Ceasuri & Bijuterii

Din vorbă în vorbă cu Jean-Bernard Forot, director Piaget Marketing Jewellery

27 nov 2014 213 afişări de Roxana Petrescu
Din aceeaşi categorie

„Întotdeauna să faci mai bine decât este necesar“, spune Jean-Bernard Forot, director Piaget Marketing Jewellery prezentând în După Afaceri Premium motto-ul după care s-a ghidat casa în lunga sa istorie. Anul acesta, Piaget împlineşte 140 de ani şi pentru a marca această aniversare manufactura elveţiană a decis să lanseze o colecţie de bijuterii mai îndrăzneaţă ca niciodată. Inspiraţia? „Anii 1960-1970 au reprezentat una dintre cele mai inovatoare perioade şi acelaşi lucru se aplică şi pentru 2014“, spun reprezentanţii Piaget.

În istoria secolului 20, perioada anilor 1960-1970 va rămâne ca una în care libertatea de exprimare sparge bariere imposibil de imaginat cu ani înainte. Elizabeth Taylor devine regina apariţiilor extravagante, Brigitte Bardot transformă necunoscutul Saint Tropez în capitala chicului boem, Prinţesa Margaret, sora Reginei Angliei, începe să poarte culori puternice la premierele pe care le onorează cu prezenţa, Andy Warhol pune bazele pop art-ului american, iar Jacqueline Kennedy, devenită apoi Onassis, se transformă într-o legendă, statut pe care-l conservă până la trecerea ei în nefiinţă.

Multe dintre vedetele de mai sus au interacţionat cu casa Piaget, trasformând-o din temelii în ciuda tradiţiei de peste un secol pe care o dobândise deja în anii 1960. Acum, aceşti ani devin inspiraţie pentru o colecţie de bijuterii pe care chiar casa elveţiană o numeşte Extremely Piaget.

„Anii 1960 şi 1970 care au inspirat această colecţie au fost marcaţi de o explozie de culori şi de forme noi. Piaget a fost primul care a implementat această tendinţă în colecţi­ile sale de ceasuri şi bijuterii“, spun reprezentanţii Piaget.

Dar nu doar aceşti ani servesc ca inspiraţie pentru bijuterii de la Piaget. Coloana vertebrală a creativităţii casei elveţiene stă într-un exerciţiu foarte simplu.

„Inspiraţia vine de peste tot. În felul acesta poţi să mixezi idei, imagini, trăiri care la final se contopesc în ceva nou“, explică Jean-Bernard Forot.

Ce rol are inovaţia în transpunerea acestei inspiraţii creative?

„Dacă know-how-ul şi expertiza sunt noţiuni elementare în realizarea bijuteriilor, inovaţia pe baza tehnologiei îşi spune cuvântul mai ales în faza de dezvoltare de produs. Bijuteriile nu sunt o cursă de procese tehnice.  În fiecare colecţie avem câteva piese care cer multă expertiză şi ore lungi de producţie şi dezvoltare. Trebuie să te joci cu confortul, gravitaţia, să ai grijă de pietrele preţioase, să fii atent să nu răneşti pietrele mai moi şi aşa mai departe“, explică Jean-Bernard Forot.

În procesul de realizare a unei bijuterii sunt implicaţi designeri, experţi în pietre preţioase, dar şi bijutieri tradiţionali, a adăugat el.

Casele cu o astfel de tradiţie, cum este cazul Piaget, îşi trag sevele şi dintr-o bună orientare spre viitor, dincolo de păstrarea cu sfinţenie a unor practici tradiţionale. Jean-Bernard Forot spune astfel că printarea 3 D va crea o adevărată revoluţie la nivelul businessului Piaget, dar că brandul elveţian nu va fi singurul atins de această schimbare de proporţii.

În final toată această paletă de tehnici serveşte însă unui singur scop.

„Piaget este un brand internaţional cu o identitate puternică, un simţ al familiei pronunţat, cu respect pentru munca de creaţie, dar şi pentru cea manuală. Întotdeauna să faci mai bine decât este necesar. Acesta este motto-ul nostru“, conchide Forot.