Auto

Limuzina de lux a reprezentat dintotdeauna un status-symbol pentru proprietar, iar pentru constructor a fost cel mai de preţ model din gama sub al cărui brand se găseşte. Cu ce a venit BMW?

18 mar 2019 1321 afişări de Bogdan Alecu
Din aceeaşi categorie

Într-o eră dominată de SUV-uri şi tehnologie, limuzinele de lux reuşesc în continuare să capteze întreaga atenţie a publicului. A publicului cunoscător şi care caută eleganţa atemporală a acestor maşini ce îmbină armonios tehnologia şi designul. Cunoscându-şi îndeaproape clientul-ţintă, cel iubitor de frumos, bavarezii de la BMW relansează Seria 7. Cu toate că vorbim de o restilizare la mijlocul vieţii, Seria 7 şi-a refăcut „atacul“ şi este gata pentru a concura mai bine cu A8 şi S-Klasse.

Limuzina de lux a reprezentat dintotdeauna un status-symbol pentru proprietar, iar pentru constructor a fost cel mai de preţ model din gama sub al cărui brand se găseşte. De mai bine de un secol, aceste automobile au fost create special pentru confortul pasagerilor din spate, iar mai nou, au fost adaptate pentru a oferi senzaţii unice celor de la volan. Asta bineînţeles, în cazul în care proprietarul doreşte să-şi piloteze singur maşina.

Pentru acest client exigent, fiecare constructor a venit cu propria interpretare a limuzinei din portofoliu - unii s-au concentrat mai mult pe pasagerul din spate, alţii pe senzaţii şi implicit pe cel de la volan. Un lucru este sigur însă, fiecare brand a venit de fiecare dată cu cele mai noi tehnologii. Pentru că lupta este din ce în ce mai acerbă.

Tocmai de aceea, BMW a dorit să surprindă şi a decis să vină cu mai mult decât un facelift obişnuit. Dincolo de îmbunătăţiri precum confortul acustic optimizat, sistemul de operare BMW 7.0 şi Asistentul Personal Inteligent BMW, nava-amiral a bavarezilor vine cu o nouă grilă a radiatorului cu 40% mai mare decât cea anterioară. Pentru că impactul vizual este de cele mai multe ori decisiv. E sau nu e dragoste la prima vedere între public şi bolid? La asta se rezumă de multe ori o achiziţie.

Aşa cum Rolls-Royce se identifică prin grila de mari dimensiuni, Audi a pus în timp accent tot mai mare pe patea frontală, iar acum şi BMW doreşte să evidenţieze unul dintre trademark-urile sale.

În plus, aceasta reprezintă o noutate doar pentru Seria 7, în condiţiile în care şi noul X7 şi conceptul Vision iNext au venit cu astfel de grile ale radiatorului.

Dincolo de noua grilă, Seria 7 vine cu un design exterior cu linii mai generoase şi mai elegante, cu partea frontală mai bine conturată pentru a pune în valoare un logo BMW mai mare.

Upgrade-urile nu sunt doar la exterior însă. În interiorul noului BMW Seria 7, atmosfera este dată de o serie de elemente care au contribuit la un tot unitar - de la materialele folosite, la tonurile alese pentru un plus de confort şi de la generozitatea spaţiului, la atenţia la detalii. Totul a fost ales pentru a dat noului bolid al bavarezilor un plus de eleganţă.

Pe lista de opţiuni se găseşte astfel pielea Nappa cunoscută pentru că este extrem de fină la atingere, fiind rezultatul unui proces îndelung de prelucrare. Şi pentru că luxul este despre personalizare şi atenţie la detalii, constructorul bavarez a ales să extindă gama de benzi decorative pentru interior cu variantele din lemn fin American Oak Dark cu inserţie metalică şi Poplar Grain în gri metalizat lucios.

Şi, pentru o experienţă completă şi complexă, confortul acustic a fost şi el îmbunătăţit. În plus, geamurile laterale şi luneta au sticlă mai groasă - fie standard, fie ca parte a opţiunii Comfort Glass (în funcţie de model). Ce a reuşit astfel BMW? Să creeze o lume întreagă la interior.

Noul BMW Seria 7 subliniază statutul său ca unul dintre cele mai inovatoare şi progresive modele din segmentul de lux, cu o gamă vastă de sisteme de asistenţă disponibile standard, dar şi sisteme de asistare a condusului opţionale. Driving Assistant Professional oferă un pachet complet de funcţii prin care condusul este cât mai confortabil şi mai sigur posibil. Printre acestea se numără asistentul de direcţie şi menţinere a benzii, Traffic Jam Assist, asistentul de menţinere a benzilor cu protecţia activă în caz de coliziune laterală, asistent de evitare prin schimbarea benzii, avertizare la trafic transversal, avertizare la intersecţie şi de sens unic, precum şi funcţia tempomat activ cu funcţie Stop & Go.

Odată cu implementarea noilor sisteme dar şi a noului design, Seria 7 a făcut ca segmentul limuzinelor de lux să devină unul şi mai interesant anul acesta. Acum, publicul aşteaptă reacţia celor de la Daimler şi Audi.