Auto

Limuzină pe malul estuarului: Cum se conduce noul BMW Seria 7, nava-amiral a constructorului din München, pe drumurile Portugaliei. Galerie Foto

22 nov 2015 3667 afişări de Bogdan Alecu
Din aceeaşi categorie

Cum poate fi definit luxul? Dar rafinamentul? Şi mai ales, cum pot fi acestea înglobate într-un automobil? Este tehnologia un lux sau luxul o tehnologie? Toate acestea sunt doar o mică parte din dilemele constructorilor auto atunci când vine vorba de o nouă limuzină.

Luxul întotdeauna a fost punctul de pornire pentru limuzine al marilor constructori premium, însă lux nu înseamnă neapărat pielea cea mai fină sau furnirul cel mai nobil, ci, mai nou, inovaţiile. Inovaţia este cartea pe care au mizat întotdeauna bavarezii de la BMW când a venit vorba de nava-amiral a constructorului din München.

Şi atunci când se vorbeşte de lux, locul unde acesta este prezentat este aproape la fel de important precum modelul în sine. Toate detaliile contează. Şi Portugalia, zona din împrejurul Lisabonei, este frecventată deseori de bogaţii Europei. Coasta Atlanticului precum şi estuarul fluviului Tagus sunt presărate de clădiri de lux şi de hoteluri de cinci stele, unul dintre acestea fiind şi gazda prezentării. Hotel Inter­continental Estoril, în faţa căruia a fost amplasat discret noul Seria 7, exact pe malul Atlanticului, nu a fost ales întâmplător. Acolo a fost cândva vila unui german.

Seria 7 a fost în ultimii aproape 40 de ani modelul care a implementat cele mai noi tehnologii ale constructorului german, cel care a concentrat esenţa limuzinei sportive, cea proiectată atât pentru a fi condusă cât şi cea în care să fii condus.

BMW a lansat în 1977 prima sa limuzină de lux, moment în care a demarat legenda care de-a lungul timpului a adus în industrie o serie de echipamente considerate a fi science-fiction până în acel moment.

Prin noul Seria 7 bavarezii doresc să redefinească experienţa condusului, dar şi a călătoriei într-un automobil din segmentul de lux. Tehnologiile de ultimă oră, pornind de la designul ultrauşor, sistemul de propulsie, şasiul sau sistemele de operare şi control şi conectivitatea inteligentă combină plăcerea de condus emblematică pentru marcă, cu confortul şi o experienţa unică la interior, totul într-o limuzină de lux care îşi propune să rescrie standardele pieţei - iar standardele sunt momentan scrise de Mercedes-Benz S-Klasse, care fără îndoială este cel mai luxos automobil din segmentul său. Din acest motiv, unde poate fi mai bine testat noul 7 decât pe drumurile sinuoase şi pline de verdeaţă ale Portugaliei? Sau pe celebrul pod 25 de Abril de unde apare şi imensa statuie a lui Iisus, despre care se spune că stă faţă în faţă cu cea din Rio de Janeiro.

Imediat cum intri în noul 7 totul pare o experienţă. De exemplu, cheia în format de smartphone te informează despre toate detaliile necesare călătoriei. Astfel călătoria în Seria 7 poate începe atât la volan, unde poate stă cel pasionat de condus, dar şi pe locul dreapta spate, unde poate sta cel ce vrea să se relaxeze.

Predarea ştafetei între generaţiile de la vârful portofoliului de modele BMW face ca brandul să prezinte, încă o dată, o serie de inovaţii în premieră.

Chiar dacă modelul este programat să îşi facă debutul mondial pentru sfârşitul acestui an, primii clienţi români şi-au manifestat interesul, iar primele unităţi vor fi livrate cel mai probabil în noiembrie-decembrie. Cele mai luxoase versiuni precum noul 750iL vor depăşi pragul de 180.000 de euro cu TVA.

În ceea ce priveşte dinamica, eficienţa, confortul la rulare şi siguranţa pe timpul deplasării, noul BMW Seria 7 vine cu un pachet bogat de inovaţii. Printre acestea se numără „împrumutarea“ de la modelele i3 şi i8 a tehnologiei plasticului ranforsat cu fibră de carbon (CFRP) în structura caroseriei, sistemul hybrid plug-in pentru noul BMW 740e, care de asemenea beneficiază de experienţa BMW i, sistemul de şasiu activ Executive Drive Pro cu reglaje proactive ale trenului de rulare pe baza informaţiilor oferite de o cameră video cu vedere stereoscopică şi de sistemul de navigaţie sau butonul Driving Experience Control cu mod Adaptive alături de setările Sport, Comfort şi EcoPro. Tot o noutate pentru acest segment sunt farurile BMW cu laser.

Şi tocmai că este vorba de o limuzină, unde deseori utilizatorul stă şi pe locul din spate, maximizarea stării de bine pe locurile din spate este susţinută prin Executive Lounge ce include o funcţie de rabatare a scaunului pasagerului faţă pentru mai mult loc pentru locurile din spate, funcţie de masaj extinsă şi Vitality - program asistat de stretching pentru călătoriile lungi, acoperiş din sticlă Sky Lounge Panorama cu iluminare LED, covor de lumini Welcome, la deschiderea uşilor, sau suportul de smartphone cu staţie de încărcare prin inducţie.

De-a lungul istoriei BMW Seria 7 a venit cu inovaţii precum instalarea unui sistem de navigaţie la bord încă din 1994 când sistemul GPS era încă la început pentru utilizarea „civilă“. De asemenea, tot BMW Seria 7 introducea la începutul deceniului trecut conceptul de sistem de infotainment cu BMW iDrive, concept preluat acum de mai toţi constructorii, atât premium, cât şi de volum.

Inovaţiile din sistemul de operare şi tehnologia de asistare a conducătorului includ extinderea sistemului iDrive pentru a asigura un Touch Display şi control al gesturilor BMW, precum şi Touch Com­mand ce reprezintă o tabletă pentru controlul funcţiilor din automobil şi noul BMW Head-Up Display ce oferă o suprafaţă de proiecţie cu 75% mai mare, avertizare la trafic transversal, asistare a controlului direcţiei şi al benzii, protecţie activă în caz de coliziune laterală, Surround View cu imagine 3D View şi sistem Remote Control Parking ce permite parcarea asistată de la distanţă prin intermediul telecomenzii din cheie.

Versiunea cu ampatament lung a noului BMW Seria 7 va fi disponibilă şi cu acoperiş de sticlă Sky Lounge Panorama, care de asemenea este o dotare unicat în segmentul sedanurilor de lux. Lumina emisă de modulele LED montate pe lateral este distribuită uniform pe suprafaţa de sticlă, unde luminează un model imprimat care creează imaginea unui cer înstelat. Pentru acest efect se folosesc în total 15.000 LED-uri.

Tehnologia nu este una nouă, ci este „împrumutată“ de la Rolls-Royce. O altă opţiune ce poate fi comandată pentru accentuarea stării de bine la bordul automobilului este pachetul Ambient Air, care ionizează şi parfumează aerul. În prezent este disponibilă o selecţie de opt arome. Totodată, calitatea remarcabilă a sunetului se datorează nou dezvoltatului sistem de sonorizare surround Bowers & Wilkins Diamond de 1.400 W, care a fost special „acordat“ pentru interiorul noului BMW Seria 7.

Primele limuzine Seria 7 sunt aşteptate la sfârşitul lunii noiembrie pe piaţa locală.