Arts & Design

Office with a view. Unde se află biroul lui Carmen Ravon, head of retail la CBRE Romania: Vara avem cea mai spectaculoasă privelişte. Iarna, peisajul seamănă cu New Yorkul

02 sep 2022 412 afişări de Alina-Elena Vasiliu
Din aceeaşi categorie

Sunt oameni pentru care o zi la birou este reuşită doar dacă au apucat să-şi bea cafeaua, pe placul inimii lor. Pentru alţii, contează cât de unită este echipa, iar pentru alţii e mai important să fie poziţionaţi într-o zonă bună a oraşului. În această ediţie După Afaceri Premium am ales să vorbim cu cei pentru care priveliştea de pe fereastră este cea mai bună motivaţie să vină zi de zi la birou. Aşa că ne-am infiltrat în birourile lor şi am căutat să vedem cât de important este view-ul când vine vorba despre a face business. Am aflat câte ceva şi vă destăinuim, poate vă veţi gândi de două ori data viitoare când vă veţi alege biroul.

Pe Calea Floreasca din Bucureşti, aproape de intersecţia cu bulevardul Mircea Eliade, nu departe de cea mai efervescentă aglomeraţie de birouri a Capitalei, se înalţă One Tower, o clădire office cu 17 etaje. Acolo, la etajul 15, într-un spaţiu de birouri care ar face invidioase multe obiective turistice internaţionale care promit privelişti spectaculoase, o găsim pe Carmen Ravon, head of retail occupiers în cadrul companiei de consultanţă imobiliară CBRE pentru regiunea CEE.

„A contat foarte mult priveliştea în alegerea acestei clădiri ca sediu al nostru. Suntem aici din septembrie 2021, după ce înainte am avut birourile în clădirea Aviatorilor 8 din Piaţa Victoriei, unde simţeam permanent vibraţia oraşului, atmosfera şi lifestyle-ul Bucureştiului. Noi am avut mereu sediul în clădiri care aveau ceva deosebit“, povesteşte Carmen Ravon.

Aşa că nu putea face notă discordantă nici noul sediu, care deschide privirea către un oraş fremătător. De pe ferestrele care mărginesc birourile se văd spaţii verzi, se vede Lacul Floreasca, se văd macarale care, spune Carmen, „îţi dau senzaţia că «the future is bright» (viitorul este strălucitor – trad.). Contează să vezi astfel de lucruri, pentru că îţi influenţează starea. Mi se întâmplă destul de des să mă uit pe fereastră ca şi cum m-aş uita la o fotografie.“

Mai mult, nu departe de clădirea One Tower se iveşte Promenada Mall, unul dintre marile centre comerciale ale Capitalei, ceea ce, din nou, cântăreşte mult în businessul unei companii care are pe mână o mare parte din spaţiile comerciale din Bucureşti şi din ţară.

„Vara avem cea mai spectaculoasă privelişte. Iarna, totodată, peisajul seamănă cu New Yorkul şi poţi avea senzaţia că eşti în orice altă capitală europeană. Eu nu am simţit niciodată nevoia să mă mut ca să lucrez din alt oraş din lume, pentru că şi Bucureştiul îmi poate oferi aceleaşi sentimente“, mărturiseşte Carmen Ravon.

A intrat în domeniul imobiliarelor în 2007, iar din 2016 lucrează la CBRE România. De-a lungul anilor, a lucrat pe proiecte pe care le cataloghează ca „superinteresante“, cum ar fi intrarea pe piaţa locală a unor branduri precum Nespresso, Victoria’s Secret şi Primark. A semnat deal-uri cu aproape toţi retailerii şi proprietarii de pe piaţă, însă ce îi place cel mai mult să facă este să transfere din experienţa ei celor care vor să ştie mai multe despre piaţa de retail din real estate.

„Părinţii au vrut să mă fac doctoriţă, dar au văzut că n-am chemare pentru asta, apoi au văzut că la Finanţe-Bănci la ASE e bătaie să intri, aşa că m-au trimis acolo. După absolvire, am lucrat în companii ca Interbrands (pentru diviziile Wrigley şi Gillette), British American Tobacco sau Metropolitan Life, până mi-am dat seama că îmi doresc real estate în vânzări.“

Deşi biroul din Bucureşti al CBRE este unul cu un rol regional, acoperind ţările din CEE – adică Austria, Polonia, Cehia, Slovacia, Ungaria, Slovenia, ţările baltice, Serbia, Bulgaria – tehnologia îi facilitează foarte mult comunicarea cu colegii şi clienţii din aceste ţări, dar şi din vestul Europei, de unde CBRE targetează business pentru regiune şi pentru România implicit.

„Nu simt nevoia să lucrez din alt birou şi pentru că pot comunica cu oricine de pe planetă prin videoconferinţă şi nu ezit să iau avionul ori de câte ori este nevoie să mă întâlnesc cu cineva faţă în faţă. Poţi face carieră şi din România la un nivel înalt, doar să-ţi doreşti cu adevărat“, crede Carmen Ravon.

Zilele ei de lucru sunt destul de diferite. Nu se declară o „early bird“ (persoană matinală), ci mai degrabă opusul, aşa că cel mai devreme ajunge la birou la 8 dimineaţa. Totuşi, de regulă răspunde la 90% dintre e-mailuri înainte de a-şi începe ziua oficială de lucru, de pe telefon.

„Pentru că lucrez destul de mult cu colegii din Londra şi CEE, din cauza decalajului orar, chiar dacă părăsesc biroul, sunt conectată cu ei până la opt-nouă seara şi fac tot posibilul să fiu foarte promptă, pentru că aşa îmi doresc să fie şi ei cu mine.“

Îşi organizează treaba foarte bine în timpul zilei, astfel încât să poată pleca în jur de ora 19, iar în zilele cu multe call-uri preferă să lucreze de acasă, pentru că la birou oricum nu s-ar putea bucura de atmosferă şi de privelişte.

„O zi tipică, să spunem, debutează dimineaţa cu o cafea împreună cu echipa. Apoi, îmi revizuiesc toate lucrurile pe care le am de făcut în timpul zilei, dar şi în restul săptămânii. Avem o atmosferă productivă la birou, toţi colegii împărtăşesc informaţii şi idei, sunt oameni deschişi.“

Echipa de la CBRE merge zilnic la birou şi a făcut-o chiar şi când pandemia era la vârf, pentru că, spune Carmen, businessul de real-estate nu este o activitate care să poată fi făcută de acasă, fiind tot timpul nevoie de interacţiune cu colegii şi partenerii de business. Iar view-ul cu siguranţă îi ajută pentru mobilizare. Şi nu doar pe angajaţi.

„În general, clienţii cu care lucrăm, atunci când vin în România, sunt atenţi la clădiri şi la modul în care se dezvoltă. Reacţia celor care vin la noi la birou este, de cele mai multe ori, de tipul: «Wow! Staţi puţin! Âsta e Bucureştiul?». Uitându-mă pe fereastră, văd agitaţie, văd viaţă socială, iar asta mi se pare reprezentativ pentru acest oraş. De fiecare dată când chem un client la birou, vine cu plăcere să bem o cafea, să se bucure de vedere şi să discutăm despre business“, spune Carmen Ravon.

Tot când vine vorba de vizitatori, oaspeţii care ajung pentru prima dată la CBRE îşi încep, de regulă, întâlnirile cu un tur al birourilor. Dar nu neapărat pentru birouri în sine, ci pentru ceea ce se vede dincolo de „graniţele“ lor, pentru spectaculozitatea priveliştii asupra întregii zone de nord a oraşului. În zilele cu soare, de pe geamul birourilor CBRE se văd munţii. În cele cu ploaie, iese la iveală curcubeul. Ce-ţi poţi dori mai mult?

Clădirea de 24.000 de metri pătraţi este ocupată de numeroşi chiriaşi, printre care se regăsesc companii precum McCann Worldgroup România, operatorul medical privat Sanador, grupul din imobiliare Element şi multe altele. Certificat ca imobil sustenabil, conform criteriilor care definesc o clădire „verde“, One Tower dispune şi de un centru de tip „office hospitality“, primul de pe piaţa românească. Spaţiul The One ocupă astfel etajele superioare (16 şi 16S), precum şi etajul 6 al clădirii One Tower şi cuprinde o zonă de lounge, sky bar, săli de conferinţe, servicii de concierge, spaţii pentru evenimente de afaceri şi socializare, birouri şi zone de lucru, săli de întâlniri cu diferite funcţionalităţi, sală şi cursuri de golf. Peste toate acestea, priveliştea vine ca o încununare pentru zilele pline de task-uri de la birou.