Arts & Design

Despre obiecte magice: Cum arată una dintre cele mai spectaculoase piese de design din 2020 şi care este povestea ei? Galerie FOTO

24 apr 2020 659 afişări de Roxana Petrescu
Din aceeaşi categorie

Mai mult ca niciodată, spaţiile personale trebuie să spună poveşti. Când peste noapte aproape totul a devenit interzis, casele devin singura posibilitate de evadare. În acest context, cu totul nou, există designeri a căror abordare este atât de ieşită din comun încât pot aduce la interior atmosfera unei jungle. Marc Ange este unul dintre ei.

„Nu pornesc niciodată de la un obiect specific atunci când creez, am doar anumite imagini şi senzaţii în mine, legate cumva de proiectul în derulare“, spune Marc Ange, pentru După Afaceri Premium.

Născut la Roma, cu o familie a cărei istorie este aproape suprarealistă, divizată cumva între artă şi religie, Marc Ange se maturizează profesional în Paris, punând bazele agenţiei de design Bloom Room.

Agenţia se specializează în livrarea extraordinarului, a ieşitului din comun, tot ce-i poartă semnătura fiind între vis şi realitate, între perfecţiune şi greşeală. Bloom Room şi Marc Ange au realizat fel şi fel de proiecte, de la interioare, la maşini de lux şi de la sticle de parfum, până la piese de design care te fac să te opreşti în loc.

Dincolo de Paris, cea de-a doua casă a designerului este Los Angeles, acolo unde a pus bazele celui de-al doilea studio Bloom Room, Oraşul Îngerilor devenindu-i inspiraţie. Aici, Marc Ange îşi pune semnătura pe proiecte rezidenţiale excepţionale, care poartă amprenta stilului californian, dar care au şi note de eleganţă franţuzească şi lirism italian, după cum se arată pe site-ul designerului.

În 2017, el lansează brandul LJ Edition, Le Refuge (Refugiul), un pat ca o junglă, fiind una dintre primele creaţii ale studioului. Prezentat la Salonul de Mobilă din Milano din acel an, patul devine cea mai fotografiată piesă expusă. Era normal să fie aşa.

„Le Refuge de la Nuit (Refugiul Nopţii – una dintre variantele în care a fost executat patul) îşi doreşte a fi mai mult decât un pat, este un fel de spaţiu protector şi magic, care face tranziţia spre aventurile oferite de lumea somnului“, explică reprezentanţii Marc Ange.

La finalul anului trecut, o altă piesă semnată de Marc Ange a atras atenţia publicului, Il Pavone (Păunul), un fotoliu a cărui inspiraţie este penajul acestei păsări, ideea venindu-i designerului după o serie de călătorii în India. Deşi există mai multe variante ale acestui fotoliu, piesa-cheie a colecţiei capsulă este o alegorie a luxului.

Il Pavone, spun reprezentanţii Marc Ange, explorează ideea seducţiei fără compromis. Colecţia este inspirată din Teoria Handicapului, o ipoteză care analizează preţul plătit în regnul animal de vieţuitoarele ornamentate excepţional. Păunul, cu penele sale colorate şi sălbatice, are o existenţă extravagantă, aproape sfidătoare în faţa pericolului. Superba pasăre nu se ascunde, chiar dacă nu are nicio armă de autoapărare. Specia păunului alege forma înaintea fondului, vanitatea în detrimentul protecţiei.

„Am injectat în aceste două piese, Le Refuge şi Il Pavone, ca de altfel în toate proiectele mele, o parte din magia venită din inconştient, magie alimentată de amintirile mele, de viziunile din copilărie“, spune Marc Ange.

Transpunerea acestor idei în obiecte, care dincolo de vraja pe care o emană ca formă, au un rol cât se poate de funcţional, este departe de a fi un proces uşor.

De exemplu, Le Refuge este executat din lemn de tec, cel mai valoros lemn de esenţă tare din lume, recunoscut ca fiind una dintre resursele naturale în ţările din sud-estul Asiei. Frunzele de palmier sunt executate din metal, pudrate cu vopseluri pastelate. Le Refuge de la Nuit prezintă frunzele de palmier acoperite de o textură mătăsoasă, două surse de lumină fiind integrate în structura patului.

Fotoliul Il Pavone foloseşte piele de cămilă, ţesături în culori vibrante, scheletul fiind realizat din alamă.

„Procesul este foarte complicat! Am tendinţa de a concepe piese mai degrabă teatrale, măreţe, care de cele mai multe ori implică o execuţie complexă. Chiar şi aşa, alături de tehnicienii şi echipa mea din zona de manufactură reuşim să găsim de fiecare dată soluţiile pentru a ajunge la rezultatul dorit“, spune Marc Ange.

Designerul crede că la final obiectele de design devin obiecte ale dorinţei doar dacă prin idee şi execuţie capătă anumite atribute.

„Dorinţa vine din emoţie, iar acea emoţie este generată doar atunci când obiectul respectiv atinge anumite părţi ale inconştientului. Fiecare persoană este unică şi poate fi emoţionată de o varietate de lucruri. La final însă, sunt convins că frumuseţea, teatrul, magia au puterea de a atinge comunităţi numeroase“, spune Marc Ange.

În ultimii ani însă, spaţiile interioare au devenit tot mai populate de obiecte funcţionale, mai ales, chiar multifuncţionale. Goana tuturor a fost pentru eficientizare, pentru minimalizare, pentru golirea spaţiilor de tot ce nu era necesar. Când toată lumea gonea peste tot, acasă era doar un loc în care să te opreşti să-ţi tragi respiraţia. Peste noapte însă, pentru mulţi casele au devenit refugii.

„Absolut“, spune Marc Ange, fiind de acord cu acest nou atribut al spaţiului de locuit. În acest context, designerul afirmă că este important să nu uităm un lucru, atunci când ne aranjăm casele.

„Unii dintre noi vor simţi nevoia de culori tari, luminoase, alţii vor avea nevoie de spaţii aerisite, eliberate de greutatea trecutului sau a colecţiilor… Alţii vor avea nevoie de protecţie, de căldură, de a se înconjura cu obiecte care le ţin amintirile vii… La final, cel mai important lucru este să construim un refugiu care este în mod onest al nostru“, mai spune Marc Ange.