Auto

Modelul Urus al Lamborghini creează o nouă nişă în segmentul de lux, prin combinaţia de putere extraordinară, dinamică sporită la condus, design sportiv, interior luxos şi caracter practic

21 iun 2018 1848 afişări de Bogdan Alecu
Din aceeaşi categorie

Automobilul „de teren“, SUV-ul, se îndepărtează tot mai mult de ideea care a stat la baza sa în urmă cu mai bine de jumătate de secol. Spre exemplu, primele automobile de teren, inclusiv Range Rover, erau proiectate pentru a permite accesul aproape oriunde, în condiţii bune de confort.

Mai nou însă, SUV-ul reprezintă un simbol, un statut, un accesoriu, dacă se poate spune aşa. Dar acest „simbol“ reprezintă tocmai luxul şi confortul de a nu face niciun compromis.

Cine spunea în urmă cu zece ani că ar putea exista un Bentley diesel, un SUV sub acest brand, sau chiar un SUV Lamborghini putea fi considerat nebun. Da, a existat în trecut un SUV Lamborghini pe stilul Hummer, însă se poate spune că a fost un episod trecător.

Ce înseamnă acum un SUV? Înseamnă un automobil „universal“. Poate fi condus seara la operă, zilnic la serviciu, în weekend la munte, poate fi utilizat în off-road sau la un drum lung, în concediu. Acum poate însemna şi automobilul pe care vei dori să-l conduci o tură pe circuitul de la Nurburgring. Mai mult, după Bentley şi Lamborghini, inclusiv cei de la Rolls-Royce pregătesc un automobil de teren, pe care însă se feresc să-l numească „Sport Utility Vehicle“ pentru că un Rolls nu poate fi un vehicul utilitar.

Primul Super Sport Utility Vehicle din lume şi cel de-al treilea model al constructorului italian de supercaruri din Sant’Agata Bolognese - Lamborghini Urus - a fost lansat oficial şi pe piaţa locală în aprilie, la exact patru luni de la lansarea sa internaţională. Preluând tehnologiile şi performanţele de pe renumitele Huracán sau Aventador, Urus vine şi cu o serie de caracteristici proprii. Ca într-o familie, există asemănări între fraţi, dar şi multe deosebiri, pentru că fiecare este unic. La fel se întâmplă şi în „familia“ Lamborghini. „Este modelul care răspunde dorinţei clienţilor noştri, pasionaţi de performanţele extreme ale mărcii, de a-şi folosi supercarurile cât mai mult, tot mai mult, în fiecare zi dacă se poate. Urus adaugă spiritului practic, definitoriu pentru un SUV, sportivitatea şi experienţa unică de condus specifică Lamborghini“, a spus Alin Tapalagă, director general al Porsche Inter Auto.

Noul Urus dispune de un motor V8 biturbo, de 4,0 litri, care livrează 650 CP, la 6.000 rpm (maximum 6.800 rpm), şi un cuplu maxim de 850 Nm, atins devreme, încă de la 2.250 rpm.

În ceea ce priveşte performanţele, Urus poate concura lejer cu orice coupé sport, accelerând de la 0 la 100 km/h în doar 3,6 secunde (până la 200 km/h - în 12,8 secunde) şi atingând o viteză maximă de 305 km/h. Cu aceste cifre, Urus urcă în vârful ierarhiei celor mai rapide SUV-uri disponibile la ora actuală în lume.

Cu un nume ce provine din lumea taurilor, în buna tradiţie Lamborghini, Urus are o personalitate cu multiple faţete. Poate fi sportiv sau elegant, în funcţie de context, şi poate fi utilizat în egală măsură ca maşină de lux pentru drumurile de zi cu zi, pentru experienţe super sportive pe circuit sau pentru aventuri în off-road, pe terenuri nisipoase sau pe zăpadă.

Silueta sa joasă, tipică unui coupé şi poziţia sa sigură pe şosea oferă călătorii extrem de confortabile, o gardă mai mare la sol şi un habitaclu luxos, proiectat în elegantul stil artizanal italian, care abundă în tehnologii de ultimă generaţie. Clientul poate personaliza interiorul noului Urus pentru a fi mai elegant sau mai sportiv, prin selectarea diferitelor tipuri de materiale - piele naturală, Alcantara, lemn, aluminiu sau fibră de carbon.

În România, Lamborghini Urus poate fi comandat începând de la 173.125 euro (fără TVA).