Arts & Design

Cum arată şi cât costă cele mai spectaculoase penthouse-uri din Bucureşti. "Cei care cumpără astfel de locuinţe sunt oameni de succes, care conduc companii multinaţionale de top sau şi-au dezvoltat propriile afaceri"

01 mai 2018 2556 afişări de Alina-Elena Vasiliu
Din aceeaşi categorie
Keep it simple and straight (KISS principle) – este una dintre regulile din universul designe-rilor de interior, care subliniază că simplitatea în amenajare poate fi nu doar mai eficientă, ci şi mai atractivă decât detaliile complexe. Principiul se aplică atât locuin­ţelor comune, cât şi celor care fac parte din segmentul premium şi chiar mai sus decât atât, cum este cazul penthouse-urilor, acele proprietăţi apoteotice la care visează oricine, aflate, atât la propriu, cât şi la figurat, la înălţime.

 

„Luxul într-un penthouse este dat de gradul de confort, nu e vorba despre opulenţă. Există un cumul de factori care contribuie la realizarea luxului, în care intră o anumită atmosferă, o anumită stare de spirit“, explică arhitectul Eduard Baicu.

Se spune că diavolul stă în detalii. Aparent, şi luxul tot acolo se găseşte. Să stai în living la cină şi totuşi să nu ai în orizontul privirii chiuveta din bucătărie, să stai în dormitor, dar să nu auzi sunetul duşului din baia alăturată. Amănunte aparent mărunte, dar care contribuie la confortul per ansamblu. Acestora li se adaugă şi suprafeţele generoase, cu deschideri către privelişti fermecă­toare şi terase largi care te-ar putea face să rămâi captiv acasă pentru totdeauna.

„Oamenii care îşi cumpără un penthouse îşi doresc un grad de confort mai ridicat. De aceea, pentru un om foarte activ, un penthouse este mult mai practic decât o casă pe pământ. Într-un mediu urban agitat, e un avantaj să reuşeşti să ai un spaţiu extins, comod, dar să nu ai grija curăţeniei în curte“, explică Eduard Baicu.

Printre proiectele de amenajare la care a lucrat recent se numără ansamblul Cortina Residence din zona Băneasa din Bucureşti. Un penthouse în acest complex poate sări de 1,5 milioane de euro.

Piaţa locală a cunoscut însă şi tranzacţii mai mari decât atât. Compania de consultanţă imobiliară Nordis, specializată pe segmentul proprietăţilor premium, a intermediat anul trecut vânzarea unui penthouse de 2,9 milioane de euro, situat în zona Primăverii. Proprietatea are terase de 200 de metri pătraţi, cu privelişte asupra cartierului Pri­măverii şi a parcului Herăstrău, are o suprafaţă utilă de 400 de metri pătraţi şi cinci camere, plus cinci băi şi sală de fitness.

„Detaliile sunt cele care fac diferenţa. Fiecare metru pătrat dintr-o locuinţă trebuie să aibă un detaliu care să-l diferenţieze de restul. Totul este personalizat, iar dacă vrei să dai plusvaloare unui imobil, trebuie să investeşti destul de mult în amenajare. De regulă, cine îşi permite să-şi cumpere un penthouse, are suficiente resurse pentru a investi apoi şi în amenajare“, spune Eduard Baicu.

Pereţi prin care trece lumina, care fac inutil orice corp clasic de iluminat, plafon dintr-o singură bucată, fără îmbinări, ferestre cât se poate de largi, prin care lumina se lăfăie nestingherită, o bibliotecă originală, concepută special pentru spaţiul în care a fost montată, uşi fără tocuri, o masă cu picior de sticlă, anume creat pentru acel obiect de mobilier... Toate aceste elemente aduc porţia lor de unicitate. La fel şi materialele naturale, precum piatra sau lemnul cu inserţii. Iar la pachet cu ele, vine vederea. Aproape o treime din preţul unei locuinţe aflate cât mai aproape de nori îl reprezintă panorama şi poziţionarea.

„Priveliştea este unul dintre atributele principale ale unui penthouse. Sunt căutate vederea liberă către un parc sau către lac, iar o parte din preţ este justificată de această caracteristică - unicitatea view-ului oferit“, spune Florin Poştoacă, manager al departamentului de investiţii al Nordis Properties.

Nordis a intermediat în 2017 vânzarea de proprietăţi în valoare cumulată de aproximativ 14 milioane de euro, cuprinzând locuinţe de nivelul mediu plus şi premium, situate în zona de centru-nord a Bucureştiului. Compania are în portofoliu, la vânzare, închiriere sau în administrare, peste 2.500 de proprietăţi premium în zona de nord a Bucureştiului, pornind din Piaţa Victoriei. Zonele cu cele mai spectaculoase penthouse-uri rămân Aviatorilor, Primăverii, Herăstrău, Floreasca.

Tot cam o treime din preţul de achiziţie al apartamentului ar trebui să reprezinte ulterior investiţiile în amenajarea interioară. Şi aici însă pot apărea variaţii, în funcţie de stilul pe care îl preferă proprietarul şi de complexitatea proiectului.

„În funcţie de suprafaţa şi gradul de personalizare dorit de client, de calitatea şi unicitatea pieselor decorative şi de mobilier, costurile de amenajare pot ajunge la 350.000-400.000 de euro“, mai spune Florin Poştoacă.

Pentru confort şi unicitate, există însă suficienţi oameni dispuşi să plătească oricât. Pentru că luxul suprem este de fapt despre personalizare.

Trendurile în amenajare ţin maximum patru ani, fiind influenţate de cerinţele pieţei. Anual însă se schimbă culorile în tendinţe, iar pentru 2018 violetul este „in“ potrivit Pantone, „biblia“ din domeniu. Iar în ceea ce priveşte amenajarea, acum, spre exemplu, se poartă mult obiectele hand-made şi finisajele inedite. Ce contează cel mai mult însă este ca la final apartamentul să devină unul cald, funcţional şi armonios, care să reflecte stilul de viaţă al proprietarului.

„Se folosesc în continuare elementele naturale, precum lemnul (doar esenţele s-au schimbat, în sensul că în trecut s-a folosit mult lemnul de nuc, iar acum e foarte prezent stejarul rovere affumicatto) şi marmura în toate finisajele ei”, spun Cristina Căpitanu şi Elena Oancea, fondatoarele biroului de amenajări interioare Lemon Interior Design. Din portofoliul lor fac parte amenajări de penthouse-uri în Floreasca, Dorobanţi sau Pipera. Ca trend coloristic, se observă trecerea de la verde (foarte des folosit anul trecut), spre diferite tonuri de roz, adaugă ele.

Din ce în ce mai multă lume e foarte atentă şi la designul băilor, devenit un adevărat spaţiu de relaxare la finalul zilelor de muncă. Dar, indiferent de camera unde petreci seara, priveliştea contează.

Penthouse-urile au publicul lor ţintă, un fel de club exclusivist în care relaxarea se măsoară în armonie pe metru pătrat.

„Cei care cumpără astfel de locuinţe sunt oameni de succes, care conduc companii multinaţionale de top sau şi-au dezvoltat propriile afaceri; persoane publice sau expaţi ce cunosc foarte bine piaţa rezidenţială de lux şi ştiu că mai departe de estetică şi calitate, penthouse-urile trebuie să le ofere un confort extraordinar“, spune Beatrice Dumitraşcu, vicepreşedinte residential sales One United Properties.

Dezvoltatorul, controlat de românii Andrei Diaconescu şi Victor Căpitanu, este specializat în proprietăţi rezidenţiale premium, având în portofoliu mai multe penthouse-uri, în ansambluri precum One Charles de Gaulle, One Herăstrău Plaza, One Herăstrău Park, One Floreasca Lake. Un penthouse în unul din aceste ansambluri poate sări de două milioane de euro. Dar ce mai înseamnă această sumă pentru cine îşi doreşte confort fără limite?

Cumpărătorii de penthouse-uri sunt de cele mai multe ori persoane care obişnuiesc să călătorească mult, care intră frecvent în contact cu alte culturi, alte stiluri de viaţă şi care au astfel posibilitatea să aleagă şi să se inspire pentru casele lor, explică Elena Oancea şi Cristina Căpitanu, fondatoarele Lemon Interior Design.

„Există apartamente care au două feţe, iar felul în care arată ziua nu are nimic de-a face cu aspectul din timpul nopţii“, spune arhitectul Eduard Baicu.

Secretul amenajării stă deci în reuşita de a face dintr-un

penthouse o nouă experienţă de fiecare dată când deschizi uşa de la intrare. Casa trebuie să fie de fiecare dată la fel de primitoare, dar mereu alta.