Ceasuri & Bijuterii

Cum recunoşti o bijuterie Leo Pizzo? Dincolo de mixul clasic-contemporan, dincolo de dansul dintre artizanat şi tehnologie, fiecare piesă reuşeşte să transmită ceva. O emoţie

17 sep 2018 401 afişări de Cristina Roşca
Din aceeaşi categorie

Brandul de bijuterii Leo Pizzo a apărut pe piaţă acum aproape jumătate de secol, iar la „construcţia“ şi dezvoltarea lui a contribuit fiecare dintre cei cinci membri ai familiei cu acelaşi nume. Poate şi de-asta fiecare colecţie păstrează ceva din ADN-ul brandului fondat de Leonzio Pizzo.

Cum recunoşti o bijuterie Leo Pizzo? Dincolo de mixul clasic-contemporan, dincolo de dansul dintre artizanat şi tehnologie, fiecare piesă reuşeşte să transmită ceva. O emoţie. Atenţia la detalii, eleganţa atemporală şi îmbrăţişarea armonioasă între metalele preţioase nemuritoare şi reci şi pietrele vii şi strălucitoare sunt ingredientele cheie ale fiecărei bijuterii ce poartă brandul italian Leo Pizzo.

„Era anul 1971 când eu decideam că vreau să îmi deschid propria mea afacere - un atelier de bijuterii. Câţiva ani mai târziu o cunoşteam pe soţia mea Sara Di Giorgio, un foarte iscusit specialist în domeniul pietrelor preţioase“, povesteşte fondatorul Leo Pizzo.

Astfel a luat naştere o uniune specială, atât în zona de business, cât şi în sfera personală. Cei trei copii ai cuplului - Tancredi, Rocco şi Teresa - sunt următoarea generaţie a acestui business de familie, sunt cei care vor duce mai departe munca părinţilor lor. „Astăzi, Leo Pizzo este un brand italian de bijuterii de lux, respectat, recunoscut şi distribuit în întreaga lume. Bijuteriile noastre sunt prezente atât în magazinele noastre monobrand, cât şi în buticurile de top din întreaga lume.“

Piesele ce poartă brandul

italienesc sunt vândute în toată lumea, printre care şi în România, în reţeaua magazinelor Cellini. Cellini Group, o companie fondată în 1999, deţine o reţea de magazine multibrand şi monobrand pe piaţa locală. Numele grupului a fost inspirat de cel al renumitului bijutier renascentist Benvenutto Cellini (1500 - 1571).

„Am ales această piaţă (România - n. red.) pentru că am găsit un parter cu experienţă cum este Cellini care este ghidat de aceleaşi valori ca şi noi. Aşa a luat naştere această colaborare menită să treacă testul timpului.“

Bijuteriile brandului îşi poartă cu mândrie moştenirea italiană, iar Leonzio Pizzo recunoaşte că această ţară, considerată de mulţi ca fiind cea mai frumoasă din lume, îi serveşte în permanenţă drept sursă de inspiraţie.

„Pentru că am norocul să locuiesc într-o ţară atât de minunată cum este Italia, sunt mereu surprins în mod plăcut şi reuşesc astfel să mă inspir din lumea din jurul meu. Sper totodată că reuşesc să transmit mai departe acest lucru.“

Tot procesul de producţie al Leo Pizzo, de la design şi procesul de creaţie, la marketing, totul se realizează in-house, la sediul din Valeza Po, cel mai prestigios „cartier“ al artizanilor aurari, o localitate amplasată strategic între Milano, Torino şi Genova.

„Eu însumi creionez bijuteriile ce poartă marca Leo Pizzo şi tot eu supraveghez fiecare pas al procesului de producţie alături de membrii familiei mele.“

În tot acest proces, familia Pizzo colaborează şi cu artizani din zonă. Această simbioză între artizanat, tradiţie şi tehnologie creează în mod constant sinergii care conduc către rezultate remarcabile, crede fondatorul brandului de bijuterii. „Mai ales că noi lucrăm acolo unde veţi găsi şi cele mai creative minţi şi cele mai îndemânatice mâini. Dacă am fi decis să externalizăm producţia, atunci totul ar fi fost pierdut definitiv.“

Cât de important este faptul că Leo Pizzo a fost şi a rămas o afacere de familie? Ei bine, o companie deţinută de o familie este condusă de valori ce permit un echilibru fin între un mod de lucru bazat pe alegeri instinctive şi un altul care are la bază alegeri programate şi atent studiate, crede antreprenorul. „Dacă ar fi să descriu Leo Pizzo, aş spune că este un business caracterizat de modelul 100% italian de a face lucrurile bine.“ Un business în care fiecare artizan căută frumuseţea şi uneori acest lucru este mai important decât logica dictată de manualele de marketing.

„Este important pentru noi să garantăm excelenţa produselor în faţa clienţilor noştri, atât în momentul achiziţiei, cât şi după. Din punctul nostru de vedere, faptul că ne-am pus numele pe acest business reprezintă garanţia că vrem să facem totul cât mai bine.“

Când era tânăr, Leonzio Pizzo s-a mutat la Velenza, cartierul central al lumii pentru artizanii aurari. Spune că şi-a dat seama imediat de oportunitatea care i se aşterne în faţă.

„Puteam să-mi pun în aplicare ideile dacă reuşeam să găsesc o nişă unde artizanatul se împle­teşte cu spiritul antreprenorial. Şi aşa am ajuns unde sunt astăzi.“ A început să lucreze ca ucenic al unui maestru bijutier care i-a predat secretele acestei meserii, mai exact i-a dezvăluit secretele metalelor şi ale pietrelor preţioase.

„Eu personal sunt o persoană care caută frumuseţea oriunde şi oricând, în orice formă de viaţă. Eu trăiesc frumos, gust frumuseţea şi totodată sunt conştient de cât de rar este să o găseşti.“ Apreciază arta în toate formele ei, mai ales că, spune el, provine dintr-o lume idilică unde a fost învăţat că există un timing, un moment când lucrurile trebuie să se petreacă. A fost

totodată învăţat să respecte natura, de unde îşi extrage seva, mai exact inspiraţia pentru munca sa creativă. Recunoaşte că îi este dificil să vorbească despre sine şi preferă să lase munca sa să vorbească pentru el.

„De-a lungul anilor munca mea a fost apreciată de oficiali de la cel mai înalt nivel, cum este cazul Preşedintelui Republicii Italiene. Dar totuşi, ce-mi oferă energie zi de zi să merg mai departe este să văd entuziasmul din ochii celor ce poartă bijuteriile noastre. În momentul acela tot efortul depus păleşte.“

De fiecare dată când creează, încearcă (şi reuşeşte) ca din mâinile sale să iasă ceva nou, ceva aparte, fie că readuce în prim-plan o tradiţie peste care s-a aşternut timpul, fie că reuşeşte să imprime un aer contemporan unor piese cu design clasic.

„În cazul fiecăreia dintre colecţiile mele am încercat să împletesc elementele clasice cu cele moderne.“

Cea mai nouă colecţie a casei - ce poartă numele Merletti - este realizată printr-o tehnică tradiţională - wire processing - ce permite ca bijuteria să fie uşoară, elegantă, graţioasă. Este o tehnică ce permite pieselor să aibă un joc de lumini şi umbre similar celui din sculptură, arhitectură sau chiar din domeniul broderiilor fine. Dia­mantele roz sau albastre, alături de safire strălucitoare dansează armonios cu aurul de 18 carate.

„Suntem extrem de atenţi atunci când ne alegem furnizorii şi materia primă totodată, astfel ca la final să respectăm standardele de etică pe care le cere piaţa.“

După o carieră de aproape jumătate de secol, care sunt cele mai speciale piese create până acum?

„Piesele noastre iconice şi totodată uşor de recunoscut sunt cele din colecţiile Flori şi Inimi, caracterizate printr-un efect de degrade - gradient, prin volume convexe şi printr-un atent studiu al proporţi-ilor.“ Bijuteriile din colecţia Merletti sunt la fel de speciale, deşi ele se remarcă datorită delicateţei lor.

Într-o lume în care trendurile sunt mai trecătoare ca oricând, în care tinerele generaţii se plictisesc uşor, iar timpul înseamnă bani, cât de important este pentru un brand de bijuterii să aibă continuitate. Cât de important este ca piesele să fie uşor de recunoscut? Dar să vină mereu cu ceva nou?

„Bijuteriile noastre evoluează, nu suntem un brand care să mizeze pe transformare, ci pe evoluţie. Colecţiile noastre se schimbă în timp, deşi continuă să transmită aceeaşi emoţie ca la început. Iar asta le face uşor de recunoscut.“

În viziunea lui Leonzio Pizzo bijuteriile trebuie să fie tradiţionale şi totuşi contemporane. Nu trebuie să urmeze trendurile, ci să le creeze.