Ceasuri & Bijuterii

Bijuterii de laborator sau cum sustenabilitatea îşi face loc în industrie

28 iun 2018 229 afişări de Cristina Roşca
Din aceeaşi categorie
Una dintre principalele direcţii de dezvoltare în arealul creativ de la nivel global are în vedere sustenabilitatea şi latura responsabilă a producţiei. Este o preocupare manifestată atât în zona luxury, cât şi în retailul ce vizează publicul de masă, crede Andreea Mogoşanu, designerul şi fondatoarea brandului de bijuterii MOOGU.

„Deja putem vorbi despre materiale reciclate folosite în creaţia de bijuterii, şi mai mult decât atât, vedem noi materialităţi obţinute prin asocierea mai multor componente. Ceea ce reprezintă cu adevărat o noutate şi un aspect care cu siguranţă vor schimba industria, este producerea în laborator a materialelor pe care cu toţii le utilizăm şi pe care le cunoaştem foarte bine.“ Astfel, într-un viitor apropiat este posibil să vorbim despre piele creată artificial sau, de ce nu, despre pietre preţioase unice. Primele încercări deja sunt consemnate şi promit destul de mult, spune designerul.

„Totuşi, bijuteria în forma sa tradiţională va rămâne multă vreme de acum încolo. Indiferent cât de avansată ar fi tehnologia, oamenii vor căuta întotdeauna piese cu valoare intrinsecă şi cu o încărcătură emoţională aparte. Altfel spus, piese care emană căldura umană, ieşite din mâinile unor artişti.“

Tehnologia, atât de prezentă în toate aspectele vieţii de zi cu zi, este prezentă şi aici, ceasurile, chiar şi cele realizate de brandurile de lux cu tradiţie, alătură mecanismelor clasice, din ce în ce mai multe funcţii moderne, menite să simplifice viaţa consumatorului. „Fără însă a face rabat de la design şi fără a deturna sensul unui accesoriu eminamente de înaltă clasă. Adevăratul lux este acela de a nu te alinia tendinţelor, cu toate că unele dintre acestea îşi dovedesc din plin utilitatea.“ Şi pentru că a venit vorba despre viitor, Andreea Mogoşanu afirmă că dintre tinerii designeri români ar trebui urmărită evoluţia Ancuţei Sarca, absolventă a UAD Cluj-Napoca şi nominalizată de Vogue printre cei mai cool designeri din Europa de Est. „Iar la nivel internaţional, Stefan Siegel, fondatorul Not Just a Label - o comunitate globală de tinere talente în design, va avea foarte multe lucruri interesante şi diferite de spus despre tot ce înseamnă creativitate.“ Nu degeaba a fost supranumit „oaia neagră“ a modei.