Arts & Design

Incursiune în Mecca industriei de mobilă, Salone del Mobile de la Milano, cel mai important târg de profil din lume

27 mar 2017 309 afişări de Roxana Petrescu
Din aceeaşi categorie

Ceea ce a pornit în 1961 ca un mic târg menit să promoveze mobila producătorilor italieni peste hotare a devenit azi un eveniment cu peste 2.000 de participanţi, pe 200.000 de metri pătraţi, echivalentul a 20 de terenuri de fotbal, şi peste 300.000 de vizitatori din 165 de ţări. Poftiţi în salon, dar nu orice salon, ci în Salone del Mobile de la Milano, Mecca unei industrii care are talentul de a modela aproape tot ce ne înconjoară.

„Salone del Mobile (care anul acesta va avea loc în perioada 4-9 aprilie la Milano - n. red.) este cel mai important târg de profil din lume şi asta nu doar pentru calitatea produselor expuse, ci pentru că firmele care sunt aici îşi prezintă noutăţile. Salonul este un hub pentru noi idei, pentru viziuni, un moment în care oameni din toată lumea se strâng la un loc pentru a celebra lumea mobilei“, spun reprezentanţii Salone del Mo­bile pentru După Afaceri Premium.

Printre cele mai importante teme care vor fi abordate anul acesta se numără lumina şi modul de organizare a spaţiului de lucru, salonul găzduind două expoziţii concentrate în jurul acestor subiecte: Euroluce şi Workplace3.0.

Ambele teme sunt din ce în ce mai prezente în spaţiul public, locul de muncă începând să fie privit dintr-o perspectivă foarte proas­pătă şi pe plan local. Într-un interviu publicat în ediţia de luna trecută a După Afaceri Premium, Codrin Matei, managing partner în cadrul companiei de consultanţă imobiliară Crosspoint Real Estate, spunea că în contextul în care cererea de spaţii noi de birouri vine mai ales din sectorul IT&C, o industrie caracterizată prin salarii foarte mari, şi pretenţiile angaja­ţilor în ceea ce priveşte locul de muncă sunt pe măsură.

„Lumea este sătulă de acvarii şi vrea spaţii mai prietenoase, vrea un ecosistem de o cu totul altă natură faţă de ceea ce se oferă acum în piaţă. Nimeni nu mai vrea să stea la desk-uri ca la şcoală“, spunea la acel moment reprezentantul Crosspoint.

De altfel, în descrierea expozi­ţiei Workplace3.0. se arată că schim­bările nu sunt determinate doar de penetrarea tehnologiilor smart, ci mai degrabă de consolidarea unui nou gen de umanism în design, în care omul devine un protagonist activ. Practic, spaţiul de lucru devine un organism viu, care trebuie să graviteze în jurul utilizatorului, aşa că vechiul scaun şi biroul sunt deja dintr-o altă epocă.

„Este greu de spus care vor fi următoarele tendinţe pentru că în acest moment companiile încă mai lucrează la ceea ce vor aduce la Salone del Mobile, majoritatea fiind extrem de secretoase în legătură cu ceea ce vor prezenta la eveniment. Dar cred că se va pune multă atenţie pe noile materiale şi pe sustenabilitate.“

Publicul este la rândul său mult mai pretenţios.

„Marea noutate este imprimarea 3D. Odată cu acest lucru, mai toată lumea crede că se poate transforma într-un designer, dar în realitate lucrurile nu stau chiar aşa. Grija faţă de mediu a atras multă atenţie spre materialele eco, sustenabile, şi totodată a stimulat mult cercetarea în acest domeniu.“

Din cei 2.000 de participanţi, circa 30% sunt din afara Italiei şi dintre aceştia câţiva sunt chiar producători din România.

„Gp Sofa, S.C. Noul Woodest şi consorţiul format din următoarele companii: Bucin Mob, Caro Jibou, Dis Prod, Ecomatrix, Ekero Con­cept, Fascinaţia Sticlei, Global Art Production, H Metal, Mobila Da­lin, Omega Seats, Quadra In­vest, Savini Due, Sophia 2004, Sto­nes Charme, Szel Mob, Transil­vania Pro­duction sunt companiile româneşti prezente la acest târg“, mai spun reprezentanţii Salone del Mobile.

Nu sunt mulţi, dar nici Salone del Mobile nu a început cu mii de participanţi, ci cu o mână de talentaţi curajoşi.

Aşa că vestea participării României la un eveniment de un asemenea calibru este cât se poate de îmbucurătoare. În plus, demonstrează că pe plan local a crescut o pătură de producători capabili să satisfacă cerinţe universale.