornit la drum cu aceeaşi idee, aceea de preţ fix şi dezvoltare accelerată în franciză. Cafeaua a costat iniţial cinci lei, iar apoi, odată cu dezvoltarea portofoliului de produse, s-a mizat tot pe preţuri fixe, dar ca multiplu de cinci.

5 to go a luat naştere în 2015, cu o unitate în inima Bucureştiului, în Piaţa Lahovari. În prezent, reţeaua a depăşit pragul de 250 de unităţi fiind cea mai accesată franciză de profil din România.

Dar rezultatele nu se măsoară doar la nivel naţional, brandul românesc devenind cel mai extins lanţ de cafenele din Europa de Est. Mai mult, a ajuns pe locul 12 în topul celor mai importanţi jucători din industria cafelei în Europa, conform datelor de la final de 2020. După ce în 2019 se mândrea cu poziţia 23 în acest top, deciziile de business şi parteneriatul cu fondul de investiţii Mozaik Investments, încheiat la final de 2019, au influenţat pozitiv evoluţia 5 to go, aducând o creştere de 11 poziţii în topul anual dezvoltat de Food Service, Europe & Middle East.

Creşterea procentuală - cu 60% - a numărului de unităţi faţă de anul precedent este a doua cea mai rapidă din Europa, în timp ce, ca dezvoltare a numărului de cafenele - 90 de locaţii nou-deschise în 2020 - 5 to go se situează pe ultima treaptă a podiumului în Europa.

Dincolo de planurile ambiţioase de viitor, 5 to go a reuşit să facă în aşa fel încât şi trecutul să sune bine. Mai exact, în 2020, un an marcat de pandemia de COVID-19 care a lovit din plin piaţa HoReCa din România şi de pretutindeni, compania s-a extins accelerat. În aceeaşi perioadă alţi jucători puneau pe hold planurile de dezvoltare sau chiar trăgeau obloanele definitiv.

„Suntem o companie agilă, iar deciziile curajoase de business luate în ultimul an au fost răsplătite prin aceste rezultate. Credem însă că dezvoltarea de-abia acum începe“, a declarat Radu Savopol, cofondator 5 to go alături de Lucian Bădilă.

El adaugă că există potenţial mare pentru acest segment, iar planurile companiei sunt ambiţioase: 1.000 de cafenele deschise în cinci ani şi acces pe noi pieţe internaţionale.

O direcţie importantă de dezvoltare pe care grupul o vizează este şi cea a unei divizii de retail, ca urmare a feedback-ului constant transmis de comunitatea 5 to go.

Totodată, în perioada următoare, pe lângă deschiderea de noi unităţi, grupul lucrează la dezvoltarea conceptului de 5 to go Green, o cafenea cu un sortiment variat de produse bio, vegane şi raw, precum şi la primele parteneriate internaţionale pentru lansarea pe pieţele din UK şi Franţa.

Gama de produse a fost şi anul trecut unul dintre principalii vectori prin care grupul a reuşit să menţină constant interesul publicului pentru cafea. Produsele-vedetă ale 5 to go în 2020, cele aflate în topul vânzărilor, au fost Mr. Big, frappe big, cafeaua IBRIK şi salamul de biscuiţi.

Ţinând cont de trendul consumului în cantitate mai mare a unui produs, pe final de 2020, compania a lansat paharul Retro, de 650 ml, cu triplu shot de cafea. Tot atunci a fost inaugurată o ediţie specială pe tema horoscop, în colaborare cu Neti Sandu.

Campania de lansare a purtat denumirea de RETROGRAND, pentru a sublinia caracteristicile importante ale acestei colecţii: stilul retro, regăsit în detaliile grafice, asocierea cu horoscopul, fiecare zodie fiind reprezentată pe pahare prin design şi mesaje personalizate, precum şi sublinierea faptului că este paharul cu cel mai mare gramaj din portofoliu.

De fapt, a fost vorba de o colecţie de 12 pahare, câte unul pentru fiecare semn zodiacal, toate de aceeaşi dimensiune. Grafica a fost realizată de o tânără artistă, Ana Mălăianu. Ea a transpus viziunea şi conceptul

într-un design cool, fresh şi colorat, rezultatul fiind o colecţie de pahare în spiritul reprezentativ 5 to go, vibrant şi surprinzător. Acest produs a contribuit la susţinerea vânzărilor din ultimele două luni ale anului trecut, fiind consumate peste 20.000 de pahare Retro.

Şi în 2021 inovaţia este în prim-plan la 5 to go în materie de produse, concepte şi campanii.

Printre noutăţile în lucru se numără şi conceptul 5 to go Green, cu cafenele unde se vor găsi doar produse bio, vegane şi raw vegane.

Pentru brandul românesc grija pentru mediu nu e ceva nou. Anul trecut 5 to go a renunţat la paiele de plastic, un prim pas către un business 100% sustenabil, un obiectiv setat pentru 2025. Paiele de plastic au fost înlocuite cu paie comestibile, în cazul băuturilor reci, şi cu paie biodegradabile şi compostabile, pentru cele calde.

Spre comparaţie, în 2019, în întreaga reţea 5 to go s-au consumat peste un milion de paie din plastic. Decizia de a le înlocui aduce astfel o contribuţie semnificativă la mediul înconjurător şi la construirea unui viitor mai verde.

„Clienţii 5 to go sunt tineri, dinamici, preocupaţi de lumea în care trăiesc şi de mediul înconjurător. Inspiraţi de ei şi motivaţi de viziunea noastră de business, am reuşit să venim cu această inovaţie“, spunea la momentul lansării Lucian Bădilă, co-fondator 5 to go.

În următorii ani compania vrea să utilizeze exclusiv materiale din surse sustenabile şi regenerabile.

Tot la capitolul sustenabilitate, deşi altfel, compania a decis să promoveze în localurile proprii brandurile româneşti, încurajând astfel consumul de bunuri autohtone. Dar nu orice fel de produse, ci unele care să se potrivească la fix cu filosofia brandului şi cu gustul şi aroma cafelei 5 to go.

Cafeaua folosită este una cu o aromă intensă, corpolentă, cremoasă, ce se constituie într-un amestec unic, creat special pentru lanţul de cafenele 5 to go.

Şi, pentru că cifra 5 reprezintă laitmotivul brandului, echipa 5 to go oferă clienţilor cinci motive pentru a reveni în una dintre cafenelele din grup: gustul, profesionalismul, rapiditatea, diversitatea şi stilul de viaţă.

Sub sloganul „Smile, there’s coffee!“, lanţul de cafenele oferă consumatorilor un spaţiu cald şi prietenos, unde cafeaua este actorul principal.