Auto

Jucării pentru oameni mari: Care au fost cele mai interesante modele de maşini lansate anul acesta. Galerie Foto

17 nov 2016 1556 afişări de Bogdan Alecu
Din aceeaşi categorie

Accent pe inovaţie, conectivitate şi electricitate reprezintă rezumatul Salonului Auto de la Paris, locul unde unele dintre cele mai importante mărci auto din lume au ales să-şi prezinte cele mai noi şi importante creaţii automobilistice.

Mondial de l’Automobile Paris, aşa cum este cunoscut oficial Salonul Auto de la Paris, a fost scena unor zeci de premiere pentru piaţa auto europeană, în special în ceea ce priveşte noile tehnologii. Dincolo de aceste premiere, constructorii au venit şi cu modele îmbunătăţite, cum ar fi noul BMW i3, care a beneficiat de efectul unei baterii mai puternice şi al unei autonomii extinse.

Noua generaţie are o autonomie mai mare cu aproximativ 50%, care echivalează cu o „independenţă“ între încărcări de 300 de kilometri faţă de distanţa disponibilă anterior, 190 de kilometri. Chiar şi în utilizarea cotidiană, în condiţii meteorologice nefavorabile, care necesită folosirea aerului condiţionat sau a încălzirii, automobilul este capabil să parcurgă distanţe de până la 200 de kilometri fără a fi reîncărcat.

Tot la Paris BMW a prezentat cel mai nou concept de SUV din gama sa. Noul membru al segmentului compact are un design distinctiv care se deosebeşte de cel al altor modele X şi care se bazează pe istoria BMW Group în ceea ce priveşte coupé-urile.

Rezultatul este un concept compact, urban şi sportiv.

„BMW Concept X2 este un automobil pentru oamenii activi care caută o combinaţie de bucurie şi caracter practic“, explică Adrian van Hooydonk, vicepreşedinte executiv al BMW Group Design. „Conceptul prezintă o faţetă nouă şi interesantă a mărcii BMW în cadrul segmentului compact.“

Designul BMW Concept X2 contopeşte contradicţii aparente într-o singură declaraţie coerentă.

„BMW Concept X2 combină gestica rapidă şi proporţiile joase ale unui coupé cu construcţia robustă a unui model X. Acesta este un automobil sportiv cu un caracter îndrăzneţ şi ne permite să deschidem câteva posibilităţi noi şi fascinante pentru designul mărcii BMW“, spune Karim Habib, directorul BMW Design.

Caracterul distinctiv al BMW Concept X2 străluceşte deja prin proporţiile automobilului. În timp ce roţile mari şi designul familiar în două volume subliniază caracterul funcţional al modelului X, ampatamentul lung, linia întinsă a acoperişului, consolele scurte şi montantul C puternic aplecat spre înainte îi oferă caroseriei o atitudine sportivă, cu o poziţie joasă. Datorită interacţiunii dintre protecţiile mai închise şi culoarea Luminous Red a caroseriei, Concept X2 arată şi mai subţire din lateral.

Designul părţii frontale a BMW Concept X2 contopeşte elemente dinamice cu o utilizare robustă a formelor. Volumele conturate clar şi muchiile discrete creează o imagine a părţii frontale care abundă de prezenţă şi sportivitate. Puternic înclinat, parbrizul pare să se extindă perfect în acoperişul panoramic fumuriu şi se combină cu noua interpretare a grilei radiatorului şi cu prizele de aer pentru a-i oferi părţii frontale o poziţie joasă.

„Rinichii“ sunt situaţi ceva mai jos faţă de faruri, iar priza de aer centrală este mai aproape de şosea decât cele două prize de la extremităţi. Aceasta face ca centrul automobilului să pară mai jos, subliniind dinamica designului părţii frontale.

Spatele BMW Concept X2 completează designul exterior într-o manieră distinctivă.

Elementele de accentuare a lăţimii, precum luneta subţire şi liniile orizontale, reduc înălţimea percepută a BMW Concept X2 şi subliniază pretenţiile sale sportive. Din acest unghi poţi vedea cum luneta iese elegant de sub spoilerul de pe acoperiş şi subliniază caracterul sportiv al automobilului.

De asemenea, privirea este atrasă de conicitatea proeminentă a habitaclului de-a lungul părţilor laterale ale Concept X2.

Aceasta formează o zonă puternică a umerilor, ceea ce îi permite să evidenţieze poziţia lată şi musculoasă a automobilului. Sub habitaclu, stopurile ascuţite radiază o intenţie dinamică.

Inter­pretarea nouă a formei „L“ specifică stopurilor încadrează elementul LED ca o sculptură tridimensională luminoasă ce face ca spatele să fie atractiv.

Localizat între stopuri este logoul BMW. Dedesubt, tranziţia aproape neîntreruptă de la hayon la şorţul spate creează o imagine de ansamblu coerentă, care reflectă cu mare claritate designul elegant al automobilului.

Protecţiile de culoare închisă de sub sorţul spate ridică vizual întreaga parte spate, dar, în acelaşi timp, oferă secţiunii superioare un aspect mai suplu. Şorţul spate, în culoarea caroseriei, oferă un detaliu dinamic pentru a completa poziţia joasă a spatelui.

O evacuare mare la fiecare dintre extremităţi accentuează poziţia largă a automobilului, în timp ce suprafeţele de contur fac trimitere către divizarea tripartită între zone şi forma generală a prizelor de aer frontale.

Tot în „Oraşul Luminilor“ bavarezii au venit cu noul BMW Seria 3 Gran Turismo: un gran turismo sportiv, cu caracter practic pentru utilizare cotidiană şi confort pe distanţe lungi.

Modelul combină eleganţa specifică unui coupé cu spaţiul unui sedan de lux şi capacitatea portbagajului unui break - toate acestea împachetate într-un exterior vizibil mai sportiv.

Trei motoare pe benzină şi cinci diesel în portofoliul de motorizări generează substanţial mai multă putere, în timp ce consumă mai puţin combustibil.

Toate versiunile pe benzină şi varianta diesel cu patru cilindri de la BMW 325d îşi fac debutul pentru noul model.

La interior, noul BMW Seria 3 Gran Turismo se remarcă prin noua interfaţă a utilizatorului pentru sistemul de navigaţie Professional - provenită direct de la BMW Seria 7 - şi conectivitatea superioară pentru smart­phone.

Tot la Paris, cei de la Mercedes-Benz au intrat pe un segment „inventat“ de suedezii de la Volvo în urmă cu mai bine de 20 de ani - cel al breakului crossover, idee „rafinată“ încă din anii ’90 şi de cei de la Audi. Noul E All-Terrain vine să concureze direct cu Audi A6 Allroad, printr-o imagine de off-roader implementată pe un break E-Klasse.

Nemţii de la Daimler pariază şi ei pe electric, motiv pentru care Mercedes-Benz a dezvăluit la Paris conceptul Generation EQ, care anunţă un viitor SUV electric, şi totodată lansează un nou sub-brand electric, după modelul BMW i, care va conţine 10 modele până în 2025.

Tot pe lista celor mai aşteptate modele de la Paris se numără şi Discovery, cel mai mare SUV al Land Rover, fără a lua în calcul Range Rover.

Discovery primeşte acum noul design al brandului alături de noi tehnologii.

Tot la capitolul aşteptări se numără şi noul 3008, care acum este un SUV în toată regula ce concurează cu Nissan Qashqai, VW Tiguan, Ford Kuga sau noul Renault Kadjar. 

Amintind de francezi, Renault a venit la Paris cu noul ZOE cu o baterie ce poate ajunge la 400 de kilometri autonomie, alături de noul SUV Koleos şi conceptul TreZor ce propune un coupe electric cu două locuri şi un design spectaculos.