Business Hi-Tech

(P) Dezvoltarea de aplicaţii mobile într-o lume post-COVID-19

23 iul 2020 395 afişări de Alin Turcu, Mobile & AI - Community Manager, Cognizant Softvision
Din aceeaşi categorie

Într-un răstimp foarte scurt, lumea a trecut de la a fi mobilă la a fi staţionară. Majoritatea persoanelor, cu anumite industrii care fac excepţie, petrece tot mai mult timp acasă.

Având în vedere dificultăţile economice cu care se confruntă o mulţime de industrii şi incertitudinea continuă pe care COVID-19 o aduce, pare rezonabil să presupunem că ecosistemul de dezvoltare a aplicaţiilor mobile ar fi, de asemenea, afectat.

Cu toate acestea, dimpotrivă, industria de dezvoltare a aplicaţiilor mobile a mizat pe atuurile sale şi şi-a consolidat inovaţiile pentru a menţine industria prosperă.

O privire mai atentă dezvăluie câteva tendinţe interesante.

Deşi, coronavirusul a avut un impact asupra veniturilor din App Store, creşterea rămâne puternică.

Compania App Intelligence Sensor Tower a publicat o previziune revizuită a pieţei pentru 2020-2024, conform căreia cheltuielile consumatorilor la nivel mondial pentru aplicaţii mobile se estimează că vor ajunge la 171 miliarde dolari până în 2024, mai mult decât dublul celor 85 miliarde dolari faţă de 2019.

De asemenea, prognoza prevede că veniturile obţinute din aplicaţiile mobile care nu sunt pentru jocuri trebuie să le depăşească pe cele ale jocurilor mobile pentru prima dată până în 2024.

În ceea ce priveşte descărcările de aplicaţii, prognoza prevede, de asemenea, o scădere durabilă a impactului COVID-19. Până în 2024, descărcările vor ajunge la 183,7 miliarde, în creştere cu 9% faţă de prognoza anterioară care a apărut înainte de COVID-19, care iniţial a reprezentat cu 7 miliarde de instalări mai puţin.

Întrucât fiecare industrie se zbate cu efectele distrugătoare ale coronavirusului, este firesc să ne întrebăm dacă aceste prognoze sunt corecte sau poate prea bune pentru a fi adevărate. În timp ce economia scade şi afacerile încearcă din greu să supravieţuiască şi să rămână pe linia de plutire - cum poate o industrie să fie orientată spre o creşterea explozivă?

Situaţia actuală

În ciuda unei scăderi în utilizarea aplicaţiilor de călătorie şi ospitalitate, potrivit App Annie, oamenii au petrecut cu 20% mai mult timp folosind aplicaţii în primul trimestru al anului 2020 faţă de 2019. În această perioadă, consumatorii au cheltuit şi peste 23 de miliarde de dolari în App Store - cea mai mare cheltuială pe trimestru înregistrată până în prezent.[1]

Consumatorii caută diferite modalităţi pentru a se descurca în situaţia actuală, iar în unele cazuri, aplicaţiile oferă soluţia perfectă.

Câştigătorii evidenţi în această perioadă COVID-19 sunt aplicaţiile din industrii precum munca / comunicarea la distanţă, educaţia, social media şi cumpărăturile online. Deşi utilizatorii activi zilnic ai aplicaţiilor de asistenţă medicală din Asia de Sud-Est şi India sunt în scădere, a existat o creştere de 110% a cheltuielilor cu aceste aplicaţii în timpul pandemiei, în timp ce utilizatorii activi zilnic şi descărcările au explodat în America de Nord, Europa şi Orientul Mijlociu.

Având în vedere volumul mare de oameni care lucrează de la distanţă, nu este de mirare că video conferinţele şi aplicaţiile de conferinţe online se bucură de o creştere explozivă. În America de Nord, aceste aplicaţii au înregistrat o creştere astronomică de 627% a descărcărilor şi o creştere de 121% a utilizatorilor activi zilnic, aşa că putem confirma nevoia critică de aplicaţii de comunicare.

Cinci tendinţe emergente

În timp ce unele aplicaţii vor rămâne pe tuşă după carantină, alte industrii pot continua tendinţa ascendentă mult timp după pandemie. Acestea fiind spuse, există cinci tendinţe principale care influenţează astăzi industria de aplicaţii mobile:

Chatbot-urile. Furnizorii de servicii au trebuit să se adapteze rapid la situaţia de carantină şi la noile modalităţi de interacţiune cu clienţii lor. Desigur, toate au apelat la mediul digital. Aplicaţiile mobile cu servicii precum cele bancare, cumpărăturile online, livrarea de produse alimentare şi asistenţa medicală lucrează la încorporarea de chatbot-uri în aplicaţiile lor. Acestea le permit consumatorilor să obţină răspunsuri la întrebările lor frecvente, fără a fi nevoie să apeleze la serviciul de asistenţă clienţi şi, cu 62% dintre consumatori interesaţi să interacţioneze cu chatbot-uri, împreună cu un potenţial de a economisi 8 miliarde de dolari pentru companii, chatbot-urile par a fi o opţiune de cursă lungă.

Sănătatea. Ironia stă în faptul că tocmai sănătatea stimulează tendinţa ascendentă. Aplicaţii precum Push Doctor, o aplicaţie de consultare medicală online, a înregistrat o creştere de 70% a consultărilor, în timp ce Well, o aplicaţie de e-telehealth, a înregistrat o creştere de 400% a numărului de descărcări. Dar consultaţiile video online nu este singurul domeniu în care aplicaţiile medicale vor experimenta creştere. Există un număr mare de gadgeturi care vă pot măsura ritmul cardiac, modul în care dormiţi, temperatura, greutatea, etc. toate conectate la smartphone-uri. Kinsa, o companie cu un termometru inteligent, se conectează la telefonul dvs. şi oferă îndrumări personalizate bazate pe vârstă, febră şi simptome, în timp ce agregă datele în fundal - permiţând lui Kinsa să urmărească şi să prezică unde debutează bolile. Aceste tipuri de aplicaţii oferă industriei medicale o şansă mai bună pentru a mobiliza resursele potrivite, în locurile potrivite, la momentele oportune.

Beacon-urile. Tehnologia Beacon este o tendinţă de dezvoltare a aplicaţiilor mobile care a fost complet adoptată de muzee, hoteluri, industria medicală şi multe altele. Este utilă în tehnologia de localizare şi în marketingul de proximitate. Beacon-urile ar putea fi, de asemenea, utilizate pentru a monitoriza oameni, cum ar fi pacienţii sau medicii din spitale în timpul urgenţelor şi pentru a oferi o navigare precisă în interior, folosind informaţiile referitoare la proximitatea beacon-urilor.

 

AR şi VR. Există multe aplicaţii în comerţul electronic (eCommerce), domeniul imobiliar, industria auto, asistenţa medicală şi educaţie care înglobează deja această tehnologie pentru o experienţă mai bună a utilizatorilor. Cu puterea vitezei de internet extrem de rapide în mâinile utilizatorului, datorită 5G, timpul de încărcare şi calitatea imaginii vor îmbunătăţi foarte mult experienţa utilizatorului pentru aplicaţiile AR.

Educaţia. Odată ce învăţarea la distanţă se dovedeşte a avea succes în climatul actual, va rămâne în continuare o opţiune. Pe viitor, elevii vor folosi tablete pentru a învăţa asistaţi de sistemele cu inteligenţă artificială în timp ce interacţionează cu profesorul prin intermediul videoclipurilor şi convorbirilor online. Testele vor fi, de asemenea, efectuate pe tablete sau computere, iar elevii vor fi probabil supravegheaţi de o inteligenţă artificială care observă şi identifică orice încercare de a copia – economisind sume importante de bani în acest proces.

Acestea sunt câteva aspecte pe care le putem observa în prezent, însă putem avea certitudinea că perioada de criză va influenţa tendinţe complet noi.

În timp ce climatul actual a fost imprevizibil pentru consumatori în multe feluri, încrederea în aplicaţiile mobile ca mijloc de comerţ, comunicare, educaţie, cumpărături şi divertisment va continua să crească. Pandemia a consolidat necesitatea unui sistem în care fiecare operaţiune care anterior a necesitat prezenţa noastră reală poate fi realizată de la distanţă. De la munca de la distanţă, până la deschiderea unui nou cont bancar, efectuarea de cumpărături şi interacţiuni cu alte instituţii, nevoia de digitalizare a crescut imens, iar în perioada post-COVID-19 vom vedea, mai mult ca niciodată, mult mai multe afaceri cu aplicaţii mobile.

 


[1]

Sursa: https://sensortower.com/blog/sensor-tower-app-market-forecast-2024

Sursa: https://www.moengage.com/coronavirus-business-impact-worldwide/