Arts & Design

Cafeaua şi obiectele vintage sunt cele două nuclee în jurul cărora gravitează Mingle, ideea de business care s-a născut în minţile a doi antreprenori, pe numele lor Nicoleta Lungu şi Cătălin Ciurezu. Dar ce este Mingle?

21 iul 2022 382 afişări de Alina-Elena Vasiliu
Din aceeaşi categorie

Cafeaua şi obiectele vintage sunt cele două nuclee în jurul cărora gravitează Mingle, ideea de business care s-a născut în minţile a doi antreprenori, pe numele lor Nicoleta Lungu şi Cătălin Ciurezu. Dar ce este Mingle?

Pe scurt, o cafenea ieşită din tipare amplasată în zona parcului Grădina Icoanei din Bucureşti. Pe lung, o poveste în care şi-au găsit locul o sumedenie de lucruri ce poartă amprenta timpului.

„În momentul în care ne-am gândit să începem un proiect care să facă parte din vieţile noastre, am vrut ca acesta să întruchipeze o parte din fiecare. Mingle este o anexă a obiceiurilor, pasiunilor şi preocupărilor noastre. Dacă pentru unul dintre noi cafeaua şi prepararea sa erau o parte din viaţa profesională, pentru celălalt prima obiceiul de a începe fiecare zi cu o cafea şi un croissant“, povestesc Nicoleta şi Cătălin.

De aici pornind, s-au uitat la un moment dat chiar în căminul lor, unde stătea – şi încă stă – la loc de seamă colecţia personală de lucruri vintage, care a făcut din casa lor un loc intim şi călduros.

„Am vrut să transpunem această idee în spaţiul pe care aveam să-l creăm. Amenajarea locaţiei emană ideea de acasă, mulţi clienţi venind să găsească produse pe care le-au avut bunicii şi părinţii lor.“

Este vorba despre o gamă largă de accesorii, decoraţiuni, lumâ­nări, veselă, ceasuri, bibelouri, vaze, câte şi mai câte, care stau cu fală pe rafturile vitrinelor sprijinite de pereţii de la Mingle. Investiţia totală pentru deschidere a ajuns la 50.000 de euro, iar amenajarea este semnată de Pick Two Studio, un birou de design interior fondat de Sebastian Mîndroiu şi Radu Călin. Acelaşi birou de design s-a mai ocupat şi de amenajarea unor localuri precum Cişmigiu – Bistro la Etaj, NOR – Sky Casual Restaurant, Social 1, Stadio – Restaurant cu Atrium, Wineful şi altele.

„Locaţia (Mingle – n. red.) a găzduit o ceainărie înainte, dar nu mai funcţionase de mai bine de un an atunci când am preluat-o. Dar, cu toate că funcţionase în zona pe care o doream şi noi, am vrut să-i dăm o altă faţă. Tot procesul a durat trei luni. Deşi este un timp scurt, acesta este datorat dorinţei noastre de a face lucrurile eficient şi bine, dar şi ajutorului primit din partea prietenilor care fac parte din echipa extinsă a Mingle.“

Prin tot procesul de amenajare, cei doi fondatori au urmărit întruparea ideii lor de cafenea şi magazin într-un spaţiu care să inspire noţiunea de „acasă“, dar care să nu fie încărcat, pentru a nu incomoda psihologic oamenii care vor să savureze cafeaua într-un loc special. Şi cum două idei s-au „amestecat“ în una singură, localul nu putea să poarte alt nume decât „Mingle“, traducerea în engleză a ideii de melanj şi punere la un loc a ideilor.

Astfel, Mingle reuneşte cafeaua, lucrurile vintage şi, odată cu ele, simţul frumosului. Pe lângă lucrurile pe care le-au plănuit pentru Mingle, localul a reuşit să „mixeze“ şi o comunitate din oameni extrem de diferiţi, dar cărora le face plăcere să-şi savureze cafeaua în această clădire care poartă ea însăşi patina timpului.

„Mingle aduce pe piaţa cafenelelor o nouă experienţă, respectiv de a te bucura de experienţa unei cafele de specialitate într-un loc amenajat inedit, chiar feeric am putea spune, înconjurat de o diversitate de lucruri vintage, de la vesele clasice de porţelan şi sculpturi din lemn până la aparate foto pe film şi multe altele. Locaţia aleasă, o casă veche situată într-un cartier liniştit, complimentează perfect acest cadru“, spun Nicoleta Lungu şi Cătălin Ciurezu.

Ei nu se adresează unei categorii limitate de clienţi, ci consideră că o parte din Mingle este în fiecare om, iar acest lucru este dovedit de diversitatea oamenilor care le trec pragul. Dacă la început au venit oameni pentru cafeaua pe care o găseau acolo, ulterior şi-au făcut apariţia şi fotografi în căutare de aparate sau spaţii idilice de fotografiat, colecţionari de antichităţi, cupluri aflate la o vârstă înaintată, elevi din vecinătate care vor să se relaxeze după cursuri, străini care sunt intrigaţi de cafeneaua din spaţiul virtual şi doresc s-o viziteze şi fizic şi mulţi alţii.

„Esenţial pentru noi este ca fiecare client care ne vizitează să se bucure de experienţa avută, fie că acest moment reprezintă momentul de linişte din dimineaţa ce precedă o zi aglomerată, fie că acesta este un moment de reuniune cu persoane dragi.“

Scopul principal al cafenelei Mingle este de a promova conceptul de reutilizare a obiectelor vintage, care de multe ori au o valoare superioară noilor produse apărute pe piaţă. Cănile folosite pentru servirea cafelei sunt – cum altfel? – căni vintage pe care Nicoleta şi Cătălin le-au ales atent pentru a completa imaginea de ansamblu a cafenelei.

„Fiecare produs are o poveste în spate, de multe ori pe care nu o ştim, însă este minunat atunci când un produs îşi începe o nouă poveste alături de clientul care îl achiziţionează. Impactul pe care îl avem noi asupra mediului nu este unul foarte mare, dar este unul important care completează acţiunile celorlalţi pentru a contribui la un mediu sănătos“, spun ei referitor la modul în care implică sustenabilitatea în afacerea pe care au construit-o.

Ideea originală pe care au avut-o Nicoleta şi Cătălin este, cred ei, ceea ce a scos din tipare cafeneaua Mingle, într-o piaţă care devine din ce în ce mai aglomerată. Ceea ce descoperă şi simte un client în cafeneaua lor trebuie să difere de ceea ce simte când merge în altă cafenea, spun ei. Acest sentiment nu este mai bun sau mai rău, ci diferit. Viaţa este plină de rutină, de aceea momentele de relaxare precum cele de savurare a unei cafele trebuie să aibă valenţe diferite în funcţie de locurile alese.

Dorinţa celor doi antreprenori acum este să aducă un număr cât mai mare de clienţi în cafeneaua lor de lângă Grădina Icoanei, iar pe cei pe care i-a atras deja să-i facă să se reîntoarcă. „Următorul obiectiv este înfiinţarea unui magazin online care să pună capăt piedicilor pe care ni le-au semnalat mulţi oameni care doresc să achiziţioneze produsele noastre, dar nu se află în Bucureşti. Pentru că o replică nu se ridică, în majoritatea cazurilor, la nivelul originalului, nici noi nu dorim replicarea acestui model.“

Aşa că o viitoare afacere, dacă va fi să existe, va avea o viaţă de sine stătătoare.