Gadget

“Deja am primit 50 de comenzi pentru Vector Watch, dar ne aşteptăm la 100.000 de unităţi în primul an.” Cum arată ceasul românesc care vrea un loc lângă gigantul Apple. Galerie FOTO

21 mar 2015 9335 afişări de Roxana Petrescu
Din aceeaşi categorie

La o zi după lansarea de joi de la Basel a ceasului inteligent Vector Watch, reprezentanţii companiei spuneau că deja au primit 50 de comenzi pentru această piesă, aşteptările fiind ca numărul clienţilor să ajungă la circa 100.000 în primul an. Vector Watch este un ceas inteligent care-i are în spate pe antreprenorii români Radu Georgescu, fondatorul Gecad, şi Andrei Pitiş.

“Acum ceasul se poate comanda online. Deja am primit 50 de comenzi, sperăm ca săptămâna viitoare să ajungem la 1.000 iar în primul an să avem 100.000 de unităţi vândute”, a declarat Joe Santana, CEO al Vector Watch, fost CEO şi preşedinte al producătorului de ceasuri Timex.



Vector Watch a fost finalizat în trei luni de zile, este produs în China, toată cercetarea pentru acest proiect fiind demarată în urmă cu un an de zile. Pe lângă funcţii precum cronograful (ceasul poate arată simultan ora exactă şi poate funcţiona şi ca un cronometru – n.red.), accesul în timp real la fluxurile de ştiri selectate, posibilitatea de a citi mesaje, urmărirea şi organizarea activităţilor zilinice, ceasul este şi rezistent la apă cu o adâncime de 50 de metri. De asemenea, ceasul permite afişarea mai multor fusuri orare şi se actualizează automat odată cu telefonul la ora exactă din destinaţia în care se află purtătorul.


Ceasul, care vine în două forme, dreptunghiulară şi rotundă, are un preţ de 199 dolari, respectiv 349 de dolari, principalul său atuu fiind o baterie care-i permite să funcţioneze 30 de zile. Modelul a fost lansat joi la Basel, în Elveţia, în perioada celui mai mare târg destinat ceasurilor şi bijuteriilor din lume, la scurt timp după ce Apple a lansat propriul său ceas inteligent.


Santana a mai spus ca în primul an ceasul va fi disponibil pentru pieţele din SUA, Marea Britanie, India, Hong Kong, România şi Australia urmând ca de la anul ceasul să fie introdus şi pe piaţa din China.


“Este o piaţă cu totul şi cu totul nouă (cea a ceasurilor inteligente – n.red.). Unii oameni care acum nu poartă ceasuri se vor îndrepta spre acest tip de ceas. Cei care nu cred ca acest val este cât se poate de serios, se păcălesc în contextul în care cea mai mare companie din lume (Apple – n.red.) îşi pariază bugetul pe asta”, a mai spus Santana.