Auto

Revoluţia din industria auto: Cum au devenit tot mai sofisticate mărcile care înainte se remarcau prin simplitate. Galerie Foto

06 feb 2017 1835 afişări de Bogdan Alecu
Din aceeaşi categorie

Industria auto s-a remarcat în ultimele decenii printr-un progres accelerat, progres care a făcut ca maşinile să devină tot mai mari, numărul segmentelor să crească, iar nişele să apară în toate clasele. De asemenea, mărci care înainte se remarcau prin simplitate, acum au devenit tot mai sofisticate. 

Cum poate fi definit un brand premium şi cum se diferenţiază acesta de mărcile „de volum“, aceasta pare a fi întrebarea care i-a frământat pe cei de la Ford, Citroën şi Renault în ultima perioadă.

Pe măsură ce clienţii mărcilor au optat într-o proporţie tot mai mare pentru versiunile superioare, fiecare constructor s-a întrebat dacă există loc de mai mult. Astfel a apărut Vignale la Ford, DS în grupul Peugeot-Citroën şi Initiale Paris la Renault.

Constructorii vin cu automobile complet noi, cum este cazul celor de la DS, sau cu noi modele de vârf care dispun de mai multe elemente exterioare cromate, noi tehnologii la bord sau de o atenţie mai mare acordată detaliilor, întocmai cum fac brandurile premium consacrate.

După Mondeo şi S-Max Vignale, americanii de la Ford extind gama de top şi cu noul Kuga, lansat atât în versiunea „standard“, cât şi în cea Vignale.

Creşterea gamei a venit pe măsură ce şi SUV-ul vrea să se apropie tot mai mult de segmentul premium, întocmai cum vrea să facă şi Honda cu CR-V.

Aşa cum au procedat şi în cazul lui Mondeo, Kuga Vignale vine cu mult crom, o grilă hexagonală neagră şi inserţii „piano black“. De asemenea, pentru a completa de­signul exterior, versiunea de top a SUV-ului vine cu jante de 19 inchi.

La interior Kuga Vignale se diferenţiază prin pielea Windsor cu cusături hexagonale, dar şi prin modelele unice ce apar pe portiere şi planşa de bord. În plus, SUV-ul dispune de sistemul Active Noise Control care cu ajutorul sistemului audio anulează zgomotele exterioare.

Gama de motorizări a lui Vignale va include motorul de 1,5 litri Ecoboost pe benzină de 150 CP, dar şi 180 CP alături de un diesel 2,0 litri TDCi  de 150 CP.

Peugeot 3008 nu este o simplă nouă generaţie, ci o reinterpretare totală a modelului. Dacă prima generaţie a lui 3008 era un monovolum cu imagine de crossover, acum 3008 este un crossover cu imagine de SUV care ridică ştacheta şi intră în competiţie directă cu Nissan Qashqai, Renault Kadjar, dar şi cu noile VW Tiguan sau Seat Ateca.

Designul modelului este inspirat din compacta 308, atât de la nivelul blocurilor optice, cât şi linia generală. În plus, misiunea modelului este de a fi „altfel“ în segmentul SUV-urilor, tocmai pentru a atrage atenţia. Din acest motiv la interior vine cu i-Cockpit, iar în habitaclu numărul butoanelor a fost redus la minimum, cele mai multe comenzi fiind concentrate pe displayul de opt inchi.

Pe lângă acesta, ceasurile de bord au fost înlocuite de un alt display de 12,3 inchi poziţionat la baza parbrizului. Astfel, francezii implementează idei preluate de la mărci premium şi de la modele din segmente superioare, într-un segment care, cel puţin teoretic, ar trebui să fie unul de volum. Odată cu designul, francezii promit şi o calitate mai mare a materialelor utilizate în zona de bord, de la pielea deosebită până la inserţiile de crom sau carbon.

La nivel tehnic, maşina dispune de sistemul Advanced Grip Control cu cinci moduri de rulare, pentru a ajusta tracţiunea în funcţie de suprafaţa pe care rulează maşina. În ceea ce priveşte motorizările, 3008 vine cu două propulsoare pe benzină, de 1,2 şi 1,6 litri, de 130 respectiv 165 CP alături de patru dieseluri de 1,6 litri de 100 şi 120 CP şi 2,0 litri de 150 şi 180 CP.

În plus, tocmai pentru că 3008 este acum un SUV, modelul vine atât cu tracţiune faţă, cât şi cu tracţiune integrală pentru versiunea hibridă, iar puterea poate fi transmisă atât prin cutii manuale, cât şi automate cu şase trepte.