Auto

Volkswagen Golf este automobilul emblematic pentru Europa, cea mai bine vândută maşină pe Bătrânul Continent. Ajuns la cea de-a opta generaţie, Golf 8 reprezintă un adevărat salt cuantic pentru o maşină care de la model la model venea cu modificări mai puţin revoluţionare în raport cu concurenţa

03 mar 2020 2218 afişări de Bogdan Alecu
Din aceeaşi categorie

Volkswagen Golf este automobilul emblematic pentru Europa. Deja de foarte mulţi ani deţine titlul de cea mai bine vândută maşină pe Bătrânul Continent. Mai mult, acelaşi „bolid“ a ajuns la cea de-a opta generaţie cu numele original. Din anii ’70 şi până în prezent, Ford, Renault, Peugeot sau Opel şi-au mai schimbat numele modelelor compacte. Nu şi Volkswagen. Nu a fost nevoie. Nu pentru cele 35 de milioane de modele realizate din 1974 şi până în prezent.

Şi totuşi, vremurile s-au schimbat, mai ales la Volkswagen. În premieră, marca germană va veni în segmentul compact cu două modele - Golf 8, cu versiuni pe benzină, diesel şi hibridă, alături de ID.3, revoluţionarul model electric care are în plan cucerirea segmentului la nivel mondial. Mai mult, Golf 7 va mai rămâne în producţie cel puţin jumătate de an, cele două versiuni urmând a fi realizate în paralel. Totodată, este important de menţionat că acum întreaga producţie de Golf este concentrată la Wolfsburg, în Germania.

Poate trecerea de la modelele Golf 3 la 4, sau de la 2 la 3 au fost mai spectaculoase la vremea lor, însă Golf 8 reprezintă un adevărat salt cuantic pentru o maşină care de la generaţie la generaţie venea cu modificări mai puţin revoluţionare în raport cu concurenţa. În ceea ce priveşte schimbările actuale, poate cel mai puţin a evoluat designul exterior, însă şi acolo există o evoluţie notabilă.

La interior însă, gama motorizărilor s-a simplificat puternic, versiunile de echipare au acum alt nume.

Spre exemplu, dieselul 1,6 TDI nu mai face parte din ofertă - a rămas în schimb 2,0 TDI în mai multe versiuni de putere, pentru a acoperi cererea.

După Afaceri Premium a testat versiunea de 150 CP şi 360 Nm, o versiune echilibrată, cu valenţe sportive datorită cuplului motor şi cu un consum de numai 5 litri/100 km pe un traseu din Portugalia care a inclus atât autostradă unde

s-a rulat cu 120 km/h, cât şi un drum „judeţean“ pe un traseu montan. Noutatea acestui model o reprezintă însă motorul 1,5 litri eTSI de 150 CP cu un sistem microhibrid care furnizează 50 Nm la accelerare cu ajutorul energiei stocate într-o baterie de 250 Wh. Contează? Da, deoarece pe lângă suportul venit de la turbină, ajută acum şi sistemul electric pentru reducerea consumului. Acesta vine alături de o cutie de viteze automată cu dublu ambreiaj DSG cu şapte trepte. Acum, cutia dispune de un levier cu funcţie „onorifică“ motiv pentru care a devenit şi foarte mic, amplasat însă tot pe consola dintre scaune - datorită tehnologiei Shift-by-Wire ce aminteşte de Fly-by-Wire de la avioane. Comenzile sunt acum transmise electronic, nu mecanic.

În ciuda sistemului electric de 48V, consumul mediu este în continuare de 7-8 litri/100 km în funcţie de traseu, astfel că dieselul rămâne decizia raţională pentru drumuri lungi. De partea cealaltă, sistemele de reducere a emisiilor poluante sunt tot mai stricte, iar pe termen lung europenii s-au reorientat către motorizări pe benzină. Ambele motorizări sunt plăcute la condus, suspensia amortizează bine denivelările iar confortul este la un nivel ridicat indiferent de traseu.

Cum era de aşteptat, adevărata revoluţie este la interior. Dacă ID.3 duce totul cu două niveluri mai sus, Golf 8 se opreşte undeva la mijloc. Dar chiar şi aşa, este cel mai mare salt realizat până acum în clasa compactă.

Totul este simplificat, butoanele sunt acum unele tactile, nu mecanice şi chiar amplasarea lor s-a modificat - tot ce ţine de vizibilitate este acum amplasat în partea stângă a volanului, inclusiv dezaburirea. Sistemul multimedia este radical îmbunătăţit faţă de orice există în gama actuală a Volks­wagen. Tot de aici este controlată şi climatizarea. Cine doreşte să ajusteze volumul sau să modifice temperatura, o va face tot cu ajutorul unor butoane cu touch prin glisare. Da, va necesita o acomodare, însă acesta se pare că este viitorul.

Sistemul de iluminat cu LED funcţionează în mod dinamic şi în mod sport. Atunci când faza lungă este activată, există zece moduri în care LED-urile se pot aprinde pentru a nu-i orbi pe cei din faţă.

Mai mult, sistemul de iluminat utilizează şi date de la GPS, pentru a şti dacă maşina este într-un oraş - unde opreşte automat faza lungă şi activează static Light cu o lăţime mai mare a razei de lumină, sau localitate neiluminată spre exemplu. De asemenea şi viteza este importantă - la peste 120 km/h faza lungă este activată în mod automat. Farul unui Golf are 22 de LED-uri, faţă de 32 în cazul unui Passat sau 55 la Touareg. Cu cât sunt mai multe, cu atât sistemul poate ajusta mai bine raza de lumină pentru a nu-i orbi pe ceilalţi participanţi la trafic. În plus, faza lungă poate ilumina o porţiune de 420 m de drum şi reduce intensitatea atunci când detectează indicatoare rutiere - lumina prea puternică le poate face ilizibile pe timp de noapte.

Volkswagen a reuşit să se reinventeze în ultimii ani şi dovedeşte că are resursele neceasare pentru a-şi păstra poziţia de trend-setter.